سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲۳ فروردین ۱۴۰۰ 0 585

سازمان امور مالیاتی کشور:

مناطق آزاد مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شدند

مناطق آزاد مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شدند
معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی، مناطق آزاد تجاری- صنعتی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شدند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از ایرنا ،معاون سازمان امور مالیاتی کشور «محمود علیزاده» اظهارداشت: به موجب بند (ت) تبصره (6) قانون بودجه سال 1400 کل کشور از امسال، مناطق آزاد تجاری-صنعتی مشابه سرزمین اصلی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خواهند بود.

وی افزود: براین اساس ضرورت دارد فعالان اقتصادی مناطق یادشده که از هر یک از شرایط فراخوان‌های هشت‌گانه موضوع ماده 18 قانون مالیات بر ارزش افزوده برخوردارند، نسبت به ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده و اجرای سایر مقررات موضوع این قانون از جمله صدور صورتحساب، دریافت مالیات و عوارض ارزش افزوده از خریداران، ارائه اظهارنامه و... اقدام کنند.

معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: فعالان اقتصادی در صورت انجام تکالیف قانونی یاد شده می‌توانند از تسهیلات پیش‌بینی شده در قانون بهره‌مند شوند.

به گزارش ایرنا،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت دوم روزسه شنبه (5 اسفند 1399) در جریان بررسی بخش درآمدی بودجه 1400، با بند الحاقی 8 تبصره 6 موافقت کردند.

بر اساس این بند در سال 1400 مناطق آزاد تجاری، صنعتی مشابه سرزمین اصلی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خواهند بود.

در سال 1368 براساس تبصره 19 قانون برنامه اول توسعه به دولت اجازه داده شد که در سه نقطه مرزی کشور شامل کیش، قشم و چابهار اقدام به تأسیس منطقه آزاد تجاری کند و چگونگی اداره این مناطق در هفتم شهریورماه 1372 به تأیید مجلس شورای اسلامی رسید و در تاریخ 21 شهریور 1372 مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت.

ایران اکنون دارای مناطق آزاد تجاری-صنعتی کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو است و دولت دوازدهم برنامه‌های ویژه ای را برای مناطق آزاد و ویژه در نظر گرفت که موجب جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی شده است.

در طول دولت‌های یازدهم و دوازدهم 45 میلیارد دلار واردات به این مناطق انجام شد و در بخش صادرات این رقم به 132 میلیارد دلار رسیدکه با توجه به رقم 37 میلیارد دلار صادرات به سرزمین اصلی، این میزان به 169 میلیارد دلار در این مدت می‌رسد.

بر همین اساس 40 درصد صادرات کل کشور متعلق به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است که نیمی از آن متعلق به آمار پتروشیمی می شود.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟