پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 9 خرداد 1401/ شماره 530
عناوین خبری مرتبط: رقابت پ پ ها فروکش کرد, عقب نشینی نیما به 24 هزار و 300 تومان, دلار از 31 هزار تومان گذشت

رقابت پ پ ها فروکش کرد
امروز مطابق دوشنبه هر هفته معاملات کالاهای گروه پ پ و پی وی سی در بورس کالا جریان داشت. به دنبال کاهش قیمت پایه پ پ ها و پی وی سی، رقابت های این گروه ها نیز، نسبت به هفته گذشته کاهش یافت.
در گروه پ پ نساجی، رقابت ها کمتر از هفته قبل بود و معاملات، عمدتا با قیمت پایه انجام شد. رقابت های پ پ نساجی از 1 تا 3 درصد به قیمت پایه تا نهایتا 1 درصد رسید.

رقابت گروه پ پ شیمیایی نیز که در قیمت های پایه رکورددار بیشترین کاهش بود، امروز روند کاهشی داشت و از 5 تا 49 درصد به قیمت پایه تا 29 درصد، کاهش یافت. گروه پی وی سی نیز از این امر مستثنی نبود و رقابت کالاها از 15 تا 20 درصد در هفته گذشته به 10 تا 14 درصد رسید.

عقب نشینی نیما به 24 هزار و 300 تومان
میانگین هفتگی دلار نیمایی که از 1 خرداد تا دیروز، 447 تومان کاهش پیدا کرده بود امروز نیز روند نزولی داشت و با 43 تومان اُفت به 24 هزار و 371 تومان رسید. میانگین روزانه امروز هم در کانال 24 هزار و 200 تومان بود و این نشان از کاهش بیشتر نیما در روزهای آینده دارد.

دلار از 31 هزار تومان گذشت
بعد از صعود روز گذشته دلار آزاد به 30 هزار و 800 تومان، امروز هم دلار، روند افزایشی داشت و از مرز 31 هزار تومان نیز عبور کرد و تا این لحظه قیمت هر دلار 31 هزار و 70 تومان پیشنهاد می شود. دلار صرافی ملی هم که روز گذشته 23 تومان افزایش داشت امروز در ابتدا افزایشی اما در ادامه با 7 دلار کاهش نسبت به روز هر دلار آمریکا تا ساعت 15.30، 25 هزار و 932 تومان قیمتگذاری شد. اختلاف دلار آزاد و دلار نیما، امروز به 6 هزار و 700 تومان رسید.


فراز و فرود قیمت مواد پتروشیمی در بازار

قیمت های مواد اولیه در بازار امروز، ترکیبی از افزایش و کاهش و بودن تغییر بود. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، تقریبا همه کالاها روندی افزایشی داشتند. سنگین فیلم، سبک فیلم و سنگین تزریقی بیشترین افزایش را داشتند و بین 200 تا 1600 تومان رُشد را رقم زدند. پ پ های نساجی امروز نیز همانند روز گذشته روند کاهشی داشتند و 600 تا 1000 تومان افت قیمت پیدا کردند. پ پ های شیمیایی نیز 300 تا 1700 تومان نسبت به دیروز، کاهش قیمت داشتند.

بررسی قاچاق محصولات پتروشیمی در جلسه با ستاد مبارزه با قاچاق کالا
بعد از انتشار اخباری در مورد قاچاق محصولات پتروشیمی به کشورهای همسایه، بند دوم صورتجلسه کمیته تخصصی پتروشیمی به این موضوع اختصاص یافت و بر اساس آن، جلسه ویژه ای با ستاد مبارزه با قاچاق کالا برگزار خواهد شد.

دریافت حقوق ورودی با نرخ جدید ارز آغاز شد
معاون برنامه‌ریزی گمرک گفت: با آماده سازی سامانه گمرک، از امروز مبنای محاسباتی حقوق ورودی براساس قانون بودجه ۱۴۰۱ تغییر کرد. برای محاسبه حقوق ورودی، نرخ ETS از ابتدای سال 1401، جایگزین نرخ 4200 تومان شد و در روزهای کاری توسط بانک مرکزی اعلام می شود.

شروع هفته برنت با صعود به 120 دلار
برنت که معاملات هفته گذشته را با 119 دلار و 43 سنت به پایان رسانده بود، معاملات امروز و هفته جدید را با صعود به 120 دلار آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 15.30 به 120 دلار و 19 سنت رسید.

شاخص کل با رشد سه هزار واحدی معاملات را به پایان برد
بورس تهران بعد از کاهش روز گذشته، امروز اما افزایشی شد و شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات با 3 هزار و 65 واحد افزایش به 1 میلیون و 537 هزار رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟