جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

۴ روش برای اینکه کار را برای کارمند خود معنادار کنید
افراد زیادی هستند که برای انتخاب کار و محل کار به چیزی بیشتر از درآمد و حقوق و دستمزد فکر می‌کنند. در واقع، از هر ۱۰ کارمند ۹ نفر حاضرند در طول زندگی در ازای داشتن کار معنادار و رسیدن به معنا در محل کار، درآمد کمتری کسب کنند.

یافتن معنا در محل کار همچنین منجر به افزایش بهره وری کارکنان و بیشتر شرکت‌ها می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد کارکنانی که کار خود را معنادار می‌خوانند، ساعتی بیشتر در هفته را صرف کار می‌کنند و برای کار خود زمان بیشتری می‌گذارند. از همه مهم‌تر، کارمندانی که کار را معنی دار می‌دانند به میزان قابل توجهی نسبت به دیگران رضایت شغلی بیشتری دارند.

ایده‌ی یافتن معنا در یک شغل در طول دوران کرونا و همه گیری آن اهمیت بیشتری نیز پیدا کرد، زیرا کارمندان با فرصت‌های جدیدی مواجه شدند که در آن می‌توانند به کار و فعالیتی که انجام می‌دهند بیشتر فکر کنند و به دنبال معنایی برای آن هستند. این پیگیر بودن کارمند برای رسیدن به معنا در محل کار و شغل خود، برای کارفرما نیز مفید است.

در این دوران، کارمندان به این موضوع پی برده‌اند که یک فوریتی برای آنها به وجود آمده تا منافع خود را با نیازهای شرکت خود هماهنگ کنند؛ این امر به بسیاری از کارفرمایان کمک می‌کند تا در زمانی که اصلا انتظار ندارند، پیشرفت را در شرکت خود مشاهده کنند.

یافتن معنا در محل کار و کار مسیری دو طرفه بین کارمند و کارفرما است. اگر فقط یک طرف درگیر پی بردن به معنای کار شود، در نهایت موفقیتی در این مسیر به دست نخواهد آورد. در این مقاله درباره چهار راه صحبت خواهیم کرد که به شما کمک می‌کند تا کار روزانه کارمندان را معنادار کنید و این ایده‌ها از مدیران بزرگ منابع انسانی به دست آمده است.

ایده شماره ۱: به کارمندان کمک کنید تا قهرمان مشتریان شما شوند

در زمانی که کارمند با حس تردید در مورد کار مواجه شده است، تمرکز بر مشتری احساس اشتیاق به کارمندان می‌دهد. هنگامی که روند کار در شرکت و یا با مشتری سخت می‌شود، تیم‌ها می‌توانند با استفاده از محصولات یا خدمات شرکت به دنبال راه‌هایی برای تأثیر مثبت باشند.

مارک لوی، مشاور تجربه کارمند در شرکت‌هایی مانند Airbnb، Allbirds و BestBuy در این باره توصیه می‌کند که با تمرکز بر مشتریان، به کارمندان کمک کنید تا در کار خود معنی پیدا کنند. وی می‌گوید: “هنگامی که همه در حال لغو رزروهای خود در Airbnb بودند (به دلیل کرونا و همه گیری آن)، این شرکت کارمندان بیشتری را به سمت مشتری هدایت می‌کرد تا ارتباط نزدیکی بین کارمند و مشتری شکل بگیرد.

در واقع این کار باعث می‌شد که کارمند بتواند محصول و خدمات را به مشتری به خوبی ارائه دهد، چالش را با موفقیت حل کنند و در واقع باعث ایجاد حس مفید بودن و انگیزه در کارمندان می‌شد.”

کاری که باید انجام دهید: محصولات، خدمات یا پیشنهادهای شرکت خود را در نظر بگیرید. چگونه می‌توان از آنها برای حل چالش فعلی استفاده کرد؟ آیا می‌توانید پیشنهاد ویژه خود در شرکت را تغییر دهید تا آن را بیشتر با شرایط فعلی همگام کنید و برای این دوران مناسب‌تر شود؟

به خاطر داشته باشید که کار معنادار فقط مربوط به نحوه پاسخگویی شما در مواقع بحرانی نیست. پیدا کردن معنا در محل کار در مورد اقدامات روزمره نیز است که باعث به وجود آمدن فرهنگ سازمانی شرکت و حس شور و اشتیاق در آن می‌شود. در بخش بعدی این مورد را بیشتر بررسی خواهیم کرد.


ایده شماره ۲: ارزیابی عملکرد کارمند را به صورت منصفانه اجرا کنید

کار معنادار از فعالیت‌های روزمره کارمند ناشی می‌شود. جنسیت، نژاد و قومیت از فاکتورهای مهم این معادله هستند که باید آنها را در شرکت به صورت فراگیر اهمیت دهید.

جوسی هینس، مدیر پلتفرم و مهندسی وب در Tile توضیح می‌دهد که – عمدی یا غیر عمدی – اقدامات ناعادلانه در زندگی روزمره کاری باعث می‌شود که گروه‌هایی خاص از کارمندان در شرکت احساس نابرابری کنند. به عنوان مثال، بیش از نیمی از زنان در صنایع مختلف و در شرکت‌های مختلف از کار کردن استعفا دادند و این کار آنها به دلیل تبعیض جنسیتی در شرکت‌ها بوده است.

یکی از راه‌های ارتقای مداوم (تنوع، عدالت و برابری) و اطمینان از ماندن زنان و سایر گروه‌های اقلیت در شرکت، استفاده از سیستم‌های ارزیابی عملکرد عادلانه است. افراد را به دلیل مهارتی که دارند و نه به برتری جنسیتی و قومی نسبت به دیگران، تشویق کنید. بازخورد روشن و متفکرانه می‌تواند تجربه یک کارمند را متحول کند و آینده شغلی او را روشن و پرمعنا کند.

کاری که باید انجام دهید: برای ارزیابی عملکرد کارکنان معیارهای مشخص کنید که با کمک آنها بتوانید عملکرد آنها را عادلانه بررسی کنید. برای پویایی تیم بهتر است کارمندان را در قبال انجام مؤثر کارها تشویق کنید.

اگر متوجه شدید که توانایی ارائه بازخورد مثبت به کارمند خود را ندارید، باید بگوییم که شما تنها نیستید که این ویژگی را دارید – ۳۷٪ از مدیران می‌گویند در ارائه بازخورد مستقیم راحت نیستند. اما سراغ یادگیری این مهارت بروید و کارمند خود را با نظر خود خوشحال کنید و به او امکان پی بردن و یافتن معنا در محل کار را بدهید.


ایده شماره ۳: به کارمندان خود گوش دهید

بهترین راه برای الهام بخشیدن به کارمندان دانستن آن مواردی است که برای آنها مهم است. طبق یک نظرسنجی، مشخص شده است که مشارکت کارمندان در شرکت‌هایی که به حرف کارمند گوش می‌دهند و از نظر آنها استفاده می‌کنند ۸۰٪ افزایش می‌یابد.

در این دوران که کارمندان در مورد کاری که انجام می‌دهند و معنایی که کار آنها دارد شک دارند، ارتباط با کارمند و گوش دادن به حرف‌های آنها بسیار اهمیت پیدا می‌کند. برای اینکه کارمند حس کند در شرکت و کارهای آن مفید است، تنها نیاز ندارد که از آخرین اخبار شرکت باخبر شود و نیاز دارند تا تأثیر خود در پروژه‌ها فعلی و آینده شرکت را درک کند.

کاری که باید انجام دهید: مرتباً از کارمندان خود در مورد کارها نظر بخواهید. وقتی این نظرخواهی را به امری مرسوم در مکالمه‌های خود و کارمند تبدیل می‌کنید، باعث می‌شوید که افکار منفی از کارمند دور شود و او به مفید بودن فکر کند.

فقط زمانی می‌توانید پیشرفت را در کار خود مشاهده کنید که بتوانید تیم را در فعالیت‌های شرکت دخالت دهید و از آنها نیز در پیشبرد اهداف استفاده کنید. به همین دلیل کمک گرفتن و نظر خواستن از آنها بسیار اهمیت پیدا می‌کند. این کار به شما این امکان را می‌دهد تا دیدگاه‌های کارکنان و آنچه آنها از شرکت نیاز دارند را درک کنید.


ایده شماره ۴: روی بهبود و توسعه رهبری تیم سرمایه گذاری کنید

شرکت‌ها نباید انتظار داشته باشند که فقط مدیران عامل شرکت بتوانند کارمندان را هدایت کنند و الهام بخش آنها باشند. در مواقع بحرانی، افراد به تیم خود و همچنین سرپرست خود دسترسی دارند.

اقدامات و سخنان آنها به احتمال زیاد تأثیر مستقیمی بر کارمند دارد و می‌تواند به آنها کمک کند. به همین دلیل است که بیشتر شرکت‌ها به دنبال سرمایه گذاری روی توسعه رهبری و مدیریت در تیم‌های درون سازمان هستند تا بتوانند هر فرد در شرکت را به فردی مدیر و رهبر تبدیل کنند.

کاری که باید انجام دهید: برای مدیران در تمام سطوح، برنامه‌ای برای یادگیری مهارت‌های رهبری تدوین کنید. با این کار می‌توانید رهبری و مدیریت تیم‌های دورکار را در تمام شرکت خود نهادینه کنید و آن را از سطوح بالا به کارمندان انتقال دهید.

شما در این دوره‌ها می‌توانید از مدیران بخواهید تا تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، سؤالاتی را بپرسند و درباره آنچه در تیم‌ها بر آنها می‌گذرد صحبت کنند. می‌توانید برای این کار از ابزارهای آنلاین استفاده کنید و در دوران دورکاری این مهارت را در مدیران  و سرپرست تیم‌ها افزایش دهید.


کار معنی دار سازمان شما را به سمت جلو سوق می‌دهد

از تمام پیچ و خم‌هایی که در سال پیش تجربه کردیم تنها یک چیز باقی مانده است و آن هم این است که، کارمندان می‌خواهند در کار خود معنا و هدف داشته باشند. وقتی کارمندان در کار خود معنا پیدا می‌کنند، درگیر کار می‌شوند، به دنبال بهره وری بیشتری می‌روند و احتمال اینکه در شرکت و کار خود باقی بمانند بسیار بیشتر می‌شود.

افزایش ماندگاری کارمندان به معنای صرف زمان کمتری برای کارهایی است که هزینه‌های بالایی را برای شما در استخدام و جذب افراد دارد. کمک به کارمندان برای درک بهتر خود و محیط کارشان، آنها را قادر به پیشرفت می‌کند. هرچه بیشتر کارمندان در کار خود رشد کنند، کسب و کار شما سریع‌تر به سمت پیشرفت قدم برمی‌دارد.

منبع: ایران تلنت


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟