چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ 0 295

اسکناس آمریکایی به زیر کانال 24 هزار تومانی برگشت

سیگنال دولتی به قیمت دلار

سیگنال دولتی به قیمت دلار
در چهارمین روز هفته، دلار به زیر مرز 24 هزار تومانی بازگشت تا انتظارات افزایشی کمرنگ‌تر شود. به گفته فعالان، اظهارات سخنگوی دولت در افزایش فروش معامله‌گران ارزی اثر داشت. علی ربیعی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران عنوان کرد قیمت فعلی ارز واقعی نیست و دلار بین 11 تا 17 هزار تومان قرار خواهد گرفت. در واکنش به این اظهارات، قیمت دلار در بازار آزاد 130 تومان از ارزش خود را از دست داد و ساعت 4 بعدازظهر در محدوده 23 هزار و 970 تومان قرار گرفت.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد

دشواری‌های دلار برای افت قیمت

شماری از معامله‌گران اعتقاد دارند اظهارات مقامات دولتی خوش‌بینانه است و دلار برای افت قیمت، با دشواری‌های زیادی رو‌به‌رو است. آنها اعتقاد دارند، اگر مذاکرات هسته‌ای به‌زودی به نتیجه نرسد، اسکناس آمریکایی راه افزایشی را در پیش خواهد گرفت. برخی از معامله‌گران به صحبت‌های رئیس پیشین بانک مرکزی اشاره می‌کنند و اعتقاد دارند در صحبت‌های او، می‌توان خطرات نوسانی شدن دوباره بازار را احساس کرد. همتی چندی قبل عنوان کرده بود که میانگین درآمد ارزی بانک مرکزی 45 میلیارد دلار بوده است، حال آنکه در مقاطعی از دوران تحریم، به 5 میلیارد در سال کاهش یافت. او از کاهش شدید صادرات نفت کشور و افزایش کسری بودجه نیز خبر داد.

برخی فعالان اعتقاد دارند با توجه به چنین معضلاتی، احتمال افت قیمت دلار به سوی محدوده‌های گفته‌شده ربیعی دشوار خواهد بود. ربیعی عنوان کرده است کارشناسان اعداد مختلفی را برای آینده قیمت دلار مطرح می‌کنند که عموما بین 11 تا 17 هزار تومان است. او گفت دلار جایی بین همین قیمت‌ها خواهد ایستاد. با این حال، چنان‌که اشاره شد موانع زیادی نیز در برابر افت دلار وجود دارد.

نگاه بازار به آینده مذاکرات

به نظر می‌رسد در شرایط فعلی تمام توجه بازار به آینده مذاکرات است و معامله‌گران نیز تمایلی ندارند پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری، خریدهای خود را به شکل معناداری بالاتر ببرند. آنها اعتقاد دارند بازارساز در شرایط فعلی با عرضه ارز قابل‌توجه در برابر نوسان‌گیران بازار ارز ایستادگی خواهد کرد. بازارساز از اواخر فروردین‌ سال‌جاری اجازه نداده است که قیمت دلار حتی وارد کانال 25 هزار تومانی شود. حتی در مقطعی که انتظارات کاهشی در بازار قدرت گرفت، اسکناس آمریکایی تا محدوده 20 هزار و 500 تومان نیز دچار نزول قیمت شد.

در کنار این تحلیلگران فنی اعتقاد دارند بازار در روزهای اخیر در یک دامنه مشخص نوسان می‌کند و به دوراهی قیمتی رسیده است که سرنوشت آتی این ارز را مشخص می‌کند. به گزارش اقتصاد نیوز، در یک راه، محدوده 23 هزار و 800 تومانی قرار دارد که افت به زیر این محدوده، فروشندگان بازار ارز را فعال‌تر می‌کند. راه دیگر، محدوده ۲۴ هزار و 200 تومانی است که شکست آن، چراغ سبز به خریداران برای بازگشت به بازار است. روز سه‌شنبه هیچ کدام از این محدوده‌ها شکسته نشدند. این موضوع نشان می‌دهد بازار همچنان تمایل دارد در زندان 23 هزار و 800 تا 24 هزار و 200 تومان به حرکات خود ادامه دهد.

افت معنادار در بازار سکه

سکه امامی دیروز نه تنها سطح حساس 10 میلیون و 800 هزار تومان را از دست داد که به زیر محدوده 10 میلیون و 700 هزار تومانی سرازیر شد. ساعت 4 بعدازظهر دیروز فلز گرانبهای داخلی با قیمت 10 میلیون و 690 هزار تومان معامله شد که کاهشی 190 هزار تومانی نسبت به روز دوشنبه داشت. به گفته فعالان، عامل اصلی افت سکه، کاهش بهای دلار در بازار آزاد بود. در کنار این اونس طلا نتوانست بالای مرز هزار و 900 دلاری بماند و افت داشت. این مساله نیز در انتظارات کاهشی معامله‌گران موثر بود.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟