شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

تدابیر ویژه گمرک ایران برای رویه ورود موقت، بدون اخذ تضمین بانکی یا سپرده نقدی
با توجه به الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون استانبول به عنوان یک سند بین المللی واحد به ویژه در زمینه ورود موقت که در گسترش تجارت بین الملل تاثیر بسزایی دارد، دستور العمل مربوط به نحوه ی اقدام گمرکات در پذیرش و تسویه دفترچه کارنه A.T.A به منظور اجرا در گمرکات مجاز ابلاغ شد.

به گزارش ویکی پلاست، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران با بیان این خبر اعلام کرد کالای وارده تحت پوشش دفترچه A.T.A صرفا جهت مدت محدودی ورود موقت شده و قابل فروش و عرضه درکشور و یا ترخیص قطعی نمی باشد.

واردات قطعی کالای ورود موقت شده تحت صحابت دفترچه مزبور در شرایط خاص منوط به ارائه موافقت کشور مبداء و اعلام آن از طریق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و پس از ارائه ثبت سفارش و انجام تشریفات گمرکی واردات کالا می باشد.

مهرداد جمال ارونقی افزود: با توجه به بند الف ماده 40 قانون امورگمرکی، پذیرش کالا تحت پوشش کارنه A.T.A نیازی به تنظیم اظهارنامه ورود موقت نداشته و با توجه به پوشش کامل تضامین A.T.A برای کالای تحت صحابت، اخذ سایر تضامین طبق بند ح ماده یک قانون امور گمرکی نیاز نمی باشد.

 معاون گمرک ایران خاطرنشان کرد: عمده مصارف دفترچه A.T.A در تمام کشورهای عضو برای چند دسته از کالاها به شرح زیر می باشدکه ضرورت دارد با رعایت کلیه مقررات در گمرکات ذیربط اقدام گردد:

الف: کالاها و یا نمونه های تجاری که به منظور الگو برداری صنعتی، بازاریابی و یا شرکت در نمایشگاه های داخلی یا بین المللی جهت مدت محدودی وارد می گردد.

ب: دستگاهها و تجهیزات حرفه ای از جمله ابزارهای پژوهشی، علمی و تحقیقاتی وارده توسط مراکز علمی دانشگاهی، اساتید، دانشجویان و سایر دستگاههای پزشکی، زیست شناسی، زمین شناسی، مطبوعاتی، شبکه های تلویزیونی، سینما، سمینار و جلسات، دستگاه های تست کننده ماشین آلات، لوازم برقی

ج: ابزار و لوازم ورزشی که توسط فدراسیون ها و کمیته های ورزشی یا ورزشکاران به منظور برگزاری و یا شرکت در مسابقات ورزشی وارد می گردند.

د: اتومبیل های مسابقه ای  فاقد پلاک یا ثبت نشده ورودی روی وسیله حمل یا خودرو بر.

این مقام مسئول افزود: با توجه به اینکه در طول مدت اعتبار کارنه A.T.A (یکسال)، کالاها می‌توانند تحت همان کارنه در قلمرو گمرکی چند کشور عضو و هر موقع که دارنده آن مایل باشد،‌ به‌طور موقت وارد شوند، پذیرش بیش از یکبار یک کارنه برای یک کالای واحد در مدت اعتبار آن بلامانع می باشد.

باید توجه داشت از آنجا که پلمب الصاق شده یا مشخصات کالاهایی که از طرف گمرک قبلی ارائه شده است می‌تواند مورد شناسایی گمرکات کشورهای عضو دیگر در مسیر عبور کالای تحت صحابت A.T.A قرارگیرد، پذیرش کالای واصله با پلمب کشور مبدا که در کشورهای طول مسیر باز نشده است بلامانع می باشد.

ارونقی تصریح کرد: گمرکات کشور مکلفند از پذیرش کارنه A.T.A جهت ورود کالاهای ساخت کشورآمریکا و رژیم اشغالگر قدس خودداری نمایند و تاکید می گردد کارنه های صادره از آن مبادی نیز قابل پذیرش نمی باشد .

معاون فنی گمرک ایران در خاتمه گمرکات اختصاصی مجاز به عملیاتA.T.A  را شامل: نمایشگاه تهران، غرب تهران، تهران، فرودگاه امام خمینی ره، شهیدرجایی، شهید باهنر، انزلی، آستارا، نوشهر، امیرآباد، اینچه برون، تبریز، سهلان، جلفا، بازرگان، قزوین، زاهدان، چابهار، میرجاوه، اصفهان، دوغارون، مشهد، سرخس، آبادان، خرمشهر، بندرامام خمینی (ره)، خسروی، شیراز، بوشهر، اراک، نوردوز، خرمشهر، انزلی، کرمان برشمرد و اعلام کرد  با ابلاغ بخشنامه مربوطه از سوی دفتر واردات گمرک ایران، ظرف یوم جاری گمرکات می توانند تحت این رویه اقدام نمایند.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟