جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

10 سوالی که قبل و بعد از پذیرش یک پیشنهاد شغلی باید از خود بپرسید
شروع شغلی جدید بسیار هیجان انگیز است، زیرا با ورود به این شغل فرصت‌های بیشتری برای توسعه مهارت‌های خود و رشد در حرفه خود خواهید داشت. همان‌طور که به پیشرفت در حرفه خود فکر می‌کنید، خوب است که کمی وقت بگذارید و به این فکر کنید که شغل جدید قرار است شما را به کجا ببرد.

چرا باید در مورد شغل جدید سؤال بپرسید؟
سؤال پرسیدن در مورد شغل جدید به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید که آیا این فرصت شغلی برای شما مناسب است یا خیر. قبل از پذیرش یک پیشنهاد شغلی، مهم است که در مورد خواسته‌ها و نیازهای خود فکر کنید. شما باید در مورد شروع یک کار جدید هیجان زده باشید، اما چند لحظه از خود چند سوال مهم بپرسید تا بدانید که تصمیمی کاملا آگاهانه می‌گیرید یا خیر.

به همین ترتیب، پس از شروع کار جدید، به این فکر کنید که این تغییر جدید چه تأثیری بر شما و زندگی شما خواهد داشت. با تمرکز بر خود و خواسته‌های خود، می‌توانید به خوبی تعیین کنید که آیا شغل شما در مسیر درست قرار دارد یا خیر.

اینها چند سؤال مهم هستند که باید در مورد شغل جدید از خود بپرسید تا بتوانید تعیین کنید که آیا این بهترین تصمیم برای مسیر شغلی مورد نظر شما است یا خیر:

سؤالات قبل از پذیرش شغل
سؤالات بعد از شروع کار جدید

 

قبل از پذیرش پیشنهاد شغلی، سؤالات زیر را حتما از خود بپرسید:

    آیا فرهنگ کاری این شرکت را دوست دارم؟
    آیا این شغل به من کمک می‌کند تا اهداف بلندمدت شغلی‌ام را محقق کنم؟
    آیا حقوق این شغل متناسب با سبک زندگی من است؟
    آیا در این شغل فرصتی برای ادامه تحصیل یا ارتقا شغلی دارم؟
    آیا کاری را که به آن علاقه دارم انجام خواهم داد؟

۱. آیا فرهنگ کاری این شرکت را دوست دارم؟
هر شرکتی فرهنگ سازمانی و کاری متفاوتی دارد. برخی کاملا رسمی هستند در حالی که برخی دیگر بسیار عادی عمل می‌کنند. به این فکر کنید که چه نوع فرهنگ کاری برای شما بهترین است و تعیین کنید که آیا این شغل به فرهنگ کاری مد نظر شما نزدیک است یا خیر. به عنوان مثال، یک شغل تقریبا آسان با تعداد زیادی رویداد ماهانه ممکن است چیزی باشد که از آن لذت می‌برید. اما برخی افراد هستند که ترجیح می‌دهند تا در محیط کاری بسیار منظم و حرفه‌ای کار کنند.

۲. آیا این شغل به من کمک می‌کند تا اهداف بلندمدت شغلی‌ام را محقق کنم؟
قبل از پیدا کردن فرصت شغلی و پذیرش شغل، به اهداف شغلی بلندمدت خود فکر کنید. اگرچه نیازی نیست که شغل جدید حتما شما را به تمام اهداف برساند، اما همچنان باید بتواند شما را در این مسیر همراهی کند. اگر به شما در توسعه مهارت‌های مهم و کسب تجربه مرتبط کمک کند، می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

۳. آیا حقوق این شغل متناسب با سبک زندگی من است؟
مردم اغلب به دنبال شغلی با حقوق بالاتر از حقوق فعلی خود هستند. اگر این نظریه طرز تفکر شما نیز است، حتما از میزان حقوق و دستمزد پیشنهادی کارفرما مطمئن شوید. شغل جدید باید با سبک زندگی شما، هزینه‌ها و اهداف مالی شما همسو باشد. اگر حقوق پیشنهادی از سمت سازمان پایین است، می‌توانید سراغ مذاکره بروید و در مورد پیشنهاد خود صحبت کنید.

۴. آیا در این شغل فرصتی برای ادامه تحصیل یا ارتقا شغلی دارم؟
یک شرکت خوب برای کار، شرکتی است که از تمایل کارمندان خود برای رشد در حرفه خود حمایت کند. از خود بپرسید که آیا این شغل می‌تواند منجر به ارتقاء شغلی یا ادامه تحصیل شما شود. مهیا شدن فرصت برای تحصیل می‌تواند شامل آموزش حین کار، حضور در سمینارهای یادگیری یا پرداخت هزینه از سمت شرکت برای دوره‌های آموزشی شود.

کارفرمایانی که این مزایا را ارائه می‌دهند معمولاً بیشتر روی موفقیت کارمندان خود سرمایه گذاری می‌کنند، که در نهایت می‌تواند منجر به افزایش رضایت شغلی آنها می‌شود.

۵. آیا کاری را که به آن علاقه دارم انجام خواهم داد؟
در کنار فکر کردن به اهداف بلندمدت خود، به آینده نزدیک خود نیز فکر کنید. مطمئن شوید وظایفی که مسئولیت آنها را بر عهده گرفته‌اید، همان وظایفی‌اند که برای شما خوشایند هستند. شغلی که در راستای علایق شما است، می‌تواند به شما در رشد شغلی و زندگی شخصی کمک کند.

پس از استخدام و شروع کار جدید، سؤالات زیر را از خود بپرسید:

    آیا از محیط کارم لذت می‌برم؟
    آیا موردی وجود دارد که نیاز به درک بیشتر دارد؟
    چگونه می‌توانم تأثیر خوبی روی همکارانم بگذارم؟
    آیا به اندازه کافی خودم را به چالش می‌کشم؟
    آیا از کار کردن با افراد دیگر در شرکت لذت می‌برم؟

۱. آیا از محیط کارم لذت می‌برم؟
اکنون که کار خود را شروع کردید، از خود بپرسید که آیا از محیط کاری خود لذت می‌برید؟ اگر در محل کار احساس مولد بودن، راحتی و خوشحالی می‌کنید، احتمالاً شرکت شما محیط کاری خوبی دارد. اگر غیر از این احساس می‌کنید، خوب است با یک مدیر صحبت کنید تا راه‌حل‌هایی برای بهبود آن پیدا کنید.

۲. آیا موردی وجود دارد که نیاز به درک بیشتر دارد؟
هنگام شروع یک کار جدید، چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. در مورد همه چیزهایی که تا کنون یاد گرفته‌اید، فکر و مشخص کنید که آیا چیزی وجود دارد که باید یاد بگیرید.

اگر چنین است، از یک همکار یا مدیر خود بخواهید که درباره آن موضوع بیشتر توضیح دهد، یا سؤالات خاصی برای روشن شدن هر موضوعی بپرسید. انتظار شرکت از شما این است که در کار خود موفق شوید و به موفقیت شرکت نیز کمک کنید، بنابراین درباره هر چیزی که شک دارید و یا اطلاعات کامل ندارید، سؤال بپرسید.

۳. چگونه می‌توانم تأثیر خوبی روی همکارانم بگذارم؟
این فرصتی است که با همکاران جدید خود آشنا شوید و تأثیر خوبی روی آنها بگذارید. با ایجاد پیوندهای قوی با همکاران خود، ممکن است در کار احساس شادی و انگیزه بیشتری پیدا کنید. در اینجا چند راه برای اثرگذاری مثبت روی همکاران را بیان خواهیم کرد:

    خودتان را به همه معرفی کنید.
    در مورد دیگران با مهربانی صحبت کنید.
    سخت کار کنید تا کارتان را یاد بگیرید.
    به موقع سر کار حاضر شوید.
    در رویدادهای شرکت یا فعالیت‌های بعد از کار شرکت کنید.

۴. آیا به اندازه کافی خودم را به چالش می‌کشم؟
بعد از اینکه اصول کار خود را یاد گرفتید و در انجام کارهای خود احساس راحتی کردید، برنامه داشته باشید تا خود را به چالش بکشانید. پیشنهاد انجام پروژه‌های جدید یا پرس و جو در مورد آموزش در سازمان را مطرح کنید. با نشان دادن جاه طلبی خود به کارفرما، از همان ابتدا تأثیر خوبی خواهید گذاشت و شانس خود را برای افزایش حقوق یا ترفیع در آینده افزایش خواهید داد.

۵. آیا از کار کردن با افراد دیگر در شرکت لذت می‌برم؟
پاسخ به این سؤال ممکن است با شناخت بهتر مدیر و همکاران تغییر کند. از خود بپرسید که آیا آنها به ایجاد یک محیط کاری سازنده و بانشاط کمک می‌کنند؟ به این فکر کنید که از چه چیزی بیشتر از همه لذت می‌برید و چه چیزی را دوست دارید تغییر دهید. این به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که با چه گروهی بهترین همکاری را خواهید داشت و خب این می‌تواند روی تصمیمات شغلی آینده شما اثر بگذارد.


منبع
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟