دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 28 آذر 1400/ شماره 425
یکه‌تازی دلار نیمایی در زمین پایه‌ها، رُشد 381 تومانی نیما در یک هفته، دلار صرافی سردرگم بین کاهش و افزایش، تغییر جهت قیمت های بازار با اعلام قیمت های پایه، صادرات محصولات عرضه نشده در بورس محدود می شود، عقب گرد شاخص کل به کانال 1 میلیون و 200

یکه‌تازی دلار نیمایی در زمین پایه‌ها
سی و هفتمین قیمت های پایه دلار نیمایی، امروز در حالی اعلام شد که عمده قیمت های جهانی کاهشی هستند اما دلار نیمایی، زمین بازی را تغییر داد.

افزایش 382 تومانی دلار نیمایی باعث شد کالاهایی که قیمت جهانی آن ها بدون تغییر بود، همگی افزایشی شوند و کالاهایی که کاهشی بودند، افت کمتری را تجربه کنند. 
بعد از پلی استایرن که 4.1 درصد یعنی 1,399 تومان افزایش داشت، سایر رشد قیمت ها تا نیمه جدول مقایسه ای، به میزان افزایش دلار نیمایی، یعنی 1.6 درصد بود. در سمت مقابل و در گروه کاهشی ها، ABS با 2.8 درصد، 1,290 تومان نسبت به هفته قبل کاهش یافت و در صدر کاهشی های امروز ایستاد. سپس، PVC ها با 1.6 درصد، 622 تا 724 تومان نسبت به هفته پیش، کاهش قیمت داشتند.

رُشد 381 تومانی نیما در یک هفته
میانگین هفتگی دلار نیمایی امروز از مرز 24 هزار و 100 تومان گذشت و به 24 هزار و 132 تومان رسید. میانگین هفتگی دلار نیمایی، نسبت به یکشنبه 21 آذر 1400، 381 تومان افزایش یافت و قیمت های پایه نیز با همین نرخ، محاسبه و اعلام شد. نکته مهم در دلار نیمایی امروز، صعود میانگینِ روزانه از 24.200 به کانال 24.300 تومان است که این نشان دهنده رشد بیشتر نیما در روزهای آینده را نشان می‌دهد.

دلار صرافی سردرگم بین کاهش و افزایش
دلار صرافی ملی که روز گذشته را با 20 تومان افزایش و قیمت 27 هزار و 441 تومان به پایان رساند، امروز روند کاهشی داشت و با 40 تومان اُفت تا ساعت 15.00، 27 هزار و 401 تومان قیمتگذاری شد. دلار آزاد هم امروز ابتدا روند کاهشی داشت و به کانال 29 هزار تومان نیز عقب نشینی کرد اما در ادامه تغییر مسیر داد و به 30 هزار و 20 تومان بازگشت.
 
تغییر جهت قیمت های بازار با اعلام قیمت های پایه
با توجه به رُشد نیما و افزایش قیمت های پایه، قیمت های بازار هم امروز تغییر مسیر دادند و عمدتا روندی افزایشی داشتند. در گروه نایلون و نایلکس همه گروه ها افزایشی بودند و سبک فیلم و سبک خطی با 100 تا 500 تومان رُشد نسبت به قیمت های دیروز، بیشترین افزایش را ثبت کردند. در گروه پ پ نساجی هم قیمت ها بین 200 تومان کاهش تا 600 تومان افزایش رقم خورد. پ پ های شیمیایی نیز ترکیبی از کاهش و افزایشی بودند. قیمت بازار پی وی سی ها نیز بعد از کاهش 600 تومانی قیمت پایه، 400 تا 600 تومان اُفت را پیدا کرد.

صادرات محصولات عرضه نشده در بورس محدود می شود
محتشمی پور، معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت در نامه ای به سازمان صمت 31 استان و جنوب کرمان، اعلام کرد تمامی تولیدکنندگان مواد و محصولات فلزی و غیرفلزی مشمول به الزام عرضه در بورس کالا، نسبت به انجام فرایندهای لازم برای عرضه تمامی محصولات تولیدی خود در بورس کالا اقدام کنند چرا که صادرات محصولات عرضه نشده در بورس، به صورت سیستمی محدود خواهد بود.

عقب گرد شاخص کل به کانال 1 میلیون و 200
بورس تهران که دیروز، اولین روز کاری هفته را، افزایشی به پایان رساند، امروز اما روند کاهشی داشت و شاخص کل در پایان معاملات با 13 هزار و 869 واحد کاهش به 1 میلیون و 291 هزار عقب نشینی کرد.


 ویکی پلاست| مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟