پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

روش های مدیران موفق برای ایجاد انگیزه در کارکنان سازمان
بسیاری از کارآفرین‌های موفق می‌گویند انگیزه‌ اصلی‌شان «تغییر دنیا» و ساختن چیزی ماندگار است، نه به دست آوردن پول زیاد. اما اکثریت بر این باورند که کارمندان، فراتر از هر چیز، برای پول کار می‌کنند.

با این حال یکی از نظرسنجی‌های اخیرِ ، ثابت می کند شاید محرک‌های غیرمالی، در بلندمدت موثرتر از انگیزه‌های مالی باشند. در این مقاله هشت روش برای ایجاد انگیزه در کارمندان که رهبران موفق از آن بهره می‌گیرند، آشنا می‌شوید.

۱.  به کارکنان تحت مدیریت یا سرپرستی خود انرژی دهید

تلاش کنید مدیر یا سرپرستی باشید که هر روز و با تمام وجود عشق و انرژی مثبت به محل کار می‌برد، نه مدیری که انرژی دیگران را تخلیه می‌ کند. کارکنان به شما کمک کرده‌اند سازمان خود را در یکی از سخت‌ترین دوره‌های اقتصادی اداره کنید. وقت آن رسیده است که شما هم در مقابل منبعی از انرژی مثبت برایشان باشید.

۲.  یادتان باشد، زندگی صرفاً کار نیست

مدیران و سرپرستان بزرگ منبع عظیمی از انرژی جسمی، روحی و عاطفی هستند. این انرژی‌ها را می‌توان افزایش داد. می پرسید چطور؟ با ایجاد رابطه‌ قوی و حمایتی با افرادی که دوستشان دارند، ورزش مستمر، سبک زندگی سالم و اختصاص زمانی به تفکر و تعمق.

۳. کارکنان تحت مدیریت یا سرپرستی خود را در اولویت قرار بدهید

هیچ سازمانی بهتر از افرادی که آن را اداره می‌کنند نیست. حقیقت این است که کسب‌ و کار شما مردم هستند، یعنی کسب ‌و کاری همراه با استخدام، آموزش و مدیریت کارکنان برای رسیدن به محصول یا خدماتی که قرار است ارائه کنید. اگر کارکنان موتور موفقیت شما هستند پس برای اینکه مدیر یا سرپرست بزرگی باشید، باید با بالا به آنها توجه کنید.

۴.  با کارکنان اخلاق ‌مدارانه رفتار کنید

در دوره ای که روزنامه‌ ها پر از گزارش‌ هایی درباره‌ مدیران و سرپرستانی است که رفتار نامناسبی داشته‌اند و برخلاف منافع کارکنانشان عمل کرده‌اند، نشان دادن اخلاق‌مدار بودن‌تان می‌تواند در انگیزه دادن به آنها موثر باشد و برای سازمان‌تان، حسی توام با افتخار به همراه بیاورد.

۵.  سعی کنید ارتباط برقرار کننده‌ خوبی باشید

مدیر یا سپرپرست قرار است روی دیگران تاثیر بگذارد، اما این امر بدون برقراری ارتباط مؤثر امکان ‌پذیر نیست. اگر با برقراری ارتباط با کارکنانتان مشکل دارید، ابتدا روی توانایی خود در اثرگذاری روی افراد کار کنید، آن هم با انتخاب کلماتی که در انتقال پیام‌ تاثیر مثبتی بگذارند. بعد از آن، باید چگونگی برقراری ارتباط با مخاطبان گسترده‌تر را یاد بگیرید.

۶. شنونده‌ی خوبی باشید

تاثیر گذارترین مدیران یا سپرپرستان آنهایی هستند که برای کارکنان زمان  می‌گذارند تا نه تنها کلمات جاری شده بر زبان اعضای گروهشان را بشنوند، بلکه به معانیِ پنهان و ارزشمند در ورای آن کلمات هم گوش کنند. به خاطر داشته باشید که در فراز و نشیب ‌های هر کسب‌ و کاری، گاهی اوقات کارکنان به کسی احتیاج دارند که فقط با او صحبت کنند، کسی که با تمام وجود به آنها گوش کند. به آنها بگویید که همیشه گوش‌ِ شنوایی برایشان هستید.

7. در نقش حلال مسائل ظاهر شوید

بالای در اتاق خود یک تابلو بزنید با این عبارت که "برای من مسئله نیاورید، راه‌ حل بیاورید" بعد هم با قدرت شروع به هدایت کارکنان تحت مدیریت یت سرپرستی خود نمایید، به آنها بیاموزید که در این دوران سخت، حلال درجه‌ یکی برای مشکلات خود و سازمان باشند.

8.  از طریق ایجاد تجربه و شایستگی، کارکنان را رهبری کنید، نه با عنوان و جایگاه

کارکنان زیر مجموعه خود را راهنمایی کنید، آنها را تشویق و با خود همراه کنید، مطمئن باشید که به این ترتیب سازمانتان منتفع می شود. اگر می ‌خواهید از شرایط سخت عبور کنید، این دقیقا همان نوع مدیریتی است که برای سازمانتان نیاز دارید.

اصول مدیریت اصولا تغییر نمی‌کنند. اما ممکن است زمانیکه با کمبود منابع مالی مواجه هستید، این اصول بتوانند تفاوت بین موفقیت و شکست را رقم بزنند. حالا شاید دیگر زمان آن رسیده رسیده است که با این راهکارهای غیر مالی به کارکنانتان انگیزه دهید، به این ترتیب آنها هم شما را از این دوران دشوار به سلامت عبور خواهند داد.
منبع


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟