جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

چرا قیمت نفت در حال افزایش دیوانه وار است؟
تهاجم روسیه به اوکراین در هفته گذشته سرخط نخست روزنامه ها بود و احتمالاً تا زمانی که طرفین به نوعی از آتش‌بس به توافق برسند، روس ها تسلط خواهند داشت. در همین حال، این موضوع، روند صعودی قوی در بازارهای انرژی را افزایش داده و حتی آغاز خروج سرمایه‌گذاران بزرگ از موقعیت‌های نفتی را معکوس کرده است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از OILPRICE، به دلیل عدم تعادل تخمینی بین تقاضای نفت خام و عرضه این کالا، قیمت ها در چند ماه گذشته کم و بیش بدون وقفه افزایش یافته است. جان کمپ از رویترز در آخرین ستون هفتگی خود در مورد صندوق تامینی نوشت: سرمایه‌گذاران بزرگ مانند صندوق‌های تامینی، خریداران قوی و بهتری بوده‌اند و اخیرا، مانند الگوی رفتار صندوق‌های تامینی، بسیاری از آنها شروع به کاهش موقعیت‌های صعودی خود کرده‌اند. 

کمپ گزارش داد که در چهار هفته از پنج هفته گذشته، صندوق‌های تامینی موقعیت خالص خرید نفت خود را از 761 میلیون بشکه در شش قرارداد پرمعامله به 714 میلیون بشکه کاهش دادند و سپس روسیه به اوکراین حمله کرد.

ترس از اختلال در عرضه نفت و گاز روسیه، به ویژه برای اروپا، در روزهای اول تهاجم با این انتظار که یا خود روسیه شیرها را بچرخاند یا اتحادیه اروپا و آمریکا جریان نفت را تحریم کنند، به اوج خود رسید و تاکنون هیچ کدام اتفاق نیفتاده است. با این حال، آنچه اتفاق افتاده است، تقریباً شبیه یک جنگ اقتصادی همه جانبه است.

اتحادیه اروپا، بریتانیا، و ایالات متحده، همراه با کانادا، تحریم‌هایی پشت سر هم علیه روسیه اعمال کرده‌اند و در حال حاضر، صنعت مالی این کشور و همچنین هرگونه دارایی خارجی که دولت و بانک مرکزی این کشور ممکن است در خارج داشته باشند، هدف قرار داده‌اند. . چندین بانک روسی از سیستم سوئیفت قطع شده‌اند و نگرانی‌های بیشتری در مورد عرضه انرژی ایجاد شده است زیرا تمام معاملات تجاری بین‌المللی از طریق این سیستم انجام می‌شود. روسیه تلافی کرده است و از نظر ظاهری ممکن است انتقام تمام نشده باشد.

همه اینها شتاب صعودی قابل توجهی به قیمت نفت اضافه کرده است و ممکن است همچنان بالاتر برود. کانادا این هفته واردات نفت روسیه را ممنوع کرد، اما آنچه نخست وزیر جاستین ترودو گفت، اقدامی بود که "پیامی قدرتمند می فرستد". اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایالات متحده به وضوح تحریم‌ها را تمام نکرده‌اند و این نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند که نفت و گاز، تحریم بعدی روسیه باشند. روسیه همچنین اشاره کرده است که تحریم های انرژی تلافی جویانه روی میز است.

وزارت امور خارجه ایالات متحده قاطعانه تاکید کرده است که به نفت و گاز دست نخواهد زد، که به سختی تعجب آور است، زیرا متحدانش در اروپا به شدت به نفت و گاز روسیه وابسته هستند و خود ایالات متحده مقدار زیادی نفت خام روسیه را وارد می کند. با این حال، به نظر می‌رسد وضعیت از نوع «هرگز نگو هرگز» است، که آن را مملو از عدم اطمینان می‌کند. و ظاهراً ممکن است بدتر شود.

به گفته پیر اندوراند، چهره مشهور صندوق سرمایه گذاری، معامله گران در حال حاضر در مورد بدتر شدن اوضاع در بازارهای نفت انکار می کنند، به همین دلیل است که قیمت ها آن‌طور که باید، بالا نیست.

اندوراند این هفته به وال استریت ژورنال گفت: «فکر نمی‌کنم کسی در حال حاضر معامله کند که در واقع شاهد اختلالات بزرگی در عرضه باشد که بر قیمت تأثیر گذاشته است». "آنها نمی خواهند اخبار بد را باور کنند، کمی شبیه به آغاز کووید."

همین مقایسه با همه‌گیری احتمالاً می‌تواند معیارها را بالاتر ببرد، اما برای مقابله با آن، دیروز خبر آغاز مذاکرات بین مسکو و کیف وجود داشت. مذاکرات در پایان روز متوقف شد، اما طرف روسی گزارش داد که توافق کلی در مورد چندین مورد در دستور کار حاصل شده است.

شاید همین خبر باشد که پتانسیل صعودی نفت برنت را مهار کرد و پس از آنکه در اوایل این هفته به بالای 105 دلار رسید، آن را به 100 دلار بازگرداند. با این حال، وضعیت به شدت نوسان باقی می‌ماند، به ویژه به این دلیل که عوامل بنیادی با عرضه محدود و تقاضای قوی نامتعادل هستند.

ویکی پلاست: البته پس از این گزارش و علی رغم برگزاری برگزاری جلسه طرف های روس و اکراینی، قیمت نفت باز هم صعودی شد و امروز از 110 دلار گذشت.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟