پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

شرایط ورود و خروج رانندگان و خودروهای ترانزیتی به ترکیه اعلام شد
مدیریت دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی، ضمن ارسال یادداشت سفارت جمهوری ترکیه در تهران، شرایط تعیین شده برای رانندگان و ناوگان ترانزیتی جهت ورود و خروج به جمهوری ترکیه را اعلام کرد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، براساس این دستورالعمل در مورد عبور رانندگان و خودروهای ترانزیتی از جمهوری ترکیه و در چارچوب مبارزه با ویروس کرونا، کنترل سلامت راننده خودرو از سوی بخش‌های سلامت انجام خواهد شد و به کسی یا کسانی که علائم بیماری مذکور در
آنان مشهود باشد، اجازه ورود داده نخواهد شد. همچنین خودروهای ورودی مورد ضدعفونی قرار خواهند گرفت و رانندگان در طول حضورشان در ترکیه موظف به استفاده از ماسک و همراه داشتن ماسک و مواد ضدعفونی کننده و مواد غذایی برای طولانی مدت در خودرو هستند.

براساس این دستورالعمل مسیر و محل‌های توقف و استراحت خودروهای ترانزیتی از سوی اداره گمرک مشخص خواهد شد و تمامی خودروهای ترانزیتی از طریق "سامانه‌ی رصد خودرو" رصد شده و زمینه خروج آنان در کوتاه‌ترین زمان ممکن از کشور فراهم خواهد شد. همچنین تدابیر بهداشتی و امنیتی لازم در محل‌های توقف و استراحت از سوی اداره گمرک مشخص خواهد شد و از سوی فرمانداری/ بخشداری محل‌های مذکور اتخاذ خواهد شد.

در این دستورالعمل عنوان شده است از سوی واحدهای وزارت کشور از خودروهایی که از ترکیه عبور ترانزیتی خواهند داشت، در مبادی ورودی تعهدنامه‌ای مبنی بر عدم توقف و انتظار غیر از شرایط ضروری اخذ خواهد شد.

طی این تعهدنامه تعهدات راننده و اعمال جریمه در چارچوب قانون بهداشت عمومی در صورت عدم اجرای تعهدات به وی اعلام خواهد شد.

همچنین پیش از ارائه مجوز ورود به خودروها از پذیرش خودروی مذکور از سوی کشوری که پس از خروج از ترکیه به آن کشور وارد خواهد شد، اطمینان حاصل خواهد شد و در صورت عدم پذیرش از سوی کشور خروجی، ورودی خودروهای مذکور تایید نخواهد شد.

شرایط رانندگان ورودی به ترکیه

براساس این دستورالعمل و در مورد رانندگان ورودی به ترکیه، در چارچوب مبارزه با ویروس کرونا، کنترل سلامت راننده خودرو از سوی بخش‌های سلامت انجام خواهد شد و در حین معاینه و ارزیابی اپیدمیولوژیک و در شرایطی که علائم بیماری مشهود باشد، در خصوص رانندگان تبعه ترکیه ضمن اعلام موضوع از سوی مرکز کنترل سلامت به اداره سلامت مربوطه، نسبت به قرنطینه و درمان در محل‌های مشخص شده اقدام خواهد شد و اطلاعات هویتی و اقامتی وی به منظور انجام کنترل‌های لازم به ادارات بهداشت و سلامت استانی که درآن اقامت خواهد کرد، اعلام خواهد شد. در این شرایط در خصوص رانندگان تبعه خارجی اجازه ورود داده نخواهد شد.

و اما در شرایطی که علائم بیماری مشهود نباشد، رانندگان تبعه ترکیه به منظور سپری کردن قرنطینه 14 روزه در منزل خود وارد کشور خواهند شد، لیکن در چارچوب فعالیت حمل و نقل مرتبط با تجارت بین‌الملل بدون انتظار برای پایان دوره قرنطینه می‌توانند از کشور خارج شوند.

رانندگانی که خارج از چارچوب حمل ونقل بین‌المللی فعالیت می‌کنند، دوره‌ی قرنطینه را در منزل خود طی خواهند کرد و اطلاعات هویتی و اقامتی راننده به منظور انجام کنترل‌های لازم به ادارات بهداشتی و سلامت استانی که در آن اقامت خواهد کرد، اعلام خواهد شد.

براساس این دستورالعمل به رانندگان خارجی در صورت تعهد مبنی بر خروج از کشور در کوتاه‌ترین زمان پس از ورود به کشور بدون اعمال قرنطینه 14 روزه اجازه ورود به کشور داده خواهد شد.

رانندگان خارجی تعهد خواهند کرد در طول حضور در ترکیه در صورت مشاهده‌ی بروز هرگونه علائم و نشانه‌های عفونت دستگاه تنفسی(همچون تب، سرفه، تنگی نفس و امثالهم) به نزدیک‌ترین مرکز سلامت مراجعه کنند.

همچنین از سوی واحدهای وزارت کشور به رانندگان خارجی ابلاغ خواهد شد طی حضورشان در ترکیه در محل توقف/ استراحت و هر نقطه‌ی دیگر که با دیگر افراد در تماسند، ملزم به استفاده از ماسک خواهند بود و باید به میزان کافی ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست و مواد غذایی برای استفاده در طولانی مدت به همراه داشته باشند و در صورت نیاز محل توقف/ استراحت از سوی دولت مشخص شده و به همراه اسکورت حرکت خواهند کرد. همچنین خوروهای ورودی مورد ضد عفونی قرار خواهند گرفت.

در مسیرهای محل توقف/ استراحت که جهت رانندگان ترک و خارجی مشخص خواهد شد از سوی استانداری‌ها و فرمانداری‌های مربوطه تدابیر لازم بهداشتی و امنیتی اتخاذ خواهد شد و از سوی واحدهای وزارت کشور از رانندگان مذکور تعهدنامه‌ای مبتنی بر عدم توقف و انتظار غیر از شرایط ضروری اخذ خواهد شد. طی این تعهدنامه، تعهدات راننده و اعمال جریمه در چارچوب قانون بهداشتی عمومی در صورت عدم اجرای تعهدات به وی اعلام خواهد شد.

همچنین بر اساس این دستورالعمل، به ورود رانندگان خودروهایی که دارو، لوازم طبی و مواد غذایی که از نظر ترکیه حائز فوریت هستند، حمل می‌کنند، اولویت داده خواهد شد.

مقررات که در سفر با کشتی رو -رو اعمال خواهد شد

به طور کلی در حمل و نقل با کشتی‌های رو- رو تنها حمل کشنده/ کانتینر انجام خواهد گرفت و اجازه حمل مسافر داده نخواهد شد در صورتی که به دلیل وضعیت ضروری که از سوی فرماندار بندر تایید شده اجازه حمل راننده نیز داده شود، از سوی فرمانداری بندر به رانندگان ابلاغ خواهد شد که تمامی مقررات قید شده در این بخشنامه در مورد آنان در اثنای ورود و خروج از کشور اعمال خواهد شد.

در سفرهایی که بین بنادر ژونگولداک-چورنومورسک، استانبول(حیدرپاشا)-چورنومورسک،کاراسو-چورنومورسنک، کنستانتسا - کاراسو، تاش اوجو- طرابلس، مرسین- حیفا انجام خواهد گرفت به راننده نیز اجازه سوار به کشتی داده می‌شود.

از سوی فرمانداری بندر ضرورت فراهم کردن زمینه ایزولاسیون اجتماعی رانندگانی که براساس ماده 1 و 2 سوار شدن آنان در کشتی مناسب تشخیص داده شده است، با خدمه کشتی و در صورت وجود با سایر مسافران به ناخدای کشتی و سایر مسئولان ذی‎ربط ابلاغ خواهد شد.

تریلرهایی که با کشتی‌های رو رو به ترکیه می‌آیند قبل از تحویل به رانندگان، تمامی خودرو اعم از کابین راننده ضدعفونی خواهد شد.

دانلود فایل pdf
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟