پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

با درخواست امارات از اوپک برای باز کردن شیرها، قیمت نفت 11 درصد سقوط کرد
سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن می گوید کشورش طرفدار افزایش تولید است و اوپک را تشویق می کند تا سطح تولید بالاتر را در نظر بگیرد. امارات اولین عضو اوپک پلاس است که خواستار تولید بیشتر شده است. قیمت نفت برنت بیش از 15 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از OILPRICE، در چرخش کامل صنعت نفت، سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن در بیانیه‌ای به مطبوعات گفته که «از افزایش تولید حمایت می‌کنند و اوپک را تشویق می‌کنند تا سطح تولید بالاتر را در نظر بگیرد».

بیانیه یوسف العتیبه که توسط فایننشیال تایمز منتشر شد، در حالی بیان می شود که هم امارات و هم عربستان سعودی (از معدود اعضای اوپک هستند که گمان می رود ظرفیت مازاد دارند) تماس های جو بایدن، رئیس جمهور این کشور را برای گفت و گو انجام داده اند. بحرانی که پس از حمله روسیه به اوکراین در بازارهای نفت ایجاد می شود و قیمت نفت را بالا می برد.

بر اساس نظرسنجی جدید S&P Platts، اوپک موفق شد تولید خود را در ماه فوریه 560 هزار بشکه در روز افزایش دهد، اما رئیس جمهور بایدن بارها از اوپک خواسته که تولید خود را افزایش دهد تا قیمت ها برای مصرف کننده آمریکایی کاهش یابد.

در حالی که امارات متحده عربی و عربستان سعودی محتمل‌ترین نامزدها برای داشتن ظرفیت اضافی هستند که می‌توانند در کوتاه‌مدت فعال شوند، آنها در حال حاضر در حال تولید در حد سهمیه هستند. تولید بیشتر نقض توافق اوپک و مهمتر از آن، توافق اوپک پلاس است که با سایر کشورها از جمله روسیه منعقد شد.

نه عربستان سعودی و نه امارات احتمالا کاری برای برهم زدن این اتحاد سخت انجام نمی دهند. اما این بدان معنا نیست که آنها مخالف حضور بقیه اعضای گروه خواهند بود. نه به این دلیل که پرزیدنت بایدن تلاش کرد دوباره بپرسد، بلکه به این دلیل که قیمت نفت خواستار آن است.

با این حال، مانع این است که روسیه - بزرگترین عضو غیراوپک در اتحاد - با این طرح موافقت کند.

العتیبه افزود: "امارات متحده عربی بیش از 50 سال است که تامین کننده قابل اعتماد و مسئول انرژی برای بازارهای جهانی بوده است و معتقد است که ثبات در بازارهای انرژی برای اقتصاد جهانی بسیار مهم است."

امارات اولین عضو اوپک پلاس است که خواستار تولید بیشتر شده است. در همین حال، قیمت برنت بیش از 15 دلار در هر بشکه سقوط کرده است زیرا زلنسکی اوکراین می‌گوید برای «سازش‌هایی» خاص آماده است.

ویکی پلاست: برنت در معاملات امروز تا 131 دلار پیش رفت ولی پس از بیانیه امارات، با ریزش سنگین، برنت از 131 دلار به 111 دلار، عقب نشینی کرد.


بلومبرگ هم در مطلبی، دلایل زیر را علت ریزش قیمت نفت عنوان کرد:

۱- اعلام امارات‌متحده‌عربی و عراق که اوپک تمایل بیشتری به افزایش عرضه دارد.

۲-  رئیس‌جمهور اوکراین زلینسکی تصریح کرد که آماده است مصالحه خاصی با روسیه برای پایان دادن به جنگ داشته باشد.

(Bloomberg) -- Crude futures sank after U.A.E. and Iraq signalled OPEC may have greater willingness to raise output and Ukrainian President Volodymyr Zelenskiy reiterated that he’s prepared to make certain compromises with Russia to end the war.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟