پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

مهم/ اصلاح خبر: تخلیه مواد پتروشیمی فقط در کارخانه
حتی در انبارهای سامانه جامع انبارها هم نمی توان مواد اولیه را نگهداری کرد. بر اساس دستورالعمل تنظیم بازار، تأکید شده است مواد اولیه باید به محل کارخانه منتقل شود.

امروز در یکی از گروه های واتس اپ ویکی پلاست، تولیدکننده‌ی محترمی پرسید: خیلی از کارخانه ها کوچک هستند و نمی‌توانند تمام مواد خریداری شده را در انبار یا محیط کارخانه خودشان تخلیه کنند. تکلیف این واحدهای کوچک چیست؟

پیرو این سؤال از چند نفر از کسانی که امکان پاسخ به این سؤال را داشتند، موضوع را در میان گذاشتیم. کارشناس محترم دفتر توسعه صنایع پایین دستی، نماینده محترم انجمن ملی پلیمر در کمیته تخصصی پتروشیمی، کارشناس محترم سازمان حمایت و یکی از اعضای محترم اتحادیه انبارداران.

نتیجه پیگیری به اینجا رسید که عضو محترم اتحادیه انبارداران با برشمردن 4 نکته، از جمله، در نظر گرفتن یک انبار در استان محل فعالیت واحد تولیدی، گرفتن تأیید از سازمان صمت شهرستان، ثبت بودن انبار اجاره ای در سامانه جامع تجارت و نهایتا، تنظیم بارنامه به مقصد انبار معرفی شده، استفاده از انبارها را مجاز دانست.

بر اساس همین مطالب، خبری را در ویکی پلاست منتشر کردیم که نکات اعلام شده را بیان می کرد.

پس از انتشار این خبر، کارشناس محترم دفتر توسعه و کارشناس محترم سازمان حمایت، در پست های جداگانه ای، این متن را برای ویکی پلاست ارسال کردند:

"سلام و عرض ادب. الان در صفحه اینستاگرام یکی از رسانه ها از قول اتحادیه انبارداران اطلاع رسانی شده که اگه کالا در انبار اجاره ای ثبت بشه؛ مشکلی وجود نداره. چون ممکن است برای واحدهای تولیدی مشکل تعزیراتی ایجاد شود خدمت اعضا عرض کنم که صرفا مفاد دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی ملاک عمل اقدامات نظارتی است.

دقیقا هم تاکید شده که مواد اولیه باید به محل کارخانه منتقل بشه؛ در حالتی که پرونده واحدی به این علت  به تعزیرات بره و قاضی از ما استعلام بکند؛ ما به هیچ مستندی به جز دستورالعمل استناد نمی کنیم و دقیقا اعلام تخلف می کنیم. شرایط خاص هم بوده که مثلا طرف مالک دو تا واحد تولیدی بوده و اثبات کرده و تبرئه شده یا یک سری استثنائات دیگه که خیلی محدود است. قول اتحادیه انبارداران هم برای دستگاه نظارتی و دادگاه مستدل نیست. و چون موضوعات و ضوابط مربوط به سامانه جامع انبارها خیلی کلی است و برای همه اقلام کالایی (شکر و لوازم خانگی و ... ) نوشته شده؛ دستورالعمل تنظیم بازار مقدم بر اون ضوابط است."

بدون هیچ دفاعی از خبر منتشر شده و تأکید بر تلاش جهت اطلاع رسانی صحیح و مفید برای تولیدکنندگان محترم، ضمن پوزش از اینکه ممکن است نکات ذکر شده توسط عضو محترم اتحادیه انبارداران، باعث فهم اشتباه موضوع باشد به اطلاع می رسانیم بر اساس دستورالعمل تنظیم بازار، صرفا محل کارخانه به عنوان مکان تحویل مواد اولیه، قابل ثبت در سامانه جامع تجارت است. لذا خواهشمند است به این نکته مهم دقت لازم را مبذول بفرمایید.

تبصره 1 ماده 9 دستورالعمل تنظیم بازار:

هر گونه خرید و فروش، واگذاری، جایگزینی مواد پتروشیمی خریداری شده از بورس در بازار و سایت های اینترنتی و فضای مجازی و همچنین حمل مواد اولیه خریداری شده، به محلی به غیر از نشانی کارخانه مندرج در پروانه بهره برداری مربوطه، ممنوع می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟