جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

پیشخوان خبر
۲۰ تير ۱۴۰۱ 0 273

wikiplast.ir

کاهش محدودیت برق صنایع

کاهش محدودیت برق صنایع
سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه از مجموع ۶۳۰‌هزار واحد صنعتی کشور، ۵۸۰‌هزار واحد صنعتی از برنامه‌‌‌های مدیریت مصرف برق معاف هستند، گفت: بهره‌‌‌مندی صنایع سیمانی و فولادی از برق در نوبت شبانه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، مصطفی رجبی‌مشهدی ادامه داد: پیش‌بینی شده است، واحدهایی که در شهرک‌‌‌های صنعتی مستقر هستند، تنها ۱۲ساعت در هفته در طرح‌‌‌های مدیریت مصرف برق شرکت کنند و برای صنایع متوسط صنعتی خارج از شهرک‌‌‌ها نیز وضعیت به همین منوال است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران توضیح داد: براساس برنامه‌‌‌ریزی‌ای که با هماهنگی وزارت صمت تدوین شده است، ۴۴۰واحد صنعتی بزرگ کشور تعطیلات تابستانی و تعمیرات اساسی را در دوره اوج بار مصرف برق تابستان عملیاتی و اجرایی می‌کنند. رجبی‌مشهدی ضمن مقایسه برنامه‌‌‌های مدیریت مصرف برق سال‌جاری با سال گذشته، گفت: قطعا میزان محدودیت برق صنایع در سال‌جاری که براساس زمان‌بندی دقیق صورت‌‌‌ گرفته، کمتر از سال گذشته است.

سخنگوی صنعت برق درباره تمهیدات اندیشیده‌شده برای تنظیم بازار صنایع مشمول برنامه‌‌‌های مدیریت مصرف افزود: با هماهنگی وزارت صمت، تامین و تنظیم بازار صنایع مشمول طرح موردتوجه قرار گرفته است و ان‌‌‌شاءالله مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

وی تامین برق صنایع از بورس انرژی را هم امکان‌‌‌پذیر دانست و گفت: خرید برق از بورس انرژی در زمان اوج مصرف مطابق برنامه زمان‌بندی تحویل انرژی امکان‌‌‌پذیر است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. به طور مثال، واحدهای داروسازی، دامداری و مرغداری از برنامه‌‌‌های مدیریت مصرف برق معاف هستند و تلاش شده است حساسیت‌‌‌های آنها موردتوجه قرار گیرد.

رجبی‌مشهدی با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر توانستیم رکوردزنی اوج مصرف برق کشور را به‌‌‌خوبی پشت سر بگذاریم، بیان کرد: در تابستان گذشته رکورد ۶۷‌هزار و ۱۲مگاوات مصرف برق به ثبت رسید، این در حالی است که مصرف برق در سال‌جاری به بیش از ۶۷‌هزار و ۳۱۸مگاوات رسیده است. وی درباره اینکه چرا محدودیت مصرف برق به‌‌‌جای بخش مولد شامل حال بخش خانگی نشده است، ادامه داد: مصرف برق بخش خانگی با سازوکارهای تشویقی و بدون خاموشی از کاهش قابل‌‌‌توجهی در خردادماه برخوردار بوده است.

در این طرح مشترکان خانگی به‌‌‌ازای هر کیلووات‌‌‌ساعت کاهش مصرف، معادل ریالی پنج‌برابر نرخ آن یعنی ۵۰۰تومان به‌‌‌ازای هر کیلووات‌‌‌ساعت از مشوق‌‌‌های صرفه‌‌‌جویی برخوردار می‌‌‌شوند. رجبی‌مشهدی افزود: مشترکان دارای مصارف بالای بخش خانگی پایش می‌شوند و در صورت لزوم به آنها اخطار داده می‌شود. البته امیدواریم با همکاری همه مشترکان نیازی به اخطار و قطعی برق نباشد و با کاهش مصرف، بتوانیم تعادل تولید و تقاضا را به‌‌‌خوبی مدیریت کنیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران درباره اینکه تولید ۱۰‌هزار مگاوات برق خود تامین صنایع تا چه میزان عملیاتی است، تصریح کرد: این برنامه عملیاتی شده است و حدود ۵۰‌درصد صنایع متقاضی تاکنون فعالیت‌‌‌های اجرایی خود را آغاز کرده‌‌‌اند و ساختگاه‌‌‌های آنها مشخص و مجوزهای لازم صادر شده است./توانیر


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟