چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

درآمد 10 میلیارد دلاری صادرات محصولات پتروشیمی در سال گذشته
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از صادرات 25 میلیون تن محصولات پتروشیمی در سال 1399 در شرایط تحریم و کاهش تقاضای ناشی از کرونا خبر داد و گفت: درآمد ارزی ناشی از این مقدار صادرات 10 میلیارد دلار بوده است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از ایسنا، بهزاد محمدی امروز در نشستی خبری با قدردانی از مدیران، متخصصان و کارگران صنعت پتروشیمی برای ثبت رکوردهای تاریخی اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که صنعت پتروشیمی، به‌عنوان صنعت طلایی کشور، روز به روز نقش و جایگاه خودش را در اقتصاد ملی مستحکم‌تر می‌کند.

وی رشد تقاضای سالانه فرآورده‌های نفتی در دنیا را کمتر از 9 درصد و رشد تقاضای سالانه محصولات پتروشیمی را نزدیک پنج درصد دانست و افزود: این نشانه مهمی برای لزوم توسعه هر چه بیشتر صنعت پتروشیمی است و ما باید با به‌کارگیری منابع هیدروکربنی غنی نفت و گاز به‌عنوان خوراک و براساس نقشه دقیق و مدون و بیش از پیش به سمت توسعه سریع و هوشمندانه صنعت پتروشیمی و خلق ثروت حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عمر 58 ساله صنعت پتروشیمی اشاره کرد و افزود: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی از 65 میلیون تن سال 98 با بهره‌برداری از 17 طرح و افزایش 25 میلیون تنی به 90 میلیون تن رسیده است که رکورد بی‌نظیری در تاریخ این صنعت به شمار می‌آید.

محمدی میانگین پیشرفت 10 طرح باقیمانده جهش دوم صنعت پتروشیمی را 84 درصد برشمرد و با بیان اینکه این طرح‌ها تا پایان سال 1400 به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با تحقق 100 میلیون تن، صددرصد برنامه ششم توسعه در بخش  پتروشیمی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 40 طرح فعال هم در قالب طرح‌های جهش سوم فعال هستند و ظرفیت تا سال 1404 به حدود 135 میلیون تن می‌رسد، افزود: با تحقق طرح‌های جهش سوم، رتبه ایران در تولید محصولات پایه در خاورمیانه از رتبه دوم به جایگاه نخست ارتقا می‌یابد.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟