جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ 0 659

آخرین اخبار از نشست دستمزد شورای عالی کار

پیشنهاد کارفرمایان، افزایش ۳۷ درصدی دستمزد کارگران

پیشنهاد کارفرمایان، افزایش ۳۷ درصدی دستمزد کارگران
مذاکرات فشرده گروههای کارگری و کارفرمایی برای تعیین حداقل دستمزد سال ۱۴۰۰ از ساعاتی قبل آغاز شده و خبرها از افزایش درصد پیشنهادی نمایندگان کارفرمایی حکایت دارد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از ایسنا، دویست و نود و هفتمین نشست شورای عالی کار از ساعت ۱۷ با حضور وزیر کار و نمایندگان گروههای کارگری و کارفرمایی به منظور تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۰ آغاز شده است؛ وزیر کار به عنوان رئیس شورای عالی کار از همان دقایق اولیه در جلسه حضور یافته و مذاکرات فشرده میان طرفین در جریان است.

پیش از این و با توجه به سیگنالهای مثبت دومین نشست دستمزد شورای عالی کار اعلام شده بود که در صورت نزدیکتر شدن دیدگاهها و تحقق خواسته نمایندگان کارگری امشب رقم دستمزد کارگران مشخص خواهد شد.

بر اساس آخرین اخبار نمایندگان کارفرمایی از درصد پیشنهادی قبلی خود که ۳۴.۲ درصد بود کمی بالاتر رفته و پیشنهاد افزایش ۳۷ درصدی سرجمع دریافتی کارگران شامل افزایش ۲۵ درصدی حداقل مزد به علاوه افزایش سایر سطوح مزدی و مزایا را مطرح کرده اند.

شورای عالی کار خرداد امسال، با تصویب افزایش ۲۶ درصدی حداقل دستمزد، پایه حقوق کارگران را به یک میلیون و ۹۱۲ هزار تومان افزایش داد؛همچنین کمک هزینه مسکن که پیش از این مبلغ ۱۰۰ هزار تومان بود با تصویب اعضای شورای عالی کار ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت و به ۳۰۰ هزار تومان رسید.

نمایندگان کارگری امیدوارند در این جلسه اختلاف دو میلیون تومانی هزینه امسال سبد معیشت کارگران و سال گذشته جبران شود.

به گزارش ایسنا، سومین نشست تعیین دستمزد شورای عالی کار در حالی با حضور وزیر کار و نمایندگان کارفرمایی و کارگری درحال برگزاری است که وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت به جلسه نیامده اند و نشست با حضور معاونین آنها دنبال می شود.

پیشنهاد نمایندگان کارگری برای افزایش 2 میلیون تومانی دستمزد

امروز ناصر چمنی، عضو شورای عالی کار با بیان اینکه شورای عالی کار امروز تشکیل می شود، گفت: پیشنهاد ما افزایش 2 میلیون تومانی دریافتی کارگران است چرا که دولت و کارفرماها این افزایش را در پایه مزد نمی‌پذیرند.

به گفته چمنی، قدرت خرید جامعه کارگری از فروردین تا بهمن ماه سال جاری نسبت به سال گذشته یک میلیون و ۹۹۵ هزار تومان کاهش یافته است. بنابراین ما به دنبال پر کردن این خلأ و حفظ قدرت خرید هستیم.

بنا بر اظهار این عضو شورای عالی کار، ما امسال به جای درصد افزایش حقوق، روی ریال افزایش حقوق صحبت می‌کنیم چراکه وقتی از درصد حرف زده می‌شود کسانی که به وضعیت دستمزد آگاهی ندارند، فکر می‌کنند قرار است چند میلیون به دستمزد اضافه شود در حالی که به عنوان مثال افزایش ۵۰ درصدی حداقل دستمزد، منجر به افزایش تنها ۹۰۰ هزار تومانی حقوق می‌شود. بنابراین نمایندگان کارگری امسال بر اساس ریال مذاکره می‌کنند.

عضو کارگری شورای عالی کار افزود: افزایش پایه مدنظر ماست ولی با توجه به اینکه دولت و کارفرماها افزایش ۲ میلیون تومانی را در پایه مزد نمی‌پذیرند، پیشنهاد ما این است که این دو میلیون تومان با تمرکز بیشتر در پایه، در مجموع به حقوق کارگر اضافه شود.

وی تصریح کرد: نمی‌توان به صورت دقیق در مورد پیشنهادات و اعداد اعلام شده در جلسات صحبت کرد زیرا تجربه گذشته نشان داده که انتشار این اعداد فقط به ضرر جامعه کارگری است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟