سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

پیشخوان خبر
۱۸ دى ۱۳۹۹ 0 587

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

واحد دوم pvc آبادان در منطقه حفار شرقی احداث و راه اندازی می شود

واحد دوم pvc آبادان در منطقه حفار شرقی احداث و راه اندازی می شود
یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیریهای به عمل آمده از سوی تاپیکو و کسب موافقت این شرکت، واحد دوم pvc آبادان (پتروشیمی دوم) در اراضی مربوط به پتروشیمی واقع در منطقه ی حفار شرقی احداث و راه اندازی می شود.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از خبرآنلاین، جلیل مختار در آبادان اظهار کرد: آبادان از دیر باز شهری با هویت صنعتی و اقتصادی بوده که همواره کانون اشتغال و رونق اقتصادی به شمار می رفت و به واسطه ی موقعیت درخشان سوق الجیشی اش یکی از پایه های اصلی و تاثیر گذار اقتصاد کشور به حساب می آید.

وی افزود: آبادان هم اکنون نیز با ظرفیت های منحصر به فردش مستعد شکوفایی و خلق ارزش برای کشور است، بر تاریخ کشور پوشیده نیست که در طول دوران دفاع مقدس این منطقه همواره کانون ایثار و مجاهدت ها و مقاومت ها بوده و در این اثنا بخش مهمی از ظرفیت های اقتصادی اش از بین رفت و متاسفانه به رغم گذشت بالغ بر سه دهه از جنگ تحمیلی به جز پالایشگاه با قدمتی یکصد ساله و پتروشیمی با قدمتی بالغ بر پنجاه سال، این سرزمین طلایی از دایره اقدامات زیربنایی و بهره وری از ظرفیت های بالقوه و بالفعل محروم بوده و ایجاد زمینه های رونق و اشتغال به طور عملی بی نتیجه و مغفول باقی مانده و وضعیت شهر به لحاظ حجم بیکاری و عوارض ناخوشایند ناشی از آن بسیار نگران کننده است.

وی با تاکید بر ضرورت بهره وری از ظرفیت ها، برای ایجاد اشتغال، ساختارهای جدید اقتصادی و اجتماعی در منطقه و رونق آن تصریح کرد: با توجه به وجود ظرفیت های مناسب و موثر بالقوه و بالفعل در منطقه آبادان و سابقه بیش از نیم قرن تجربه تکنولوژی و تولید PVC و متعاقب آن اندوخته دانش درخشان در این زمینه، پیشنهاد احداث یک مجتمع چند منظوره پتروشیمی (پتروشیمی دوم) با ظرفیت مناسب که می تواند به مثابه برگ زرینی برای توسعه، اشتغال و رونق اقتصادی باشد به مدیرعامل شستا پیشنهاد شد که خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این موافقت در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی در تحقق کاهش نرخ بیکاری در منطقه و کمک موثر به تنظیم بازار داخلی و همچنین پوشش تقاضاهای بین المللی و ارز آوری به کشور انجام شد، گفت: با ساخت و راه اندازی پتروشیمی دوم به طور سالانه 200 هزار تن پی. وی. سی، 208 هزار تن سود کاستیک، 5 هزار تن آب ژاول و 5 هزار تن هیدروژن تولید می شود.

مختار، یادآور شد: علاوه بر بکارگیری نیروی کار فراوان در زمان ساخت پتروشیمی دوم، پس از تکمیل و راه اندازی برای 700 نفر زمینه ی اشتغال ایجاد می شود.

وی با اشاره به نشست هماهنگی که با حضور استاندار خوزستان در پتروشیمی آبادان انجام شد از اعلام آمادگی استاندار خوزستان برای کمک در جذب بخشی از اعتبارات مورد نیاز اجرای این پروژه از صندوق توسعه ی ملی خبر داد و افزود: برای ساخت و راه اندازی پتروشیمی دوم آبادان، 1.1 میلیارد دلار و 950 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام می شود.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟