شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

جهش واقعی تولید با رونق معاملات کشف پریمیوم در بورس‌کالا
تنوع ابزارهای معاملاتی در بورس‌کالا یا هر بازار مشابه دیگری می‌تواند حمایت بنیادین و نامحسوس از حجم معاملات مواد اولیه در بر داشته باشد. اضافه شدن معاملات کشف پریمیوم توانسته است به یکی از ارکان تامین امن مواد اولیه بدل شود و به نظر می‌رسد، روند رونق روزشمار آن ادامه یابد. هنوز فضا برای رونق و گسترش بیشتر این ابزار معاملاتی وجود دارد؛ ابزاری که منافع آن در نهایت نصیب بخش تقاضای مواد اولیه یعنی تولیدکنندگان در صنایع تکمیلی و ساخت‌‌‌محور خواهد شد.

در همین خصوص فاطمه زمانیان، کارشناس بازار سرمایه معتقد است با توجه به اینکه در روش کشف پریمیوم، امکان برنامه‌ریزی مطمئن برای تولید وجود دارد، به این ترتیب این طرح یعنی عرضه کالاهای مختلف در حوزه صنایع معدنی که از سوی وزارت صمت در بورس پیگیری می‌شود، می‌تواند کمک شایانی به جهش واقعی تولید کند.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص مزایای افزایش حجم معاملات کالاها در قالب قرارداد کشف پریمیوم در بورس‌کالا به «کالاخبر» گفت: تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان کالاها در این روش با اطمینان‌بخشی درباره فروش و تامین مواد اولیه موردنیاز خود در آینده می‌توانند برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای تولید داشته باشند که این رویداد در اقتصاد پرنوسان ایران، مزیت بزرگی به شمار می‌رود.

زمانیان افزود: با توجه به اینکه تولیدکنندگان ممکن است در آینده با تغییرات قیمتی زیادی مواجه شوند و این امر روند عرضه و تقاضا و صادرات کالاها را تحت‌تاثیر قرار دهد، خریداران مواد اولیه همواره نگران تامین مواد موردنیاز تولید در ماه‌های آتی هستند که با ورود به قرارداد کشف پریمیوم این دغدغه بزرگ حل می‌شود.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، همچنین در این روش برعکس معاملات سلف، مشتری ‌درصد کمی از ارزش معامله را پرداخت می‌کند که این موضوع نیز بر انگیزه تولیدکنندگان پایین‌دست به عنوان خریدار مواد اولیه برای ورود به قرارداد کشف پریمیوم می‌افزاید. در معاملات سلف، خریدار باید کل وجه معامله را بپردازد و کالا را در آینده تحویل بگیرد.

وی در خصوص اینکه عرضه کدام کالاها در قالب کشف پریمیوم با استقبال بیشتر خریداران مواجه می‌شود، گفت: به طور طبیعی در محصولاتی که به صورت نقدی عرضه می‌شوند و تقاضای محصول در بازار فعلی بیشتر از عرضه است، این ابزار می‌تواند با استقبال زیاد خریداران مواجه شود، اما در کل برای تولیدکنندگانی که تولید مستمر دارند و به طور دائمی خریدار مواد اولیه هستند، ابزاری پرطرفدار خواهد بود.

زمانیان رونق معاملات کشف پریمیوم در بورس‌کالا را کمک به جهش تولید کشور عنوان و تصریح کرد: همان‌طور که ذکر شد، در این روش امکان برنامه‌ریزی مطمئن برای تولید وجود دارد، به این ترتیب این طرح یعنی عرضه کالاهای مختلف در حوزه صنایع معدنی که از سوی وزارت صمت در بورس پیگیری می‌شود، می‌تواند کمک شایانی به جهش واقعی تولید کند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: صادرات محصولات با توجه به امکاناتی که وزارت صمت در اختیار تولیدکنندگان قرار داده است که اگر عرضه کشف پریمیوم داشته باشند و در صورت نبود مشتری امکان صادرات پیدا کنند، می‌تواند به برنامه‌ریزی مطلوب آنها برای صادرات کمک کند.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟