شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

رادیو ویکی پلاست | بسته سه‌شنبه 28 تیر 1401/ شماره 562
عناوین حبری امروز: رُشد رقابت پ پ و پی وی سی ها, میانگین روزانه کاهشی شد, دلار در کانال 31 هزار تومان باقی ماند

رشد محدود رقابت پ پ و PVCها
به دلیل تعطیلی روز دوشنبه معاملات کالاهای پ پ و پی وی سی، امروز، یعنی سه شنبه، در بورس کالا انجام شد. با توجه به کاهش عرضه های پ پ نساجی و پی وی سی، رقابت این گروه ها نسبت به هفته قبل، اندکی افزایشی بود. در مقابل گروه پ پ شیمیایی با توجه به افزایش عرضه دو سه هفته اخیر با رقابتی کمتر از هفته پیش معامله شدند. رقابت گروه پ پ نساجی از قیمت پایه تا 3 درصد به 1 تا 4 درصد افزایش یافت و گروه پی وی سی که هفته پیش همگی با قیمت پایه معامله شدند امروز با رقابتی بین 1 تا 2 درصد معامله شدند. اما گروه پ پ شیمیایی از 4 تا 37 درصد به قیمت پایه تا 22 درصد کاهش یافت.
انتظار می رود بازار PVC ها تحت تأثیر اعلام قیمت فارموسای تایون قرار بگیرد. امروز این پتروشیمی، قیمت پودر PVC برای تحویل در ماه آینده میلادی، یعنی آگوست را تا 230 دلار کاهش داد و قیمت هر تن پی وی سی، 1090 دلار اعلام شد.

میانگین روزانه کاهشی شد
هر چند میانگین هفتگی امروز نسبت به یکشنبه 8 تومان افزایش داشت اما میانگین روزانه کاهشی شده و در صورت تداوم روند کاهشی میانگین روزانه، احتمال می رود میانگین هفتگی هم به مسیر نزولی وارد شود. میانگین روزانه امروز در محدوده 26 هزار و میانگین هفتگی، در قیمت 26 هزار و 100 تومان است.

دلار در کانال 31 هزار تومان باقی ماند

پس از عقب نشینی روز گذشته دلار آزاد به 31 هزار و 800 تومان، امروز هم دلار، رمقی برای افزایش نداشت و تا ساعت 15.15، هر دلار، با 50 تومان افزایش 31 هزار و 850 تومان قیمت خورد. البته برخی کانال ها، قیمت دلار را تا 31.750 تومان هم درج کردند. دلار صرافی هم با 28 تومان کاهش نسبت به روز یکشنبه، 27 هزار و 880 تومان قیمتگذاری شد.

جزر و مد قیمت های بازار محصولات پتروشیمی

قیمت های مواد اولیه در بازار امروز روندی کاهشی و افزایشی و بدون تغییر داشتند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی و سنگین فیلم افزایشی و بین 300 تا 1700 تومان رَشد را ثبت کردند و در مقابل گروه سبک فیلم بین 300 تا 600 تومان کاهش داشتند. گروه پ پ ها امروز کاهشی و بین 100 تا 400 تومان اُفت را رقم زدند. پ پ های شیمیایی، امروز در بیشتر کالاها بدون تغییر و در کالای 440L، تا 3000 تومان کاهش داشت. گروه پی وی سی نیز امروز 300 تا 800 تومان ریزش قیمت پیدا کرد.

صعود برنت به 106 دلار
برنت که معاملات امروز را با 105 دلار آغاز کرده بود در ادامه به مسیر افزایشی روز گذشته بازگشت و به 106 دلار صعود کرد. قیمت برنت تا ساعت 15.15 به 106 دلار و 57 سنت رسید.

ناتوانی بورس تهران در حفظ افزایش
بورس تهران بعد از کاهش روز شنبه، امروز اما در ابتدا افزایشی آغاز کرد اما در ادامه کاهشی شد و شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات با 889 واحد کاهش به 1 میلیون و 468 هزار عقب نشینی کرد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟