پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

افراد موفق چه برنامه روزانه‌ای دارند؟
مسیر پرتلاطم موفقیت اگر با درس گرفتن از تجربیات و به کار بستن عادات مفید کسانی که موفقیتشان در دنیا شهرت دارد همراه باشد، بدون شک هموارتر خواهد شد و زودتر هم به نتیجه می‌رسد. با کمی تأمل در برنامه روزانه انسان‌های موفق متوجه می‌شوید که سبک زندگی آن‌ها با وجود مشغله‌های فراوانی که دارند، به تقویت بهره‌وری‌شان می‌انجامد.

این‌که کارآفرینان موفق جهان در اول صبح چه کارهایی انجام می‌دهند یا با چه وضعیتی به رختخواب می‌روند، قطعا در بهره‌وری بالایشان بی‌تأثیر نیست.

در ادامه برنامه روزانه موفق‌ترین افراد جهان را مرور کرده و به شما می‌گوییم این افراد به انجام مداوم چه فعالیت‌هایی عادت دارند؟

افراد موفق صبح خود را چگونه آغاز می‌کنند؟
اینکه صبح خود را چگونه آغاز کنید تأثیر چشم‌گیری در کیفیت مابقی روزتان دارد. افراد موفق به این درک رسیده‌اند و به همین خاطر ساعات ابتدایی روز خود را هوشمندانه برنامه‌ریزی می‌کنند. تمام انسان‌های موفق، بدون توجه به اینکه در ابتدای صبح به سراغ چه کارهایی می‌روند، عادت به سحرخیزی دارند و محال است فرصت طلایی اول صبح را از دست بدهند.

ایمیل خود را می‌خوانند
جِینآن گادهیا (JayneAnne Gadhia)، مدیرعامل شرکت خدمات مالی ویرجین مانی (Virgin Money)، روز خود را از ساعت 6:30 صبح آغاز می‌کند، البته به‌طور اتوماتیک این ساعت بیدار می‌شود؛ بدون زنگ ساعت. گادهیا ابتدا به سراغ ایمیلش می‌رود، زیرا دوست ندارد هیچ ایمیلی را بی‌پاسخ بگذارد. او سپس به وب‌سایت بی‌بی‌سی و توییتر سر می‌زند و جدیدترین اخبار دنیا را دنبال می‌کند. او می‌گوید:

 من چنین برنامه‌ای دارم چون همیشه می‌خواهم روی مسائل کاری‌ام کنترل داشته باشم و حتی از موارد دیگری که مربوط به کارم نیست لذت ببرم. مثلا دوست ندارم وقتی در کنار خانواده صبحانه می‌خورم یا با دخترم در مسیر مدرسه صحبت می‌کنم، حواسم به کار پرت شود. 
گِرِچن روبین (Gretchen Rubin)، نویسنده کتاب پرفروش «پروژه شادی»، در ساعت 6 تا 7 صبح، یعنی وقتی دیگر اعضای خانواده نیز بیدار می‌شوند، نه‌تنها ایمیل خود را بررسی می‌کند و برای ادامه‌ی روزش برنامه ریزی می‌کند، بلکه در همین فرصت کوتاه به صفحات اجتماعی هم سر می‌زند.

تمرینات مراقبه را انجام می‌دهند
خیلی از افراد موفق پیش از شروع یک روز پرمشغله، ذهن خود را از طریق انجام تمرینات مراقبه پاک‌سازی می‌کنند تا با ذهنی آرام روزشان را با موفقیت پشت سر بگذارند.

اوپرا وینفری که از چهره‌های سرشناس جهان است، روزی دو بار، هر بار 20 دقیقه، در سکوت با خود خلوت می‌کند.

آریانا هافینگتون، بنیان‌گذار و سردبیر شبکه‌ی خبری آنلاین هافینگتون پُست، از یوگا و مراقبه‌ی صبحگاهی برای رسیدن به شادی و آرامش استفاده می‌کند.

ایروین سیمون (Irwin Simon)، مدیرعامل گروه صنایع غذایی هِین سِلِسشال (Hain Celestial)، صبح‌ها نه‌تنها ایمیل‌هایش را می‌خواند و به تماس‌های کاری ضروری‌اش رسیدگی می‌کند، بلکه زمانی را قبل از شرکت در جلسات ابتدای روز به نیایش اختصاص می‌دهد.

صبح زود ورزش می‌کنند
اکثر افراد موفق صبح‌ها ورزش می‌کنند، مگر این‌که مجبور شده باشند شب تا دیروقت بیدار بمانند. ورزش اول صبح باعث تقویت بهره وری و افزایش سطح انرژی بدن می‌شود و به افراد کمک می‌کند با روحیه بهتری روز خود را پشت سر بگذارند.

جک دورسی (Jack Dorsey)، موسس توییتر و مدیرعامل شرکت خدمات پرداخت موبایل اِسکونِر (Square)، حدود ساعت 5:30 صبح با قدم‌های آهسته می‌دود.

اورسولا بِرنز (Ursula Burns)، مدیرعامل کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای استارباکس، در حدود ساعت 6 صبح بیدار می‌شود و با همسرش به دوچرخه‌سواری می‌رود.

ورزش تأثیر فوق‌العاده‌ای روی زندگی باراک اوباما داشته است؛ به‌ طوری‌که در زندگی‌نامه خود با نام «رؤیاهایی از پدرم» نوشته قبل از این‌که عادت کند روزی 5 کیلومتر بدود، به ‌طور تفریحی مواد مخدر مصرف می‌کرده و زندگی موفقی نداشته است. او به ‌تازگی در مصاحبه با یک برنامه‌ی ورزشی اعلام کرده، شش روز در هفته به مدت 45 دقیقه ورزش می‌کند و بیشتر حرکات کاردیو (هوازی) و قدرتی انجام می‌دهد.

نانسی پلوسی (Nancy Pelosi)، چهره‌ی سرشناس حزب دموکرات آمریکا، هر روز صبح 45 دقیقه را به پیاده‌روی قدرتی اختصاص می‌دهد و در همین حین برای روز کاری‌اش برنامه می‌ریزد.

فریتس وَن پاسچن (First van Paasschen)، مدیرعامل مجموعه هتل‌های اِستاروود (Starwood Hotels)، صبح زود حدود 16 کیلومتر می‌دود و معتقد است این دویدن روی شیوه‌ی مدیریتی او تأثیر گذاشته است.

ریچارد برانسون، بنیان‌گذار گروه شرکت‌های ویرجین، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که می‌تواند با انجام مداوم فعالیت‌های بدنی چون شنا، یوگای سبک بیکرام (Bikram)، صخره‌نوردی، دویدن و وزنه‌برداری، چهار ساعت به ساعات بهره وری روزانه خود بیافزاید.

پس باید بپذیرید مشغله‌های کاری فراوان هیچ دلیل موجهی برای ورزش نکردن نیست. مهم نیست چقدر کار دارید، زیرا اگر تناسب ‌اندام و سلامت جسمی برایتان مهم باشد، به هر طریقی می‌توانید ورزش را به برنامه روزانه‌ی خود اضافه کنید.

افراد موفق صبحانه چه می‌خورند؟
انسان‌های موفق به‌خوبی درک کرده‌اند که وعده‌ی صبحانه کمک می‌کند تمام ‌روز پرانرژی بمانند. آن‌ها عاشق صبحانه‌ی سبک هستند و اغلب هر روز همان صبحانه‌ی همیشگی را می‌خورند. آن‌ها می‌دانند خوردن صبحانه چقدر برای سلامتی‌شان مهم است و به همین خاطر هرگز وعده‌ی صبحانه را کنار نمی‌گذارند.

 صبحانه‌ی جان مَک‌کی (John Mackey)، مؤسس فروشگاه‌های زنجیره‌ای هول فودز (Whole Foods)، یک اسموتی شامل بادام، جوی دو سر، شیر برنج یا سویا، میوه‌های تازه و کلم کالی یا اسفناج است.

اَل راکِر (Al Roker)، چهره‌ی سرشناس تلویزیون آمریکا، بین ساعت 7:40 تا 8:15 صبح یک اسموتی پروتئینی می‌خورد که از پودر پروتئین، پودر فیبر، حدود 225 گرم شیر بادام، توت‌های یخ‌زده، زنجبیل و مقدار کمی شهد گیاه آگاو (جایگزینی برای شکر) تشکیل می‌شود.

مارگارت تاچر که به بانوی آهنین شناخته می‌شود، عاشق وعده‌ی صبحانه اما صبحانه سبک است. تاچر در سال 1979 میلادی در مصاحبه‌ای گفت که صبحانه‌ی او شامل قهوه و نصف گریپ‌فروت است.

ریچارد برانسون دوست دارد در وعده‌ی صبحانه سالاد میوه و می‌وزی (نوعی صبحانه که از غلات تشکیل می‌شود و بیشتر در آلمان و سوئد رایج است) بخورد.

انسان‌های موفق چگونه افکار خود را متمرکز می‌کنند؟
هر روز با مشغله‌ها و افکار گوناگونی دست‌وپنجه نرم می‌کنیم که جلوی تمرکزمان را می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند به ایده‌های خلاقانه دست‌ یابیم؛ اما انسان‌های موفق با آزمون‌ و خطا دریافته‌اند که چگونه می‌توانند ذهن خود را متمرکز کنند و از افکار منفی و مزاحم رهایی یابند.

کاتیه رِی (Katie Rae)، مدیرعامل شتاب‌دهنده‌ی تِک اِستارز در بوستون (TechStarsBoston) و بنیان‌گذار صندوق سرمایه گذاری Project 11، همیشه در زمان فکر کردن حرکت می‌کند و به همین خاطر معمولا در چنین مواقعی به سراغ دوچرخه‌سواری یا دویدن می‌رود و گاهی ساعت‌ها تنهایی رانندگی می‌کند. او می‌گوید:

 من افکارم را از طریق یک ضبط‌ صوت ضبط می‌کنم. برخی‌ها ذاتا نویسنده‌اند، اما من باید حرف بزنم. در چنین مواقعی به افکارم اجازه می‌دهم راحت بروز کنند. البته باید تنها و در حال حرکت باشم. 
راشِل اِسکلار (Rachel Sklar)، نویسنده و فعال حقوق زنان، باید همیشه در حال حرکت مانند پیاده‌روی یا دویدن باشد تا بتواند افکارش را متمرکز کند. او از محدودیت زمانی و مکانی مثلا بودن در هواپیما یا قطار به‌عنوان فرصتی برای تمرکز افکار و دست‌یابی به ایده‌های خلاقانه خود استفاده می‌کند.

اِسکات آدامز (Scott Adams)، نویسنده داستان مصور دیلبِرت (Dilbert)، برای اینکه بتواند متمرکز باشد از ساعت 5 صبح شروع به کار می‌کند، زیرا افکارش در این ساعت هنوز درگیر انجام وظایف روزمره نشده‌اند.

افراد موفق برای مطالعه به سراغ چه موضوعاتی می‌روند؟
دیوید کاش (David Cush)، مدیرعامل شرکت هواپیمایی ویرجین آمریکا (Virgin America)، صبح‌ها بعد از خواندن ایمیل و چک کردن تماس‌های تلفنی به باشگاه می‌رود تا دوچرخه‌سواری کند و در حین استفاده از دوچرخه ثابت، روزنامه می‌خواند.

دِیو گیروآرد (Dave Girouard)، مدیرعامل شرکت خدمات مالی آپ اِستارت (Upstart)، عادت به روزنامه‌خوانی دارد، اما هر زمان که میلش بکشد به سخنرانی‌های وینستون چرچیل نیز گوش می‌کند.

جونا پرِتی (Jonah Peretti)، از مدیران رسانه‌ی اینترنتی بازفید، در مسیر رفتن به محل کار بخش ورزش یا کسب و کار روزنامه‌ی نیویورک‌تایمز را می‌خواند.

تیم آرمسترانگ (Tim Armstrong)، مدیرعامل شرکت خدمات رسانه «ای اِی اُاِل» (AOL)، اغلب ساعت 8 شب از محل کار به منزل می‌آید و برای دو دختر کوچکش کتاب می‌خواند. او در این باره می‌گوید:

 اونا معمولا برنده می‌شوند و من مجبور هستم دو سه تا کتاب براشون بخونم. 
جان کارنی (John Carney)، نویسنده و ویراستار سابق خبرگزاری سی اِن بی سی به فلاسفه‌ی باستان و از همه بیشتر به افلاطون، سقراط و گزنفون علاقه دارد.

بیل گیتس، اسطوره‌ی دنیای تکنولوژی، شب‌ها هنگام خوابیدن مطالعه می‌کند. او هر سال حدود 50 جلد کتاب می‌خواند و به موضوعات مختلفی چون ورزش، علم ژنتیک، روش‌های رهبری و... علاقه‌مند است.

افراد موفق قبل از خواب چه کاری انجام می‌دهند؟
وِرا وَنگ (Vera Wang)، طراح بزرگ مُد، در اتاق‌خوابش به ایده های جدید فکر می‌کند و غروب را به خواندن پیام‌های ارسالی کارمندانش اختصاص می‌دهد.

باراک اوباما تمایل دارد شب‌ها تا دیروقت کار کند و حتی وقتی رئیس جمهور آمریکا بود، ساعت 11 شب با کارمندانش جلسه‌ی تلفنی برگزار می‌کرد. او معمولا شب‌ها قبل از خواب کارهای دفتری‌اش را انجام می‌دهد و نیم ساعت هم مطالعه می‌کند.

مایکل لویس (Michael Lewis)، نویسنده و روزنامه‌نگار حوزه‌ی اقتصاد، ساعت 7 شب تا 4 صبح را بهترین زمان برای نوشتن می‌داند، زیرا به گفته‌ی خودش وقتی کار فردا را از شب قبل شروع می‌کند فکر می‌کند از بقیه جلوتر است و این احساس را خیلی دوست دارد. او می‌گوید:

 شب‌های دیروقت آرامش بی‌نظیری دارد. نه صدای تلفنی، نه مزاحمی و نه هیچ‌چیزی که حواست را پرت کند. این حس را که می دونم الان کسی سعی نمی کنه از من جلو بزنه را دوست دارم. 
جوئل گسکوین (Joel Gascoigne)، مدیرعامل شرکت بافِر (Buffer) که خدمات اشتراک‌گذاری در فضای مجازی را ارائه می‌دهد، غروب‌ها 20 دقیقه پیاده‌روی می‌کند تا ذهن خود را روی زندگی‌اش متمرکز کند. او درباره‌ی زمانی که در حال پیاده‌روی است می‌گوید:

 مثل یک دوره‌ی خاموش شدن تدریجی است که اجازه می‌دهد روز کاریم را ارزیابی کنم، به فکر چالش‌های بزرگ بیافتم و کم کم به مسائل کاری فکر نکنم و درنهایت به یک حالت خستگی برسم. 
شِریل سَندبِرگ (Sheryl Sandberg)، مدیر عملیاتی فیس بوک، گوشی خود را قبل از خواب خاموش می‌کند تا خواب خوبی در طول شب داشته باشد، اما می‌گوید خاموش کردن گوشی همراه واقعا به‌سختی ممکن است.

لازم به ذکر است، برنامه‌ی روزانه‌ی افراد موفقی که در بالا بیان شد تا حد زیادی از شرایط خانوادگی و شغلی آن‌ها تأثیر می‌گیرد؛ اما اگر بتوانیم تعدادی از این عادات مؤثر را وارد زندگی‌مان کنیم، با نتایج مثبت زیادی روبرو خواهیم شد.

منبع


ویکی پلاست| مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟