جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر بانک مرکزی
۲۴ تير ۱۴۰۰ 0 819

سکه حمایت حساس را از دست داد

علامت دوم به بازار دلار

علامت دوم به بازار دلار
بازار ارز سیگنال برجامی تازه‌ای را دریافت کرد تا قیمت دلار با سرعت بیشتری در مسیر نزولی حرکت کند. روز چهارشنبه،‌ اسکناس آمریکایی 280 تومان از ارزش خود را از دست داد و به سطح 24 هزار و 500 تومانی رسید. این در حالی بود که دلار روز سه‌شنبه، افت 160 تومانی را به ثبت رسانده بود.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، براساس صحبت‌های فعالان، افت دو روز آخر دلار تحت‌تاثیر علامت‌هایی بود که از واشنگتن به بازار ارز خیابان فردوسی ارسال شد.

روز سه‌شنبه بازار خبر احتمال ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای را جدی گرفت و بخشی از فروشندگان به بازار وارد شدند. روز چهارشنبه نیز معافیت‌های تحریمی تازه آمریکا موجب شد که سمت و سوی انتظارات در بازار ارز تغییرات معنادارتری را تجربه کند

به گزارش «ایسنا»  وزارت امور خارجه ایالات‌متحده اعلام کرد که با هدف دسترسی جمهوری اسلامی ایران به بخشی از دارایی‌های مسدود شده‌اش در کره‌جنوبی و ژاپن، از بخشی از تحریم‌های تجارت نفت ایران، چشم‌پوشی می‌کند.

از نگاه فعالان، این معافیت‌ها موجب می‌شود که ایران بخشی از تقاضاهای ارزی را از طریق دارایی‌های مسدود شده در خارج از کشور تامین کند.

در واقع فشار تقاضا تا حدی از روی بازارساز برداشته می‌شود و می‌تواند از دارایی‌های در دسترس خود برای مدیریت بازار ارز و مقابله با سفته‌بازان استفاده کند،‌ نه اینکه از این ارزها برای پاسخگویی به تقاضای تجاری استفاده کند.

در کنار این برخی باور داشتند، چنین معافیت‌هایی نشان می‌دهد که آمریکا حاضر است برای برگشت ایران به برجام از مواضع تحریمی خود به شکل عملی تا حدی عقب‌نشینی کند. این در حالی بود که در یک ماه اخیر بیشتر معامله‌گران عنوان می‌کردند که مذاکرات به بن‌بست خورده است.

به گفته برخی فعالان، بازار با توجه به علامت ازسرگیری مذاکرات هسته ای، به چنین استنباطی رسید که شرایط برای توافق اصلی واحیای برجام در حال فراهم شدن است و معافیت‌های  جدید آمریکا، تلقی برگشت به برجام را تقویت کرد.

پیامد از دست دادن یک دامنه

در‌حالی‌که بخشی از معامله‌گران اعتقاد دارند که تغییر انتظارات و بالا رفتن احتمال لغو تحریم‌ها موجب شد که دلار در مسیر کاهشی قرار بگیرد،‌ گروه دیگری باور داشتند، بازار به دلایل فنی در معرض کاهش قیمت قرار گرفت.

به باور تحلیلگران فنی، زمانی که محدوده مقاومتی 25 هزار و 200 تومان شکسته نشد، معامله‌گران به‌تدریج از افزایش قیمت ناامید شدند و در موقعیت فروش قرار گرفتند. با این حال، زمانی شدت فروش‌ها بیشتر شد که پس ازدو هفته، حمایت 24 هزار و 800 تومانی دلار از دست رفت.

تحلیلگران فنی باور دارند، حمایت بعدی اسکناس آمریکایی محدوده 24 هزار و 400 تومانی است و در صورت از دست دادن آن، محدوده 23 هزار و 800 تومانی فعال خواهد شد.

تحلیلگران فنی البته باور دارند تا زمانی که قیمت دلار بالای محدوده 23 هزار و 800 تومانی است، شانس بازار برای رشد در میان مدت بیشتر خواهد بود و در صورتی که به زیر محدوده یاد شده برود، سیگنال‌های کاهشی بیشتر فعال خواهند شد.

ضربه دلاری به سکه

دیروز سکه تمام بهار آزادی با افزایش فعالیت فروشندگان رو‌به‌رو شد. فلز گرانبهای داخلی به واسطه قدرت‌گیری فروشندگان، حمایت حساس 10 میلیون و 500 هزار تومان را از دست داد و در محدوده 10 میلیون و 480 هزار تومان قرار گرفت.

این قیمت 120 هزار تومان کمتر از روز سه‌شنبه بود و موجب شد که انتظارات کاهشی در بازار پررنگ‌تر شوند. تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که سکه زیر سطح 10 میلیون و 500 هزار تومانی تثبیت شود، احتمال افت قیمت تا محدوده 10 میلیون و 200 هزار تومان قوی‌تر خواهد شد.

افت قیمت سکه در روز چهارشنبه در شرایطی صورت گرفت که بهای اونس طلا در بازارهای جهانی تا ساعت 4 بعدازظهر عمدتا روند افزایشی داشت و حتی به نزدیکی محدوده هزار و 820 دلاری رسیده بود.
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟