جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

آیا باید قبل از شروع یک استارتاپ از شغل فعلی خود استعفا دهیم؟
شما تصمیم گرفته‌اید که یک استارتاپ راه‌اندازی کنید، بسیار خوب. حال این سوال مطرح می‌شود آیا باید شغل فعلی خود را رها کرده و به کسب و کار شخصی بپردازید و یا بهتر است که کمی از کار را پیش برده و سپس اقدام به ترک شغل نمایید؟

زمانی که شما تصمیم می‌گیرید که کسب و کار شخصی خود را آغاز کنید، معمولا وسوسه‌انگیز است که شغل کارمندی را رها کرده و تمام وقت و توجه خود را صرف کسب و کار جدیدتان کنید. اما این چالش نیز وجود دارد که قبل از رسیدن استارتاپ به درآمد، در ابتدا شاید نیاز به یک منبع مالی داشته باشید.

ملاحظات زیادی قبل از شروع هر کسب و کار وجود دارد که باید آنها را در نظر گرفت. مهم نیست که چه کاری را شروع کرده اید، همیشه یک فاز اولیه در استارتاپ ها وجود دارد که در این فاز برای بدست آوردن هر ریال باید تلاش کرد.

این جنبه از کار، منحصر به سرویس یا محصول ویژه ای نیست، همیشه ابتدای کار، کسب درآمد با سرعت بسیار پایین و به سختی صورت می گیرد. در ادامه قصد داریم پنج نکته ای که باید قبل از استعفا دادن از شغل فعلی و صرف تمام زمان خود برای استارتاپ مورد توجه قرار گیرند را با هم بررسی کنیم.

به جز آن‌هایی که به صورت موروثی ثروتمند هستند، بیشتر افراد برای کسب درآمد کار می‌کنند، زیرا مجبورند که نیاز مالی خود را بر طرف سازند.

در این حالت، زمانی که استارتاپی را راه‌اندازی می کنید، ترک کردن شغل فعلی، وابسته به این خواهد بود که برای مدتی، منبع درآمد دیگری برای گذراندن امورات روزانه ی خود داشته باشید تا استارتاپ شما رشد کرده و درآمد ایجاد کند. در غیر این صورت باید کمی بیشتر تامل کنید.

برای اینکه پاسخ به سوال « آیا باید قبل از شروع یک استارتاپ از شغل فعلی خود استعفا دهیم؟» را به درستی بدهید، 5 نکته وجود دارد که که قبل از شروع یک استارتاپ باید به آن توجه کنید،  در ادامه در یوکن با بررسی این نکات می توانید تصمیم بهینه تری بگیرید.

1. ابتدا ببینید که آیا پس‌انداز قابل‌توجهی دارید؟

اگر تا به اینجا پول کافی پس انداز کرده باشید که بتوانید به واسطه ی آن، چند ماهی در شروع کسب و کار شخصی جدید خود، امورات مالی خود را بگذرانید، پس می توانید مدتی بدون دریافت حقوق سپری کنید و به جای گذراندن وقت روی شغل دیگر، تمام توجه خود را معطوف به کسب و کار جدیدتان کنید.

اما باید ببینید که پس انداز شما تا چه زمانی کافی خواهد بود؟ حداقل باید بتوانید خرج 6 ماه خود را با آن تامین کنید. مسئله حائز اهمیت دیگر این است که آیا مجرد هستید و یا ازدواج کرده اید و به طور مثال دو فرزند دارید؟ باید بسته به این شرایط، خرج زندگی خود را حداقل برای 6 ماه تخمین بزنید و بررسی کنید که آیا میزان پس انداز شما برای این 6 ما کفایت می کند یا خیر.

با یک نگاه کلی به وضعیت زندگی خود می توانید محاسبه کنید که به صورت ماهانه چه مقدار هزینه دارید، سپس آن را در 6 یا 9 ضرب کنید، اگر پس انداز بانکی شما به این میزان بود، در صورت تمایل می توانید شغل فعلی خود را ترک کرده و با خیال راحت تری بر روی استارتاپ خود تمرکز کنید.

2. نکته دومی که قبل از ترک شغل فعلی باید به آن توجه کنید این است که آیا مشتریانی دارید که در انتظار محصول شما باشند؟

اگر در حال حاضر مشتریان دست به نقد دارید که در انتظار محصول یا سرویس شما هستند، می توانید به استعفا از شغل فعلی خود فکر کنید. در حالت ایده آل، صدور صورت حساب برای همه مشتریان، باید درآمدی ایجاد کند که حداقل بتواند هزینه های شخصی، حقوق کارکنان، مالیات و دیگر هزینه های کار را پوشش داده و سپس سودی برای صاحب کسب و کار به جای بگذارد که معمولا در ابتدای کار، احتمال چنین صورت حسابی از سوی مشتریان کم است.

با این شرایط بهترین سناریو این است که تا زمان جذب کردن تعداد مناسبی از مشتریان بالقوه صبر کنید، آنها را به مشتریان دائمی تبدیل کرده و سپس منبع درآمد خارجی خود را قطع کنید.

3. آیا برای استارتاپ خود سرمایه‌گذار دارید؟

وقتی کسی بر روی کار شما سرمایه گذاری می کند، این انتظار را دارد که به صورت تمام وقت روی استارتاپ خود زمان بگذارید و تمام توجه خود را معطوف به این کار کنید. تنها استثنائی که ممکن است در این بین وجود داشته باشد این است که این سرمایه گذار، یکی از اعضای خانواده و یا از دوستان نزدیک شما باشد و این شانس را به شما بدهد که وقت خود را گاهی برای شغل دیگری صرف کنید.

طبیعی است که در غیر این صورت، شخصی که سرمایه مالی خود را در اختیار شما قرار داده، به دنبال کسب حداکثر توانایی و مزایای شما و ایده ی شما باشد. اگر شما سرمایه گذار خارجی (خارج از نزدیکان خود، خانواده و دوستان) داشته باشید، قطعا ایده ی آنها این است که حدود 80 تا 90 ساعت در طول هفته برای استارتاپ مشترکتان وقت بگذارید.

4. شغل فعلی که به آن مشغول هستید، یک کار تمام‌وقت است یا پاره‌وقت؟

گر به صورت پاره وقت کار می کنید و در کنار آن یک کسب و کار راه انداخته اید، از خود بپرسید که چه مقدار زمان مفید برای اجرا و پیش برد کسب و کار خود نیاز دارید.

اگر می توانید در زمان آزاد به امور مربوط به کسب و کار جدیدتان نیز بپردازید نیازی نیست که حتما به سرعت از شغل پاره وقت خود، استعفا دهید. می توانید تا زمانی که به درآمد مطلوب و قابل قبولی در استارتاپ خود می رسید، منتظر بمانید و سپس شغل فعلی را رها کنید.

البته توجه داشته باشید که حفظ شغل فعلی، گاهی می تواند منجر به نزاع با کارفرما شود، مثلا در صورتی که توانایی و تمرکز شما تحت الشعاع شروع کار جدید قرار گیرد، ممکن است به صلاح نبوده و گاهی غیر ممکن باشد که به شغل فعلی خود ادامه دهید. همچنین در برخی موارد ممکن است از کار اخراج شوید که پیامد های روحی بدی برای شما به همراه خواهد داشت.

5. منافع شغلی فعلی در مقابل زمانی که برای آن صرف می‌کنید چه مقدار است؟

منافع شغلی خود را در مقابل فرصت های کسب و کار شخصی جدید خود، تخمین بزنید. بالاخره شما باید تصمیم بگیرید که چه کاری اهمیت بیشتری دارد و بهتر است که چه تصمیمی بگیرید. آیا باید وقت خود را تماما صرف کسب و کار شخصی خود کنید و یا یک کارمند خوب باقی بمانید؟

در اغلب موارد، باید منتظر باشید تا سرمایه‌ی خوبی از شغل خود برای ادامه‌ی زندگی کسب کرده و سپس شغل قبلی تان را ترک کنید. در بعضی موقعیت های نادر، ممکن است آنقدر خوش شانس باشید که با وجود رها کردن شغل فعلی بتوانید به زندگی ادامه دهید و تمام وقت خود را صرف کسب و کار جدید کنید. گاهی نیز ادامه دادن به شغل فعلی برای مدتی مزایایی برای شما دارد که بهتر است مدتی آن را ادامه دهید و پس از رشد نسبی استارتاپ خود، شغل کارمندی را رها کنید.

با بررسی این نکات می توانید تصمیم بهتری بگیرید. به خاطر داشته باشید که پاسخ درست به تمام این سوالات تنها وابسته به خود شماست. البته گاهی این شانس وجود دارد که خانواده و اطرافیان به شما در گذراندن امور روزانه کمک کنند و مدتی نیاز به منبع درآمد نداشته باشید.

به هر حال این شما هستید که بیشتر از هر کس دیگر از زندگی شخصی و اهدافتان آگاهید. تمامی آن ها را کنار هم بگذارید، بسنجید و در نهایت بهترین تصمیم را برای وضعیت شغلی تان اتخاذ کنید.

منبع: یوکن
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟