چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر بانک مرکزی
۱۸ شهریور ۱۴۰۰ 0 519

مانع بزرگ بازار سکه چه بود؟

حرکت دلار در موقعیت جدید

حرکت دلار در موقعیت جدید
در پنجمین روز هفته، دلار توانست با قدرت از مقاومت 27 هزار و 300 تومان عبور کند. حدود ساعت 4 بعدازظهر، اسکناس آمریکایی درمحدوده 27 هزار و 650 تومان مورد معامله قرار گرفت که 450 تومان بیشتر از روز سه شنبه بود.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته فعالان، خبر جدید وال‌استریت ژورنال، متغیری بود که فضای بازار ارز را تحت تاثیر قرار داد. معامله‌گران به نقل از وال‌استریت‌‌ژورنال عنوان می‌کردند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش‌هایی محرمانه اعلام کرده است که ایران دسترسی بازرسانش به اماکن مرتبط هسته‌ای را مسدود کرده است.

این موضوع موجب شد که برخی از معامله‌گران چنین تصوری را برجسته کنند که احتمال افزایش تنش بین ایران و آژانس بالا رفته است.

افزایش روز چهارشنبه دلار برای بازیگران فنی اهمیت زیادی داشت؛ چراکه موجب شد اسکناس آمریکایی از زندان 10روزه رها شود. دلار از دوشنبه هفته گذشته توان صعود به بالای محدوده 27هزار و300تومان را نداشت و هیچ‌گاه نیز به زیر حمایت 26هزار و 800تومانی نرفت.

شوک شبانه به دلار

اسکناس آمریکایی تا ساعت 4 بعدازظهر روز سه‌شنبه نوسانات محدودی داشت؛ ولی در همان مقطع زمانی توانست خود را تا محدوده 27هزار و 200تومان بالا بکشد.

همان‌طور که در گزارش قبلی «دنیای اقتصاد» اشاره شد، برگشت دلار به بالای خط 27هزار تومانی و برجسته کردن برخی اخبار سیاسی در بازار نشان می‌داد که رفتار معامله‌گران دچار چرخش شده است.

این چرخش از ساعت 6 بعدازظهر روز سه‌شنبه آشکارتر شد. غروب روز سه‌شنبه خبر وال‌استریت ژورنال درباره گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر شد.

 با انتشار این خبر، چنان سطح خریدها در معاملات پشت‌خطی زیاد شد که اسکناس آمریکایی در مقطعی به بالای محدوده 27هزار و 500تومان رفت.

شوک شبانه به دلار با ادامه افزایش قیمت این ارز در روز چهارشنبه دنبال شد. گزارش شد که پس از ساعت 4 بعدازظهر حتی دلار در مقطع کوتاهی بالای 27هزار و700 تومان معامله شده است.

برخی تحلیلگران فنی باور داشتند درصورتی‌که دلار بتواند از محدوده 27هزار و 800تومان عبور کند، موج جدیدی از خریداران وارد بازار خواهند شد. با این حال، عده‌ای از معامله‌گران نیز احتمال اصلاح قیمت دلار از نزدیکی محدوده 27هزار و 800تومان را مطرح کردند.

به نظر می‌رسد بازار تا حدی منتظر نتایج گزارش آژانس باقی بماند. در این فضا، ممکن است بازارساز نیز با انتخاب رئیس جدید بانک مرکزی، ارز بیشتری را روانه معاملات کند و به‌طور موقت هیجانات بازار را تقلیل دهد.

 وضعیت دشوار سکه امامی

روز چهارشنبه، سکه وضعیت دشواری داشت. از یکسو تحت فشار نزول اونس طلا قرار داشت و از سوی دیگر به کمک دلار قصد داشت که مقاومت 12میلیون و 200هزار تومان را بشکند.

ساعت 3 بعدازظهر، فلز گرانبهای داخلی در محدوده 12میلیون و 180هزار تومان معامله شد که 70هزار تومان بیشتر از روز سه‌شنبه بود.

به این ترتیب می‌توان گفت که فلز گرانبهای داخلی در روز پنجم هفته همسو با حرکت دلار جابه‌جا شد؛ ولی به‌دلیل نزول بهای اونس طلا در بازارهای جهانی نتوانست از مقاومت پیش روی خود عبور کند.

طلای جهانی تا ساعت 20 بعدازظهردیروز توان حضور بالای مرز هزار و 800 دلاری را نداشت و به این ترتیب، سد بزرگی در راه شکست مقاومت قیمتی سکه امامی شد.

برخی فعالان بازار اعتقاد داشتند در صورتی که طی روزهای آتی، اونس طلا بتواند به بالای مرز هزار و 800 دلاری برگردد و دلار نیز بالای محدوده 27هزار و 500تومان تثبیت شود، صعود سکه به بالای خط 12میلیون و 200هزار تومانی قطعی خواهد بود.

 تحلیلگران فنی باور دارند که در صورت شکست این مقاومت فنی در بازار سکه، خریداران بیشتری وارد بازار خواهند شد. سکه مدت‌هاست که در دامنه 11میلیون و 800هزار تا 12 میلیون و 200هزار تومان زندانی شده است.

هر زمان قیمت فلز گرانبهای داخلی به محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومان نزدیک شده است، تعداد خریداران بازار افزایشی پیدا کرده است و با نزدیک شدن به محدوده 12 میلیون و 200هزار تومانی، فروشندگان دست بالا را در معاملات به‌دست آورده‌اند.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟