جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

اگر می‌خواهید یک رهبر سازمانی تاثیرگذار باشید
با گذشت بیش از ۳۰ سال فعالیت در کسب‌و‌کار یک چیز وجود دارد که می‌توانم آن را تضمین کنم: و آن تغییر سریع است. دنیای کسب‌و‌کار مانند یک جریان اقیانوس است که با نوآوری صنایع و تغییر فناوری با سرعت فزاینده‌ای، در حرکت دائمی است. تاثیرگذارترین رهبران کسب‌و‌کار تغییر را پذیرفته و از سازگاری با آن دریغ نمی‌کنند.

تغییر دائمی است، اما من همچنان معتقدم که اصول سازنده و اساسی در رهبری سازمانی وجود دارد که در طول زمان ارزش خود را حفظ کرده‌اند.

در اینجا ۱۲ کلید برای تبدیل شدن به یک رهبر تاثیرگذار وجود دارد:

 شانس خودت را بساز: رهبران سازمانی مشتاق راه‌هایی برای پشتکار و اراده بالا در انجام کار بدون حس نفرت پیدا می‌کنند. این خیلی خوب است که در مسیر خود بمانید و کار فعلی خود را به خوبی انجام دهید و در عین حال برای بررسی فرصت‌های جدید در مناطق مورد علاقه خود تلاش کنید. اگر چیزی را می‌خواهید آن را بخواهید و به دست آورید. همیشه منتظر نباشید برای شغل‌تان اتفاق بیفتد. آن را محقق کنید.

علاقه خود را دنبال کنید: به اندازه کافی سخت است که یک رهبر سازمانی تاثیرگذار باشید، اما اگر نسبت به حوزه‌ای که راهبری می‌کنید علاقه نداشته باشید، چگونه می‌توانید تیم‌های اطراف خود را تقویت و به آنها انگیزه دهید؟

روی پیگیری علایق خود تمرکز کنید ابتدا کشف کنید که علایق شما چه چیزهایی هستند. اگر مطمئن نیستید، با کسب تجربیات جدید در زمینه‌های مختلف، برای شناسایی آن اقدام کنید. شاید این یک صنعت خاص، یک حوزه خاص از فناوری، یا میل به دیدن جهان باشد و به یاد داشته باشید: علایق شما می‌تواند در طول زمان تغییر کند.

سخنرانی عمومی خود را بهبود بخشید: بدون اعتماد به نفس صحبت کردن در مقابل گروه‌ها، هدایت موثر تیم‌های بزرگ دشوار است. فرصت‌هایی برای افزایش تجربه سخنرانی کردن در جمع برای شما وجود دارد- اگر بدانید به کجا نگاه کنید. چه ارائه طی یک «گردهمایی منظم در سطح شرکت» باشد یا یک ارائه به مشتری یا تیم پروژه، ایجاد و استفاده از فرصت‌ها برای سخنرانی و به اشتراک‌گذاری تجربیات در مقابل گروه‌های بزرگ مهم است.

تاثیر مثبت داشته باشید: با ذهنیت نیمه پر لیوان همیشه مثبت‌اندیش باشید. در دنیای کسب‌و‌کار، منفی‌گرایی از روی عادت یک شیب لغزنده است. رهبران سازمانی تاثیرگذار طرز فکر خود را تغییر می‌دهند تا مثبت‌اندیشی را در اطرافیان‌شان تداعی کنند. چیزی که ممکن است یک «مساله» یا «مشکل» بوده باشد، می‌تواند فرصتی برای بهبود باشد. تاثیر مثبت مسری است - و کار را برای شما و کارمندان‌تان لذت‌بخش‌تر می‌کند.

فروتن باشید: با تکیه بر نکته قبلی در مورد تاثیر مثبت، تاثیرگذارترین رهبران سازمان اهمیت فروتنی را درک می‌کنند. ممکن است شما باهوش‌ترین فرد در اتاق باشید، اما دیگران به جای شنیدن صحبت شما در مورد اینکه چقدر عالی هستید. باید با قرارگرفتن در کار، نتایج و عملکرد خودشان به این نتیجه برسند، رهبران کسب‌وکار با منیت‌های بزرگ و رفتار خود‌محور در نهایت به مشکل برخورد کردند.

همه‌فن‌حریف‌(دارای مهارت‌های متعدد) باشید: در حالی‌که مهم است در چیزی متخصص باشید، اما رهبران سازمانی تاثیرگذار دارای مهارت‌های متعدد هستند. رهبران سازمانی تاثیرگذار در بیشتر یا همه مقوله‌های راهبری، مانند مدیریت افراد، توانایی فروش و ارائه یا تولید نتایج، مهارت‌های بین فردی، مهارت‌های ایجاد رابطه و موارد دیگر، تمایل دارند «خوب یا بهتر» باشند. برای موفقیت به عنوان یک رهبر کسب‌و‌کار لزوما لازم نیست در کاری بهترین باشید. با این حال، بر اساس تجربه من، شما باید همه‌فن‌حریف باشید.

مهارت‌های بین فردی را در اولویت قرار دهید: روابط همه‌چیز است. برای پروژه‌های بی‌شماری که در طول دوران حرفه‌ای‌ام روی آنها کار کرده‌ام، همیشه تلاش کرده‌ام که با همه افراد تیم به خوبی کنار بیایم. این با صادق بودن، وقت گذاشتن روی این روابط، احترام گذاشتن به همه نظرات و توجه به نحوه رفتار با مردم شروع می‌شود. در بسیاری از موارد این چیزی نیست که شما می‌گویید اما نحوه بیان آن است که تاثیرماندگاری دارد.

صرف نظر از نقش یا سطح تجربه شما، رهبران سازمانی تاثیرگذار مهارت‌های بین فردی برای برقراری ارتباط موثر با هر کسی و در هر زمان را دارند.

به مهلت‌های تعیین شده پایبند باشید: من به تعادل بین کار و زندگی اعتقاد زیادی دارم. رهبران سازمانی تاثیرگذار راهی برای دستیابی به تعادل پیدا می‌کنند و در عین حال راه‌هایی برای رسیدن به مهلت‌های تعیین شده مهم نیز پیدا می‌کنند. پایبند بودن به مهلت‌های تعیین شده علاوه بر تلاش باعث ایجاد اعتبار می‌شود و به ذی‌نفعان نشان می‌دهد که قابل اعتماد و قابل اطمینان هستید که اغلب منجر به مسوولیت‌های اضافی می‌شود.

مواظب خودتان باشد:  در حالی که در شرایط خاص به تلاش بیشتری نیاز است، هیچ چیز مهم‌تر از مراقبت از سلامت و رفاه ذهنی، جسمی و روحی خودتان نیست. هر فردی رویکرد منحصر به فرد خود را خواهد داشت، اما یافتن این تعادل در ذهن، بدن و روح، رهبران سازمانی تاثیرگذار را دقیق، متمرکز و کمک به حفظ کارآمد بودن در طولانی مدت می‌کند.

بازیابی مهارت‌ها را ادامه دهید: خواه آموزش، مطالعه یا پروژه‌های جانبی باشد، حتی ارشد‌ترین رهبران سازمانی نیز هرگز از یادگیری دست نمی‌کشند. مسیر برای رشد و توسعه ادامه دارد و رهبران سازمانی تاثیرگذار همیشه به بازیابی مهارت‌ها و یافتن راه‌هایی برای بهبود ادامه می‌دهند. به خصوص اکنون، در سال ۲۰۲۲ که تکنولوژی سریع‌تر از آنچه اکثر انسان‌ها قادر به تطبیق آن هستند در حال تغییر است، اگر یک یادگیرنده مداوم نباشید، در نهایت عقب خواهید ماند.

خودکفا باشید: در سال‌های اولیه مسیر شغلی، کارمندان اغلب در حین انجام وظایف روزمره خود نیاز به نظارت دارند و این برای یک دوره زمانی معقول کاملا خوب است. با این حال، یکی از اهداف اولیه شغلی شما باید نشان دادن این باشد که می‌توانید با حداقل نظارت از عهده یک نقش برآیید.

در حوزه کاری کارشناس شوید: وظایف چرخشی برای کمک به کسانی که سعی می‌کنند علایق و مسیر شغلی خود را بفهمند عالی هستند. با این حال، در برخی موارد کمک می‌کند که به کارشناس یک موضوع تبدیل شوید. به عنوان مثال، اگر در حوزه داده، تجزیه و تحلیل و فضای هوش مصنوعی کار می‌کنید، ممکن است در معرض تحول داده، هوش تجاری، علم داده، یادگیری ماشین یا فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی قرار بگیرید.

اما در نهایت با تلاش برای تبدیل شدن به یک مدیر و رهبر سازمان، تخصص در یک یا چند مورد از این زمینه‌ها اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند.
منبع


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟