یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته سه‌شنبه 16 فروردین 1401/ شماره 494
رقابت پرمصرف ها زیاد شد, دلار نیمایی به کانال 24 هزار تومان صعود کرد, دلار آزاد از نیمه کانال 27 هزار تومان گذشت, قیمت های بازار افزایشی شد, الزام تعهد برای عوارض صادراتی کامپاند پلی اتیلن, شروع معاملات برنت با صعود به 108 دلار, پایان افزایشی بورس تهران

رقابت پرمصرف ها زیاد شد
امروز، معاملات پلی اتیلن ها، پلی استایرن های انبساطی و گروه ABS در بورس کالا انجام شد. شروع رسمی کار در کارخانه با پایان گرفتن تعطیلات نوروز و بازگشت خریداران به بورس کالا، رقابت ها را نسبت به هفته قبل، افزایش داد.

سنگین فیلم، سنگین بادی و پت بطری گروه های هستند که بیشتر از هفته گذشته رقابت شدند. رقابت های سنگین بادی از قیمت پایه تا 2 درصد به 1 تا 4 درصد، سنگین فیلم از قیمت پایه تا 1 درصد به 4 تا 6 درصد و پت بطری از 2 تا 13 درصد در سه شنبه قبل به 9 تا 15 درصد رقابت در معاملات امروز رسیدند.

دلار نیمایی به کانال 24 هزار تومان صعود کرد
میانگین هفتگی دلار نیمایی که از یکشنبه تا دیروز 48 تومان افزایش یافته بود امروز نیز با ادامه‌ی روند افزایشی به 24 هزار و 20 تومان رسید تا نسبت به یکشنبه 14 فروردین، 90 تومان رُشد داشته باشد. نکته مهم امروز دلار نیمایی میانگین روزانه است که از کانال 24 هزار و 100 به کانال 24 هزار و 200 تومان صعود کرد.




دلار آزاد از نیمه کانال 27 هزار تومان گذشت
دلار آزاد که روز گذشته به کانال 27 هزار تومان صعود کرد امروز نیز روند افزایشی را پی گرفت و با 430 تومان رُشد، 27 هزار و 630 تومان قیمت گذاری شد. دلار صرافی ملی اما، بی تفاوت به اتفاقات دلار آزاد بعد از افزایش 154 تومانی روز گذشته، امروز 16 تومان کاهش داشت و به 25 هزار و 291 تومان رسید.

قیمت های بازار افزایشی شد
با توجه به افزایش قیمت دلار و همچنین رُشد رقابت پلی اتیلن ها، قیمت های بازار رو به افزایش گذاشت. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، کالاهای سنگین بادی، سنگین فیلم و سبک خطی افزایشی و بین 100 تا 600 تومان رُشد را ثبت کردند. اما در مقابل در گروه پ پ نساجی mfi بالاها بین 200 تا 500 تومان کاهش و mfi پایین ها بدون تغییر بودند.
پ پ های شیمیایی امروز بدون تغییر بودند و در برخی کالاها تا 1100 تومان افزایش داشتند.

الزام تعهد برای عوارض صادراتی کامپاند پلی اتیلن
گمرک طی بخشنامه ای به صادرکنندگان کامپاند پلی اتیلن اعلام کرده برای صادرات باید تعهد پرداخت عوارض صادراتی بدهند.

تولیدکننده ای طی پیامی به ویکی پلاست اعلام کرد: "ما تولیدکننده کامپاندهای PE هستیم و صادرات داریم. امسال برای صادرات که اقدام کردیم گمرک به ما اعلام کرده که باید تعهد بدین برای صادرات عوارض بدید. البته بر اساس برخی شنیده ها، عوارض صادراتی کالاهای پلی اتیلن، حذف شده است.

شروع معاملات برنت با صعود به 108 دلار
برنت معاملات روز دوشنبه را با 104 دلار آغاز کرد، تا 108 دلار پیش رفت و با 107 دلار معاملات را به پایان رساند. معاملات امروز هم با صعود برنت به 108 دلار آغاز شده و قیمت فعلی فاصله کمی تا عبور از 109 دلار دارد. قیمت این لحظه برنت: 108 دلار و 60 سنت.
 

پایان افزایشی بورس تهران
بورس تهران که از ابتدای هفته افزایشی بود امروز در ابتدا روند کاهشی داشت اما در ادامه مجددا افزایشی شد و شاخص کل بازار سرمایه، امروز با 2 هزار و 633 واحد افزایش به 1 میلیون و 471 هزار واحد رسید.


 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟