جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

استعداد را فراموش کنید؛ این 2 ویژگی باعث موفقیت افراد و کسب‌وکارها است
فرقی نمی‌کند که شما چند سال دارید یا کجا زندگی می‌کنید؛ به هر حال همه در تحصیل، کارو زندگی دنبال موفقیت هستیم اما چرا برخی به آن دست پیدا می‌کنند و عده‌ای دیگر ناکام می‌مانند. نقش استعداد در این زمینه چقدر است؟

اگر از صاحبان مشاغل بپرسیم چه هدفی را دنبال می‌کنند، اغلب پاسخ می‌دهند که می‌خواهند موفق شوند. در این مقاله دو ویژگی مهم که به موفقیت افراد در زندگی شخصی و شغلی کمک می‌کند، اشاره می‌کنیم.

یکی از سوالات مهمی که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید این است که چه عاملی باعث موفقیت در زندگی شخصی و شغلی می‌شود؟ چه عاملی باعث می‌شود برخی به استقلال مالی برسند و برخی نمی‌توانند چنین شرایطی را تجربه کنند؟

«کارن دیلون» سردبیر اسبق نشریه «هاروارد بیزینس ریویو» و نویسنده سه کتاب با همکاری «کلیتون کریستنسن» استاد دانشگاه هاروارد و نویسنده چندین کتاب پرفروش از جمله «چگونه زندگی‌مان را ارزیابی کنیم؟» اطلاعات جالبی در این زمینه ارائه می‌دهد.

وی در حرفه خود فردی موفق است و به همین دلیل پرسیدن این سوال از وی که «چه عاملی باعث موفقیت فرد می‌شود؟»، عجیب نیست.

عشق به یادگیری

کاریون دیلی سخنانش را با صحبت درباره استعداد شروع می کندو از نظر وی این مشکل بزرگی است که بسیاری را از تلاش برای یادگیری باز می‌دارد.

بسیاری از افراد موفق، موقعیت و جایگاه فعلی خود را به استعداد بالاتر خود نسبت به بقیه نسبت می‌دهند. شاید تصور می‌کنند که آنها دنیا را به شکل دیگری می‌بینند یا بر این باور هستند که مهارت بیشتری نسبت به بقیه دارند. با این حال کارن دیلون برخلاف آنها معتقد است که عامل اصلی موفقیت این افراد نه استعداد صرف بلکه این است که در تمام طول زندگی خود در حال یادگیری هستند.

وی دراین مورد می‌گوید:

    «روند یادگیری در افراد موفق هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود. افراد موفق همواره در حال یادگیری هستند و عطش فراگیری موضوعات جدید باعث می‌شود در هر کاری به موفقیت برسند.»

توانایی شکست و ادامه کار

از نظر کارن، دومین عامل مهم در موفقیت افراد، مقاوم بودن آنها در برابر مسایل و مشکلات است. افراد موفق، عقب نشینی نمی‌کنند. این روحیه آنها باعث می‌شود در زندگی شخصی و شغلی خود به تلاش ادامه بدهند. کسب و کارهای مختلف ممکن است در طول مسیر با شکست‌های مختلفی روبرو شوند؛ اما توانایی پذیرفتن شکست و ادامه دادن به تلاش اهمیت بسیاری دارد.

جف بزوس کار خود را با سایت حراجی به نام «Zshops» آغاز کرد؛ اما شکست خورد. کتاب دوم «آریانا هافینگتون» 36 بار توسط ناشران رد شد. اگر این افراد و بسیاری مشابه آنها به تلاش ادامه نمی‌دانند اکنون به چنین موفقیت‌هایی نمی‌رسیدند.

تغییر استراتژی

یادگیری پیوسته و مداوم و جا نزدن باعث می‌شود که افراد موفق بتوانند در زندگی شخصی و شغلی به موفقیت برسند و این استراتژی مهمی است.

بسیاری از صاحبان مشاغل با استراتژی آگاهانه‌ای کار را شروع می‌کنند و برای موفقیت کسب و کار خود برنامه ریزی می‌کنند. معمولا این افراد درک درستی از مسیر پیش روی خود دارند و با نگاهی هوشمندانه به سمت هدف حرکت می‌کنند.

در مسیر فعالیت ممکن است شرایط مختلفی پیش بیاید. حتی گاهی کسب و کارها از مسیر اصلی خارج می‌شوند ولی کماکان اگاهانه ادامه می‌دهند. در واقع استراتژی‌های جدیدی را دنبال می‌کنند. گاهی لازم است با توجه به شرایط استراتژی‌ها تغییر کند. هرچند همان محوریت و هدف اصلی در تغییرات مجددا دنبال می‌شود.

مثلا یوتیوب به عنوان نوعی سرویس دوستیابی ویدیویی کار خود را آغاز کرد. شرکت «یلپ» در اصل در سال 2004 به عنوان یک سیستم آنلاین شروع به کار کرد تا افراد بتوانند در دایره دوستی پیشنهادهای خوبی به یکدیگر ارائه دهند.

استارباکس در سال 1971 با فروش دستگاه اکسپرسوساز و آسیاب دانه‌های قهوه کار خود را آغاز کرد. اکثر کسب و کارها در مسیر خود تغییراتی را تجربه می‌کنند. همین تغییرات باعث می‌شود بتوانند به موفقیت‌های خوبی برسند.

منبع: دیجیاتو

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟