جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

امکان عضویت مؤدیان در سامانه ملی مؤدیان مالیاتی فراهم شد
سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد از امروز بیست و یکم تیرماه ۱۴۰۱ امکان عضویت مؤدیان محترم در «سامانه ملی مؤدیان مالیاتی» در اجرای «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» فراهم آمده است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از خبرگزاری تسنیم، سازمان امور مالیاتی کشور  طی اطلاعیه ای اعلام کرد:

سازمان امور مالیاتی افتخار دارد به آگاهی مردم شریف کشور برساند همانگونه که در چند ماه گذشته وعده شده بود از امروز بیست و یکم تیرماه 1401 و همزمان با روز هوشمند سازی در هفته فرهنگ مالیاتی، امکان عضویت مؤدیان محترم در «سامانه ملی مؤدیان مالیاتی» در اجرای «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» فراهم آمده است.

بدین‌ وسیله از کلیه مؤدیان مشمول این قانون دعوت می شود جهت عضویت در این سامانه و ایجاد کارپوشه اختصاصی به نام خود، با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس my.tax.gov.ir، و انتخاب گزینه «عضویت در سامانه مؤدیان و ایجاد کارپوشه»، مشخصات کاربری ورود به کارپوشه را از طریق پیامک دریافت نمایند.

بدیهی است درحال حاضر عضویت در «سامانه مؤدیان» برای مؤدیان علاقه مند اختیاری است و در ماه های آینده حسب فراخوان‌های اعلامی سازمان امور مالیاتی کشور، مؤدیان مشمول مکلف به عضویت در این سامانه و صدور صورتحساب الکترونیکی خواهند بود.

سامانه مؤدیان مالیاتی چیست؟
سازمان مالیاتی وعده کرده بود به منظور تسهیل در اخذ مالیات از مودیان  همچنین شفافیت  نظام مالیاتی و حرکت به سمت اقتصاد هوشمند که از اهداف تعریف شده در سال 1400  است، سامانه مودیان را در خرداد امسال به صورت رسمی راه اندازی کند.

بر اساس این قانون، رایانه، دستگاه کارتخوان بانکی (pos)، درگاه پرداخت الکترونیکی یا هر وسیله دیگری که امکان اتصال به شبکه‌های الکترونیکی پرداخت رسمی کشور و سامانه مودیان را داشته و قابلیت صدور صورتحساب الکترونیکی را نیز دارا باشد، پایانه فروشگاهی محسوب می‌شود.

قانونگذار تمام خرده فروشی ها، واحد‌های صنفی و اشخاصی را که مستقیما با مصرف کننده نهایی در ارتباط هستند موظف کرده است از پایانه‌های فروشگاهی استفاده کنند و در سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور نیز ثبت نام کنند.

البته مودیانی که مستقیما با مصرف کننده نهایی در ارتباط نیستند، تکلیفی برای استفاده از پایانه فروشگاهی ندارند، اما موظفند صورتحساب‌های خود را به ترتیبی که سازمان مقرر می‌کند، از طریق سامانه مودیان صادر کنند.

مشمولان برای نصب و استفاده از سامانه‌های فروشگاهی باید با مراجعه به درگاه ثبت نام الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به ثبت شماره سریال دستگاه کارتخوان خود و ثبت شماره سریال حافظه مالیاتی دستگاه خود اقدام کنند.

پس از اتمام این مراحل، سازمان امور مالیاتی کشور شناسه حافظه مالیاتی خاصی را برای مودیان ارسال می‌نماید و مودیان نیز پس از دریافت این شناسه قادر خواهند بود نسبت به صدور صورتحساب اقدام کنند.

فقط استفاده از کارتخوان توسط مشمولان کافی نبوده و مودیان باید نسبت به ثبت شماره سریال دستگاه کارتخوان و شماره سریال حافظه مالیاتی خود اقدام کرده باشند و شناسه حافظه مالیاتی مورد اشاره را نیز از سازمان امور مالیاتی دریافت کرده باشند.

تفاوت سامانه مودیان مالیاتی با اظهار نامه های الکترونیکی چیست؟
تمام فعالان اقتصادی باید پایانه فروش خود را در  این سامانه ثبت کنند. تمام فعالان اقتصادی حافظه مالیاتی چه سخت افزار و نرم افزار که متصل به این سامانه فروشگاهی می‌شود که شامل کلیه فروش ها‌ی خود را براساس این سامانه با صدور صورتحساب های الترونیکی انجام دهند.

سازمان مالیاتی سامانه مودیان را ایجاد کرده که براساس آن برا‌ی هر مودی یک فایل الکترونیک یا کارپوشه الکترونیکی در نظر می‌گیرد. مودیان تمام صورتحساب‌های الکترونیکی که صادر می‌کنند درون این کارپوشه ثبت می کنند و هر فعال اقتصادی، چه خریدار و چه فروشنده قرار بگیرد و مبنای تشخیص و قبول اعتبار مالیاتی ارزش افزوده و مطالبه مالیات است.

این سامانه توسط سازمان مالیاتی آماده شده است و یک فایل الکترونیک به صورت کارپوشه برای آن‌ها تعریف می‌شود بر مبنای آن همه صورتحساب‌های صادر شده آنها در آن قرار می‌گیرد.

روش قبلی اظهار نامه های الکترونیکی قبلی فهرست خرید و فروش های اصلی یا سه ماهه ای بود که فعالان اقتصادی (خریدار و فروشنده)  با اعلام آنها انتقال پیدا می کرد. اما موضوع متفاوت شده و سازوکار‌ها تغییر کرده است. در این سامانه باید صورتحساب‌های الکترونیکی دارای سه کدشناسه شماره یکتا پایانه فروشگاهی شماره یکتا حافظه مالیاتی و شماره سریال منحصر به فرد فاکتور فروش است.

سامانه‌ای که کارپوشه مودی در آن قرار گرفته، با توجه به یوزر و پسوردی که در اختیار مودی قرار می‌گیرد به کارپوشه دسترسی دارد و خریدار و فروشنده می‌توانند صورتحساب‌های خود را در کارپوشه مشاهده کنند.

ساختار سامانه مودیان نحوه و چگونگی ثبت رویداد مالی و انتقال آن به سامانه مویدان و به کار پوشه خاص مودی است. در پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و به محض اینکه مودی ثبت نام می‌کند با جزئیات و فیلد‌های اطلاعاتی که از مودی در سامانه ثبت می‌شود کارپوشه‌ای به او اختصاص داده می‌شود.

سه کد شناسه برای رجیستر کردن و پایانه فروشگاهی که می‌خواهد از آن استفاده کند و حافظه مالیاتی که برای آن در نظر گرفته شده و متصل به پایاته فروشگاهی می‌شود به صورت دقیق کلیه رویداد‌های مالی فعال یا بنگاه اقتصادی را در زمان رویداد ثبت و ضبط کرده و با متدی که سازمان تعریف می‌کند آن را به مراکز داده‌ای سازمان منتقل کند.

با راه اندازی و اجرایی شدن این قانون و ثبت فعالیت مودیان با صورت حساب‌های الکترونیکی دیگر نیازی به حضور ماموران مالیاتی نیست. براساس آن اطلاعات دقیق مودی به کارپوشه منتقل می‌شود در سامانه نیاز به اظهارنامه مودی برای تعیین ارزش افزوده نیست. اظهار نامه مودی درکار پوشه ایجاد خواهد شد و اعتبارات هم بر مبنای صورتحساب‌ها تعیین خواهد شد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 50%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟