جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 27 مهر 1399/ شماره 144
شروع هفته با افزایش قیمت های جهانی، پای نیما روی گاز، تعارف دلار صرافی با 32 هزار تومان و...
پست های رادیویی مرتبط:

چهارشنبه 23 مهر 1399 | کاهش 9 هزار تنی عرضه ها

سه‌شنبه 22 مهر 1399 | رقابت پت بطری و نساجی کاهشی شد

شروع هفته با افزایش قیمت های جهانی
قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه 16 اکتبر 2020، دیروز در ویکی پلاست منتشر شد و بر اساس اطلاعات نشریه پلتس،  همه گروه های پلیمری به جز سنگین تزریقی، افزایشی هستند. ABS، PVC گروه هایی هستند که بیشترین افزایش را در قیمت های نشریه پلتس، منتهی به جمعه، 16 اکتبر، تجربه کرده اند.

پای نیما روی گاز
پس از تعطیلی شنبه، میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز و در آغاز هفته‌ی کاری، 23 هزار و 300 تومان شد. اختلافِ دلار نیمایی امروز با قیمتِ یکشنبه 20مهر، به 665 تومان افزایش رسید. میانگین روزانه‌ی دلار نیمایی نیز از مرز 25 هزار تومان عبور کرد. فردا، دوشنبه، 28 مهر، بیست و نهمین قیمت های پایه امسال در حالی اعلام خواهد شد که هم دلار نیمایی افزایشی است، هم قیمت های جهانی. 

تعارف دلار صرافی با 32 هزار تومان
قیمت دلار صرافی که پنجشنبه گذشته را با 200 تومان افزایش و در 31 هزار و 700 تومان به پایان برد، امروز را با 250 تومان افزایش در قیمت 31 هزار و 950 تومان آغاز کرد ولی در ادامه با 50 تومان افزایش به کانال 32 هزار تومان صعود کرد. دلار صرافی ملی اما در این قیمت دوام نیاورد و با 150 تومان کاهش مجدد به کانال 31 هزار تومان عقب نشینی کرد و در نهایت، تا پایان بازار در قیمت 31 هزار و 850 تومان ماند. قیمت فروش دلار صرافی‌ها از ابتدای امسال 17 هزار تومان یعنی 114 درصد افزایش دارد. گفتنی است دلار در بازار آزاد، امروز 32 هزار و 150 تومان است.

دو تصمیم و پیشنهاد مهم برای بازار محصولات پتروشیمی
این هفته، وزارت صمت سهمیه پ پ های شیمیایی را بر اساس آمار تولید و مقدار خرید از بورس، (مشابه آنچه برای سهمیه های پی وی سی و  پ پ نساجی انجام گرفت) اصلاح می کند.
به زودی پیشنهاد مهمی از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان برای برای طرح و تصمیم گیری در کمیته تخصصی پتروشیمی مطرح می شود. بر اساس این پیشنهاد، برای رعایت کف عرضه های محصولات پتروشیمی، مهلت جبران کسری عرضه پتروشیمی ها از 2 هفته به 1 هفته تقلیل پیدا می کند. پیش از این پتروشیمی ها در صورت عدم رعایت 3 هفته کف عرضه، 2 هفته مهلت داشتند تا کسری عرضه را جبران کنند؛ در پیشنهاد جدید، پتروشیمی ها در صورت عدم رعایت 2 هفته کف عرضه، 1 هفته مهلت خواهند داشت کسری را جبران کنند و در صورت عدم جبران، به تعزیرات معرفی می شوند.

شروع کاهشی اول هفته بورس تهران و ریزش 47 هزار واحدی
شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات امروز با 47 هزار واحد کاهش به 1 میلیون و 514 هزار عقب نشینی کرد. شاخص کل بازار سرمایه از 20 مرداد ماه که به بالاترین رشد و 2 میلیون و 65 هزار رسید تا امروز 27 مهرماه 550 هزار و 720 واحد کاهش را تجربه کرده است.


تیم تولید محتوای آنچه شنیدید:
نگارش متن: سحر معصومی
سردبیر: محمود حق وردی
گوینده: عاطفه آقایی
شبکه های اجتماعی: امیر سحرخیز 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟