جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

سایش تجهیزات اکسترودر
تولیدکنندگان همواره باید متوجه اثر رزین مورد استفاده روی ماشین آلات فرآیندی باشند. سیلندر و ماردون اکسترودر همواره باید بررسی شوند تا در صورت لزوم جایگزین یا تعمیر شوند زیرا حتی فرسایش کم دستگاه می تواند روی کیفیت و تولید محصول اثرگذار باشد.

بهترین راه برای محافظت تجهیزات و دستگاه ها استفاده از سیلندر و مارپیچی است که در مقابل سایش مقاوم باشد.اگرچه آلیاژهای مقاوم در برابر خوردگی گران هستند اما عمر دستگاه و فواصل زمانی میان سرویس کردن دستگاه افزایش می یابد. چند نوع سایش یا wear ممکن است اتفاق بیفتد:

1-Adhesive wear: 
این نوع سایش مربوط به بر هم کنش دو سطح و در نتیجه اصطکاک دو سطح پدید می آید.

2- Abrasive wear
عامل اصلی فیلرها و افزودنی ها در رزین هستند.
این نوع فرسایش به میزان قابل توجهی در سالهای اخیر افزایش یافته است. به طور مثال در اکستروژن لوله چون تولید کنندگان به میزان زیادی فیلر استفاده میکنند. نه تنها حجم فیلر بلکه مهم تر از آن نوع و اندازه ذره موثر است.

3- corrosive wear
این نوع فرسایش معمولا زمان فرآیند آمیزه های پایدار شده با قلع اتفاق می افتد  به دلیل تمایل بالا به چسبندگی، مذاب میتواند به سطح ماردون چسبیده و در نتیجه سبب تخریب حرارتی شود.

زمانی که طی فرآیند اسید یا گاز اسیدی تولید شود با فلز واکنش میدهد و باعث خوردگی می شود. پلیمرهای خورنده مثل pvc که اسید هیدروکلریک تولید می کنند یا استال با تولید فرمیک اسید و فلوءور پلیمرها با تولید هیدروفلوریک اسید باعث خوردگی دستگاه می شوند. مذاب های خورنده دیگر، شامل مواد ضد شعله و یا عوامل فوم زا هستند.

تولید کنندگان رزین ها معمولا توصیه هایی برای جنس دستگاه مورد استفاده دارند مثلا شرکت Dupont همواره بیان میکند جنس دستگاه های مورد استفاده برای فلوءورپلیمرهای تفلون باید مقاوم در برابر خوردگی باشد یکی از موارد مورد انتخاب آلیاژهای بر پایه نیکل است مانند Hastelloy, Monel و... که در برابر اسید مقاوم هستند.

 شرکت Natureworks تولید کننده بیوپلاستیک ها توصیه میکند از استیل ضد زنگ در تمام تجهیزات فرآیندی استفاده شود. دقت کنید پلی لاکتیک اسید نباید برای مدت زمان طولانی در اکسترودر، فیلتر و یا خطوط انتقال باقی بماند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟