پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

تولیدکنندگان از قرارداد کشف پریمیوم استقبال می‌کنند
در راستای طرح وزارت صمت مبنی بر استفاده از ابزارهای نوین مالی بازار سرمایه در مدیریت هوشمند بازارهای کالایی و رفع دغدغه‌های تولید، انعقاد قراردادهای بلندمدت میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان صنایع معدنی به زودی در قالب قراردادهای کشف پریمیوم در بورس کالا آغاز می‌شود که کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی می‌کند با توجه به اینکه تولیدکنندگان بالادست و پایین‌دست در این ابزار مالی، امکان برنامه‌ریزی تولید بدون دغدغه فروش و تامین مواد اولیه را پیدا می‌کنند، از این قرارداد استقبال ویژه‌ای خواهند کرد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، عبدالله زارع در گفت‌وگو با کالاخبر، یکی از مزایای معاملات کشف پریمیوم را امکان برنامه‌ریزی برای طرفین معاملات دانست و گفت: با این روش فروشنده از فروش محصول خود در آینده مطمئن می‌شود و امکان برنامه‌ریزی برای بالانس تولید را دارد و خریدار نیز از تحویل کالای خریداری‌شده اطمینان حاصل می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر محموله‌های عرضه‌شده در قراردادهای کشف پریمیوم فروش نروند، فروشنده امکان صادرات محصول خود را پیدا می‌کند، افزود: مزیت دیگر این شیوه معاملاتی، امکان معامله محصولات به قیمت روز و به صورت شناور است. این موضوع شرایطی را فراهم می‌کند تا شرکت‌ها برای فروش خود برنامه‌ریزی کنند.

بر اساس معاملات کشف پریمیوم، خریدار و فروشنده بر اساس فرمول مشخص به توافق می‌رسند که در زمان سررسید محصول را طبق قیمت‌های روز و بر پایه فرمول معامله کنند که البته مبلغ پریمیوم نیز به قیمت فرمول اضافه یا از آن کسر می‌شود.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، طرح مذکور از طرف خریداران و شرکت‌های بزرگ مورد استقبال قرار خواهد گرفت؛ چون این شرکت‌ها برای تولید حداقلی خود باید میزان مشخصی خوراک در اختیار داشته باشند و این شیوه، تضمینی برای تامین خوراک شرکت‌هاست.

زارع با تاکید دوباره بر اینکه خریدارانی که به طور مستمر در حال تولید کالا هستند، حتما از این طرح استقبال می‌کنند، گفت: این ابزار باعث جهش تولید خواهد شد.

معتقدم با توجه به اینکه در قرارداد کشف پریمیوم، مبلغی که به عنوان پیش‌پرداخت باید نزد اتاق پایاپای به عنوان تضمین تودیع شود، به شیوه‌های مختلف امکان انجام دارد و به نوعی شرایط برای حضور در این معاملات تسهیل شده است، شرکت‌های کوچک‌تر هم که مشکل نقدینگی دارند قادر به استفاده از این طرح هستند و به‌مرور شاهد توسعه این قرارداد در بورس‌کالا خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه، موفقیت در اجرای این طرح را مستلزم ثبات در رویه‌ها عنوان و اظهار کرد: با این شیوه می‌توان به افزایش صادرات، به‌ویژه صادرات محصولات نهایی و نه مواد خام، امیدوار بود و موفقیت این طرح که به رشد پایدار تولید کمک می‌کند، نیازمند حمایت مستمر متولیان صنعت کشور از ابزارهای نوین مالی بازار سرمایه و همچنین فرهنگ‌سازی مناسب میان صنایع است که با توجه به شرایط اقتصاد کشور به طور قطع انعقاد قرارداد بلندمدت، آن هم به شیوه‌ای شفاف، آسان و تضمین‌شده با اقبال شرکت‌ها مواجه می‌شود.

 


ویکی پلاست| مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟