جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ 0 507

اسکناس آمریکایی به محدوده حساس رسید

سیگنال نزولی به سکه و دلار

سیگنال نزولی به سکه و دلار
پیش‌بینی تحلیلگران فنی درست از آب درآمد. این گروه عنوان کرده بودند در صورتی که دلار زیر محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت شود، راه کاهشی را به تدریج طی خواهد کرد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد ، روز پنج‌شنبه دلار در ادامه روند کاهشی 190 تومان دیگر از ارزش خود را از دست داد و به بهای 23 هزار و 500 تومان رسید. بازیگران فنی اعتقاد دارند رفتن دلار به زیر محدوده حساس 23 هزار و 500 تومانی می‌تواند زمینه‌ساز نزول این ارز تا 22 هزار و 900 تومان شود.

در واقع اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، قیمت دلار روز شنبه در کانالی قرار خواهد گرفت که از دی ماه 99 در آن نوسان نکرده بود.

در بازار سکه نیز روند قیمتی نزولی بود. سکه در آخرین روز هفته در کانال 9 میلیون تومانی پایین‌تر رفت و با 40 هزار تومان افت به بهای 9 میلیون و 950 هزار تومان رسید.

سکه جمعه در معاملات پشت‌خطی در کانال 9 میلیون و 800 هزار تومانی نیز معامله شد. تحلیلگران فنی باور دارند سکه در صورت از دست دادن محدوده 9 میلیون و 800 هزار تومانی ممکن است تا سطح 9 میلیون و 200 هزار تومانی کاهش پیدا کند؛ عاملی که می‌تواند زمینه‌ساز بالا رفتن انتظارات افزایشی در بازار سکه و برگشت این فلز گرانبها به بالای مرز 10 میلیونی شود.

نزدیک 2 درصد افت طی یک هفته

دلار در هفته‌های اخیر سیر نزولی داشته است؛ به‌طوری که دو هفته پیش 1/ 4 درصد از ارزش خود را از دست داد و هفته گذشته نیز افت 7/ 1 درصدی را به ثبت رساند. به گفته فعالان، با از دست رفتن محدوده 23 هزار و 800 تومانی، انتظارات کاهشی در بازار بیشتر و این موضوع موجب شد که فشار فروش بیشتر شود.

در کنار این، در انتهای هفته اخبار مثبتی از مذاکرات وین به بازار مخابره شد که توجه معامله‌گران کاهشی را به خود جلب کرد. به‌عنوان مثال، سخنگوى وزارت خارجه آمریکا عنوان کرده است، در مذاکرات غیرمستقیم هسته‌ای آمریکا و ایران در وین پیشرفت‌هایی حاصل شده، اما این گفت‌وگوها هنوز تا رسیدن به موفقیت فاصله دارد.

در حال حاضر، ما بیشتر دانسته‌ایم برای بازگرداندن ایران به اجرای تعهداتش باید چه کار کنیم و برداشت ما این است که ایران نیز بیشتر متوجه شده‌ برای بازگشت به تعهداتش در برجام باید چه کار کند. شبکه آمریکایی بلومبرگ نیز گزارش داده که قدرت‌های جهانی در تلاشند تا توافق هسته‌ای را تا اول خرداد و قبل از موعد پایان توافق ایران و آژانس انرژی اتمی احیا کنند.

چنین اخباری از مذاکرات وین موجب شد که قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی نیز راه نزولی را طی کند. گفته می‌شد در این معاملات ارزش دلار تا 23 هزار و 300 تومان افت کرده است. در کنار اخبار سیاسی، برخی فعالان عنوان می‌کنند عرضه بازارساز نیز در سال 1400 افزایش پیدا کرده است؛ به‌عنوان مثال، سامانه نیما در فروردین ماه 1400 شاهد عرضه 4/ 8 میلیارد دلار به‌صورت حواله ارزی بوده است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در فروردین امسال 4/ 8 میلیارد دلار به‌صورت حواله ارزی توسط صادرکنندگان و به ارزهای مختلف در سامانه نیما عرضه شد که از این میزان، حدود 3/ 1میلیارد دلار معامله شده است.

براساس معاملات انجام شده، میانگین موزون نرخ معاملات دلاری 229 هزار و 358 ریال بوده است. همچنین در تاریخ 8 اردیبهشت‌ماه جاری، 264 میلیون دلار عرضه به‌صورت حواله ارزی توسط صادرکنندگان در بازار ثانویه (نیما) صورت گرفته است که از این میزان، مجموع معاملات انجام شده در بازار ثانویه 103 میلیون دلار بوده است. براساس معاملات انجام شده میانگین موزون نرخ معاملات دلاری در روز جاری 225 هزار و 858 ریال بوده است.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟