پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

آرایش جدید بازار پ‌پ‌ها/ بررسی تغییرات مهم
این هفته شاهد چند اتفاق مهم در بازار پ پ ها هستیم: پیش دریافت خرید از 10 به 50 درصد افزایش داشته، سهمیه ها بر اساس میانگین خرید سال 98 مشتریان توسط وزارت صمت اصلاح شده و عرضه های باطل شده‌ی هفته قبل به جمع عرضه های این هفته، اضافه شده است.

به گزارش ویکی پلاست، التهاب در بازار پ پ های نساجی و شیمیایی، چند هفته‌ایست به اوج رسیده و انتظارات تورمی، رقابت های عجیبی را در بورس کالا ثبت کرد، تا جایی که هفته گذشته، رقابت های بیش از 90 درصد، معاملات پ پ های نساجی و برخی گریدهای پ پ شیمیایی را به ابطال کشاند.

خبر اصلاح سهمیه خریداران پ پ، طی هفته های گذشته به صورت زمزمه و پیش خبر، از دفتر توسعه صنایع تکمیلی و وزارت صمت، شنیده می شد تا اینکه، همچون PVC در اقدامی از پیش اعلام نشده، سهمیه خریداران پ پ هم، کسر شد. بنابر اظهارات تولیدکنندگان، میانگین خرید تولیدکنندگان در سال 98 از بورس کالا، ملاک تعیین سهمیه های جدید بوده است.

بر اساس اطلاعات ویکی پلاست، روز یکشنبه 13 مهر، حدود 45 درصد از سهمیه خریداران پ پ نساجی، کسر شده و احتمال می رود، کاهش سهمیه ها، همانند بازار پی وی سی، به افت رقابت ها منجر شود.

اقدام پیشگیرانه دیگر بورس کالا برای کنترل بازار، افزایش پیش دریافت خرید از 10 درصد به 50 درصد بود. بورس کالای ایران روز یکشنبه و همزمان با کسر سهمیه ها توسط وزارت صمت، طی اطلاعیه ای اعلام کرد از 14 مهر (امروز) مبلغ پیش دریافت از 10 درصد به 50 درصد افزایش می یابد.

معاملات پ پ های نساجی و شیمیایی در حالی امروز انجام خواهد شد که 5 هزار و 589 تن عرضه ابطال شده هفته قبل نیز به جمع عرضه های امروز اضافه شده و 16 هزار و 98 تن انواع گریدهای پ پ نساجی، امروز عرضه خواهند شد.

با این حجم از افزایش عرضه و تقارن آن با کاهش 45 درصدی سهمیه ها، احتمال می رود رقابت خریداران، به مراتب کمتر از هفته های گذشته باشد، هر چند تا زمان شروع معاملات، این گزاره فقط یک احتمال است.

با برطرف شدن مشکل تأمین خوراک از پالایشگاه شازند، در سمت عرضه های پ پ نیز احتمال می رود، شاهد نظم و افزایش محسوسی باشیم.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟