جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پی وی سی نخرید! اعتراض انجمن PVC به قیمت پایه
رییس انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات PVC از اعضای خود خواست در اعتراض به نحوه قیمت گذاری ناعادلانه، از خرید مواد اولیه در این هفته خودداری کنند.

به گزارش ویکی پلاست، عدم توجه به درخواست ها و دلایل انجمن PVC و افزایش 6 درصدی قیمت پایه محصولات PVC در قیمت گذاری یکشنبه 13 مهر، دلیل دعوت متوسلیان، از اعضای انجمن PVC برای عدم خرید مواد اولیه در هفته جاری بوده است.

در بازار پی وی سی چه می گذرد؟

در حالی که بعد از تغییر میانگین دلار نیمایی از هفتگی به ماهانه، همه کالاهای پلیمری، با کاهش قابل توجه مواجه شدند، اما افزایش 61 دلاری قیمت های PVC در محاسبات دفتر توسعه نسبت به هفته قبل، باعث شد گروه PVC نه تنها روی کاهش قیمت را نبیند، بلکه با 800 تا 850 تومانی نسبت به هفته قبل (3.2 تا 3.9 درصد) مواجه شود.

نکته مهم دیگر در بازار این هفته محصولات PVC، غیبت عرضه های پتروشیمی اروند است. بر اساس اطلاعات ویکی پلاست، خط تولید اروند دچار مشکل شده و بنابر اظهارات مسئولان این پتروشیمی، این خرابی برطرف شده و تولیدات این شرکت به زودی آغاز می شود، اما به هر حال، عرضه های اروند، غایب بزرگ امروز بورس کالاست.

متن نامه رییس انجمن PVC به شرح زیر است:

با سلام واحترام خدمت همکاران ارجمندم

همانگونه که مستحضرید در ابتدای هفته جاری، از طرف انجمن، نامه ای اعتراضی به دفتر صنایع پایین دست پتروشیمی، ارسال و مجدداً ابهامات موجود در نحوه قیمت گذاری ارزی پی وی سی، به تفصیل بیان گردید.

 بی تردید یکی از پارامترهای مهم در پایداری صنعت پی وی سی، ارائه قیمت های رقابتی، برای مواد اولیه است، اما علیرغم درخواست های مکرر از مسئولین امر برای اجتناب از ارائه قیمت های غیرمنصفانه، این بار نیز شاهد آن هستیم که متولیان امر، بدون عنایت به درخواست ها و دلایل متقن انجمن، قیمت ارزی پایه pvc در روز یکشنبه مورخه 99.07.13 را بیش از ۶ درصد افزایش داده اند و سطح قیمت‌ها برای گرید ۶۵ S را به رقم حیرت آور 1023 دلار رسانده اند.  

این در حالی است که قیمت فوب رزین پی وی سی شرکت فورموسای تایوان (به عنوان بزرگترین تولید کننده رزین پی وی سی آسیا) که از یارانه ها و قیمت خوراک ترجیحی نیز برخوردار نمی باشد، در محدوده 940 دلار قرار داشته است و اگر مبنای قیمت در ایران، فوب - 5 درصد باشد، قیمت رزین ایران می‌بایست در محدوده‌ای پایین تر از 900 دلار قرار گیرد و این امر نشان می‌دهد که در حال حاضر، رزین ایران 14 درصد گرانتر از قیمت های منطقی ( و فراتر از قیمتهای جهانی) به بازار داخلی عرضه می‌شود.

 این بدان معناست که صنایع پایین دست برای تامین هر کیلو رزین pvc معادل 27175 ریال، هزینه مضاعف، به صنایع بالادست پرداخت می نمایند.

لذا ضمن پشتیبانی از پیشنهاد آقای مهندس خرازی، از همه همکاران بزرگوار درخواست می گردد به منظور صیانت از صنعت 70 ساله و جلوگیری از ویرانی بیشتر صنعت و در اعتراض به نحوه قیمت گذاری های ناعادلانه، از خرید مواد اولیه در هفته جاری خودداری نمایند تا از این طریق، صدای صنعت به گوش متولیان امر رسانده شود.

عباسعلی متوسلیان

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟