پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

نوسان تقاضا برای محصولات پتروشیمی تا اوایل سال 2022
مدیرعامل سابک بر این باور است که تا اوایل سال 2022 میلادی نباید به دنبال تقاضای مطلوب برای محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی باشیم.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از نیپنا، یوسف البنیان مدیرعامل سابک گفت: ویروس همه‌گیری جهانی کووید-19 (کرونا) تقاضا برای مواد پلاستیک یکبار مصرف قابل استفاده در ماسک‌ها و دیگر تجیهزات محافظتی برای مقابله با این بیماری را تقویت کرده است.

وی افزود: اقدام‌های دولت‌ها و کسب‌وکارها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، سبب تغییر دیدگاه‌های سختگیرانه در میان مخالفان استفاده از وسایل پلیمری یک بار مصرف مانند لیوان، قاشق و چنگال و ظروف پلاستیکی یکبار مصرف شده است.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل سابک تصریح کرد: پلاستیک به واقع جز جدایی ناپذیر زندگی امروز بشر است، استفاده از پلاستیک‌های یکبار مصرف که تاکنون ازسوی دوست‌داران محیط زیست به شدت منع می‌شد، اکنون نجات‌بخش زندگی و جان انسان‌ها شده است.

افزایش آگاهی عمومی درباره آثار مخرب دور ریز ظروف پلاستیکی یکبار مصرف بر زیست دریاها طی سال‌های اخیر توانسته تاحدودی بر رفتار مردم اثر گذارد و بر خرده‌فروشان و سیاستمداران برای کاهش و حذف استفاده از ظروف پلاستیکی فشار وارد کرده است.

اما اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا، تقاضا برای این مواد به‌منظور تولید تجهیزات محافظت شخصی و بهداشتی شامل دستکش ، ماسک، گان و غیره، افزایش یافته است، بیشتر این مواد در نتیجه فرآوری سوخت‌های فسیلی به دست می‌آید.

هر چند که پیش‌بینی می‌شود به دلیل کاهش تولید خودروسازان، لوازم خانگی و کاهش کسب و کارها، مصرف کلی پلاستیک امسال کاهش یابد، اما نیازها برای کالاهای پزشکی و تجهیزات محافظتی دوره مهمی را برای عرضه‌کنندگان مواد شیمیایی رقم زده است.

آمارهای موسسه آی‌سی‌ای‌اس نشان می‌دهد که همه‌گیری ویروس کرونا، سبب رشد صنایع بسته‌بندی شده است، به گونه‌ای که بعضی از شرکت‌ها از رشد 5 تا هشت درصدی فعالیت‌های خود در نیمه نخست سال جاری میلادی نسبت به دوره مشابه پارسال خبرداند.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟