شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

پیشخوان خبر
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ 0 678

پیش بینی روند بازار ارز در آخر هفته

سه مانع انتظاری در بازار ارز/ نقطه ریزش قیمت دلار

سه مانع انتظاری در بازار ارز/ نقطه ریزش قیمت دلار
تحلیل گران فنی می گویند تا وقتی قیمت دلار از 23 هزار و 850 تومان عبور نکرده است خرید دلار ریسک دارد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از اقتصاد نیوز ،قیمت دلار پشت سد 23 هزار و 800 تومانی درجا می زند. فعالان بازار اعتقاد دارند، دو مانع انتظاری موجب شده است که خریداران تمایل چندانی برای حضور در بازار نداشته باشند. اولین مانع، در جریان بودن مذاکرات هسته ای ست. بخشی از معامله گران تصور می کنند ممکن است مذاکرات به نتیجه برسد و حداقل بخشی از تحریم های سنگین برداشته شوند. به عنوان مثال، در صورت برداشته شدن تحریم های نفتی، درآمدهای ارزی کشور افزایش پیدا می کند و افزایش عرضه موجب می شود که قیمت دلار رشد خاصی را تجربه نکند.

مانع دوم انتظاری که خریداران را صبور نگه داشته است، تصور افزایش عرضه ارز توسط بازارساز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است. برخی معامله گران تصور میکنند، دولت از طریق پایین بردن قیمت ارز سعی خواهند کرد که کمی تمایل افراد برای شرکت در انتخابات را بیشتر کند. افزون بر این ها،‌ گروهی عنوان می کنند،‌ دولت تمایلی ندارد که در زمان کنار رفتن،‌ قیمت دلار در سطوح بالایی باشد.

برخی از کارشناسان حتی عنوان کرده اند که در نیمه اول سال نباید انتظار رشد معنادار را برای دلار داشت. البته کارشناسی مانند عبده تبریزی نیز عنوان کرده است که دشوار است قیمت دلار به زیر مرز 22 هزار تومانی برود. بخشی از معامله گران نیز عنوان می کنند که قیمت دلار در نیمه اول 1400 بین 22 تا 26 هزار تومان قرار خواهد داشت. چنین دامنه نوسانی برای آن ها وسوسه کننده نیست.

با توجه به چنین انتظاراتی می توان حدس زد که امروز نیز دلار دچار نوسانات معناداری نشود. با این حال، معامله گران هم چنان به نقاط فنی دقت زیادی دارند. در کنار این ممکن است صحبت های وزیر امور خارجه آمریکا مورد توجه بازار قرار بگیرد.بلینکن عنوان کرده است «در حالی که با ایران مذاکره می کنیم همزمان به اتخاذ اقدامات لازم علیه فعالیت های این کشور علیه صلح و امنیت نیز ادامه می دهیم».

به نظر می رسد قیمت دلار در محدوده 23 هزار و 600 تومان و 23 هزار و 950 تومان در نوسان باشد زیر 23 هزار و 900 تومان توصیه به خرید نمی شود و رفتن قیمت به پایین تر از 23 هزار و 600 تومان یعنی افزایش احتمال ریزش قیمت دلار. 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟