پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ 0 440

رییس سازمان امور مالیاتی خبر داد؛

قانون پایانه‌های فروشگاهی در آستانه اجرا

قانون پایانه‌های فروشگاهی در آستانه اجرا
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان باید اردیبهشت پارسال، اجرایی می‌شد، اما زیرساخت‌های آن فراهم نشده بود و در دولت سیزدهم، شرایط اجرا را فراهم کردیم.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از ایبِنا، داود منظور افزود: بر اساس این قانون، نسخه‌ای از صورتحساب‌های الکترونیکی همه خرید و فروش‌ها و معاملات فعالان اقتصادی باید به سامانه سازمان امور مالیاتی ارسال شود.

وی گفت: زمانی که این قانون اجرا می‌شود همه فعالان اقتصادی، اصحاب کسب و کار، کارخانه‌ها و تولید کنندگان مکلف هستند برای کالا‌هایی که می‌فروشند صورتحساب الکترونیکی صادر کنند ارزش کالا در این صورتحساب‌ها ثبت و اگر کالا مشمول مالیات باشد میزان مالیات ارزش افزوده آن درج می‌شود و نسخه‌ای از این صورتحساب‌ها به سامانه مودیان ارسال می‌شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: با توجه به اینکه اجرای این قانون همه فعالان اقتصادی را از روستا و شهر از تولید‌کنندگان بزرگ تا خرده فروشان درگیر می‌کند به دولت و ستاد اقتصادی پیشنهاد کردیم اجرای این قانون به صورت تدریجی انجام شود تا بتوانیم آموزش‌های لازم را به مودیان و فعالان اقتصادی بدهیم و به مردم و فعالان اقتصادی فشار وارد نشود.

منظور گفت: اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان ابتدا با مودیان بزرگ و فعالان اقتصادی بزرگ آغاز می‌شود و به صورت مرحله به مرحله و تدریجی نهایتا به خرده فروشان و کسانی که کالا‌ها را به مصرف کننده نهایی می‌فروشند می‌رسیم.

وی ادامه داد: به همین جهت در نخستین مرحله فراخوانی که انجام می‌دهیم از شرکت‌های بورسی و دولتی دعوت خواهیم کرد که به عضویت سامانه مودیان در بیایند و یک فرصت سه ماهه طبق قانون به کسانی که فراخوان می‌شوند می‌دهیم که مقدمات اجرای قانون را فراهم کنند و بتوانند صندوق‌های فروش خود را با دستورالعمل‌های ما منطبق کنند و ارسال صورتحساب‌های آزمایشی را انجام دهند و بعد از سه ماه وارد فاز اصلی اجرا خواهیم شد که صورتحساب‌ها به صورت منظم انجام شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: از زمان رونمایی این سامانه، فراخوان کردیم کسانی که علاقمند هستند به صورت داوطلبانه وارد سامانه درگاه الکترونیکی سازمان مالیاتی شوند و با کد ملی وارد شوند و به آن‌ها گذر واژه می‌دهیم و وارد سامانه مودیان می‌شوند.

منظور با بیان اینکه تا کنون ۵ هزار و ۳۰۰ فعال اقتصادی داوطلبانه وارد شدند و برای خود کارپوشه ایجاد کردند، افزود: در این سامانه برای هر کدام از فعالان اقتصادی که به عضویت در می‌آیند یک کارپوشه پرونده ویژه تشکیل می‌شود که همه صورتحساب‌هایی که صادر می‌کند یا صورتحساب‌هایی که به نام او صادر می‌شود به این پرونده یا کارپوشه الکترونیکی انتقال داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام و عضویت اجباری بر اساس فراخوان سازمان مالیاتی خواهد بود، اضافه کرد: اکنون در آستانه اولین فراخوان هستیم البته زمان دقیق را اعلام خواهیم کرد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟