شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

تحلیل بازار
۲۱ مرداد ۱۴۰۰ 0 840

گزارش بازار محصولات پتروشیمی؛ هفته سوم مرداد ماه 1400

تأثیر افزایش دلار بر بازار مواد پلیمری چه خواهد بود؟

تأثیر افزایش دلار بر بازار مواد پلیمری چه خواهد بود؟
از شنبه‌ی این هفته تا چهارشنبه، (16 تا 20 مرداد) دلار آزاد با 1,150 تومان رشد، از 25,600 تومان به 26,750 تومان رسید. این افزایش که رشد دلار صرافی و نیما را هم در پی داشت، به زودی در قیمت های محصولات پتروشیمی، خودنمایی خواهد کرد. این گزارش، رخدادها و آمار مهم هفته سوم مرداد را مرور می کند.

به گزارش ویکی پلاست، عرضه های محصولات پلیمری در هفته سوم مرداد با 16,613 تن افزایش، به 103 هزار تن رسید و رتبه دوم بیشترین عرضه های امسال را به نام خود ثبت کرد. در مقابل، معاملات 1,826 تن کاهش یافت و 70,155 تن شد.



دلیل افزایش عرضه ها، همان طور که در پست تحلیلی هفته گذشته گفته شد، جبران کسری عرضه پتروشیمی ها در هفته اول مرداد است که احتمالا تا پایان مرداد، ادامه خواهد داشت.

یکشنبه، 17 مرداد نوزدهمین قیمت های پایه در سال 1400، در حالی اعلام شد که دلار نیمایی 114 تومان نسبت به 10 مرداد افزایش داشت. میزان تغییر نیما در یک هفته متنهی به 17 مرداد، نیم درصد بود ولی نگاهی به جدول تغییرات قیمت های پایه نشان می دهد 21 گروه کالایی بیش از نیم درصد افزایش داشتند و رشد قیمت های جهانی باعث صعود قیمت های پایه شده است.

روز یکشنبه، قیمت های پایه با دلار نیمایی 22,357 تومان محاسبه شد و از یکشنبه تا چهارشنبه 20 مرداد، میانگین هفتگی دلار نیمایی 139 تومان افزایش داشت و به 22,496 تومان رسیده است. میانگین روزانه دلار نیمایی هم که نشان دهنده مسیر پیش روی میانگین هفتگی است، 22,600 تومان است و به نظر می رسد تا 24 مرداد، میزان رشد میانگین هفتگی، بیشتر خواهد شد.

به رغم افزایش قیمت های پایه و صعودی شدن قیمت دلار از ابتدای هفته، تقاضا و معاملات کاهش یافت. در حالی که هفته قبل تقاضا 104 هزار تن بود، این هفته به 96 هزار تن رسید.

نگاهی به تغییرات قیمت دلار صرافی ملی نیز نشان می دهد دلار صرافی، تا پایان ساعت کاری چهارشنبه 20 مرداد، 803 تومان افزایش افزایش داشته و با عبور از مرز 26 هزار تومان به 26,058 تومان رسیده است. دلار آزاد در حال پیشروی به کانال 27 هزار تومان است و در صورت عدم مشاهده علائمی از مذاکرات وین یا اخبار سیاسی مثبت، قیمت دلار در کانال 26 هزار تومان یا ثبات می گیرد یا باز هم به افزایش ادامه خواهد داد.

برنت، این هفته تا 67 دلار هم عقب نشینی کرد اما با ادامه هفته، خود را مجددا به بالای 70 دلار رساند و روز چهارشنبه و امروز، معاملات را با 71 دلار ادامه می دهد. نفتا هم از مسیر نزولی بازگشت و در معاملات سه شنبه و چهارشنبه افزایشی است.

فراگیر شدن کرونا با سویه دلتا در آمریکا و هند از دلایل کاهش قیمت نفت، خوانده شده که پایین آمدن تقاضا برای سوخت را به دنبال داشته است.
دوشنبه 18 مرداد، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در امور بازرگانی از همکاری این وزارتخانه با شرکت ملی پست برای توزیع کالاها خبر داد و گفت که این همکاری برای توزیع مرغ در استان قم به صورت آزمایشی آغاز شده، برای کالاهای دیگر به ویژه محصولات پتروشیمی نیز استفاده و تا شش ماه آینده یک سیستم نوین توزیع در کشور پیاده خواهد شد.

شب گذشته (چهارشنبه 20 مرداد) در خبری تکمیلی مشخص شد شرکت ملی پست با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های الکترونیکی رهگیری و رهسپاری خود و بدون استفاده از تجهیزات حمل و نقل و یا نیروی انسانی، امکان رصد برخط کالا در شبکه توزیع را فراهم آورده است. قرار است این طرح به صورت آزمایشی از هفته آینده عملیاتی و پس از مرتفع کردن مشکلات احتمالی، به‌صورت ملی در سراسر کشور اجرا شود.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟