پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

بخشنامه گمرک در مورد درخواست‌های استرداد حقوق ورودی
گمرک جمهوری اسلامی ایران در نامه ای مواردی را به منظور تسریع در امر رسیدگی به درخواست های استرداد حقوق ورودی به گمرکات اجرایی، ابلاغ کرد.

به گزارش ویکی پلاست، متن نامه گمرک به شرح زیر است:

کلیه واحدهای ستادی و گمرکات اجرایی

باسلام
پیرو بخشنامه شماره 173/97/430886 مورخ 1397/04/16 موضوع تفویض اختیار بررسی درخواست‌های استرداد حقوق ورودی موضوع ماده 66 قانون امور گمرکی، با عنایت به تکلیف مقرر در تبصره 7 قانون بودجه سال 1401 کل کشور و به منظور تسریع در امر رسیدگی به درخواست های واصله، صدور حکم و استرداد حقوق ورودی متعلفه مواردی به شرح زیر اعلام میگردد:

1-در صورت وصول درخواست کتبی ذینفعان جهت استرداد حقوق ورودی منطقه اشاره شده و در شرایطی که درخواست واصله ناقص بوده یا کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز به آن الصاق نگردیده است، مراتب با رعایت قید و فوریت به ذینفع با نماینده قانونی وی اعلام گردد تا نسبت به رفع نواقص احتمالی درخواست و مدارک اقدام نمایند.

2-پس از وصول درخواست کتبی ذینفعان جهت استرداد حقوق ورودی متعلفه و در شرایطی که درخواست واصله کامل بوده و کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز نیز ارائه گردیده است، به گونه ای اقدام گردد تا حداکثر ظرف مدت 30 روز کاری نسبت به بررسی درخواست و پرونده مربوطه و صدور حکم استرداد حقوق ورودی متعلقه با رعایت کلیه ضوابط و مقررات مربوطه اقدام گردد.

3-در مواردی که بنا به تشخیص ناظر محترم یا مدیر کل محترم گمرکی که اختیار بررسی درخواستهای موصوف به ایشان تفویض گردیده است، به دلیل کثرت پروانه های صادراتی و تعدد پروانه های ورود قطعی مربوطه، امکان رسیدگی و صدور حکم ظرف مهلت مندرج در بند قبل میسر نباشد، حداکثر 30 روز کاری دیگر به مهلت موصوف اضافه شده و لازم است اقدام لازم جهت بررسی درخواست و صدور حکم استرداد ظرف مهلت مقرر معمول گردد.

4-با توجه به صراحت تبصره 7 قانون بودجه سال 1401 کل کشور، واحد امور مالی کلیه گمرکات اجرایی تفویض اختیار شده موضوع بخشنامه صدرالاشاره، به نحوی اقدام نمایند تا پس از صدور حکم استرداد حقوق ورودی متعلقه از سوی حوزه امور گمرکی آن گمرک، حداکثر ظرف مدت 15 روز نسبت به تامین و پرداخت وجوه متعلفه اقدام گردد.

لذا شایسته است ضمن ابلاغ مراتب به کلیه واحدهای تابعه مرتبط، برحسن اجرای امر نظارت مستمر معمول دارند. بدیهی است مفاد این بخشنامه صرفا جهت اجرا در گمرکات اجرایی تفویض اختیار شده موضوع بخشنامه صدرالاشاره بوده و ابلاغ آن به سایر گمرکات اجرایی صرفا جهت آگاهی است.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟