جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

اخبار منتخب
۹ خرداد ۱۴۰۱ 0 440

معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک ایران:

دریافت حقوق ورودی با نرخ جدید ارز آغاز شد

دریافت حقوق ورودی با نرخ جدید ارز آغاز شد
معاون برنامه‌ریزی گمرک گفت: با آماده سازی سامانه گمرک، از امروز مبنای محاسباتی حقوق ورودی براساس قانون بودجه ۱۴۰۱ تغییر کرد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان با آماده سازی سامانه گمرک، از امروز (۹ خردادماه) مبنای محاسباتی حقوق ورودی براساس قانون بودجه ۱۴۰۱ تغییر کرد و نرخ ETS جایگزین ارز ۴۲۰۰ تومانی شد که اولین نرخ ثبت شده حدود ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان در هر دلار بوده است.

سیدمیثم حسینی‌لر- معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک ایران- در این رابطه به ایسنا اعلام کرد که به دنبال ابلاغ کدهای تعرفه از سوی وزارت صمت به گمرک که در اواسط هفته گذشته انجام شد، اعمال تغییرات حقوق ورودی بر مبنای مأخذهای جدید و به روزرسانی آن بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفت و همزمان اعمال مالیات بر ارزش افزوده و تغییر نرخ ارز از ۴۲۰۰ به نرخ سامانه معامالات الکترونیک (ETS)  انجام شد.وی گفت که با اقدامات صورت گرفته، از امروز (دوشنبه) سامانه گمرک آماده تغییرات جدید شد و  حقوق ورودی بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ اخذ می‌شود.

تغییر نرخ ارز از ۴۲۰۰ به حدود  ۲۵۵۰۰
به گزارش ایسنا، در سوم خردادماه در راستای اجرای تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱،‌ بخشنامه مربوط به گمرک‌های اجرایی ابلاغ شد ولی با توجه به اینکه باید تغییرات مبنای حقوق ورودی شامل کدهای تعرفه، نرخ ارز بانک مرکزی و مالیات بر ارزش افزوده در سامانه اعمال می‌شد و تغییرات لازم در تعرفه‌ها در سه‌شنبه هفته گذشته از وزارت صمت به گمرک رسید و اعمال آن زمانبر بود، تا آماده‌سازی سامانه، همچنان در سیستم با مأخذهای سال گذشته محاسبه شد.

طبق بخشنامه گمرک ایران، نرخ سامانه مبادلات الکترونیک جهت اعمال در حقوق ورودی در تارنمای Fxmarketrate.cbi.ir بانک مرکزی قابل مشاهده است و از ساعت ۹ هر روز تا ۹ اولین روز کاری بعد یعنی به مدت ۲۴ ساعت معتبر خواهد بود. بر همین اساس، نرخ ارز اعلامی امروز در سامانه ETS  برای دلار ۲۵ هزار و ۵۲۷ تومان است که در این حالت، ارزش کالای وارداتی برای محاسبه حقوق ورودی به جای  ۴۲۰۰ ، با این نرخ است که ثابت نیست و به صورت روزانه می‌تواند دستخوش تغییر شود.

تجار مابه‌التفاوت را پرداخت کنند
بر اساس قانون، تغییر مبنای محاسبه حقوق ورودی، از ابتدای امسال اعمال خواهد شد و کالاهایی که تاکنون ترخیص شده‌اند را نیز شامل می‌شود، گمرک از ابتدای سال از صاحبان کالا برای ترخیص تعهد دریافت کرده است  و اکنون باید نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت اقدام کنند.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟