دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳

زرین نپتا

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

آیا با آمار ارایه شده از طرف بورس نیازی به این روش خرید وجود دارد؟
تمامی تلاش فعالان صنعت پلاستیک برای جلو گیری از حیف و میل منابع و جلوگیری از رانت و سو استفاده های صنفی می‌باشد، ‌جای دارد دست اندرکاران و انجمن ملی و انجمن های صنفی به این نتیجه برسند که آیا با آمار ارایه شده از طرف بورس نیازی به این روش خرید هست، یا آنکه باید راه کار های جدیدی ارایه شود که جلوی دست سو استفاده کنندگان گرفته شود.

مدیریت ویکی پلاست، مراتب ذیل تحلیل اینجانب در مورد معاملات پودر پی وی سی در بورس کالا می‌باشد، و جای دارد دوستان و همکاران محترم به ارقام و آمار ارائه شده از بورس کالا توجه بیشتری مبذول فرمایند.

آمار معاملات pvc در بورس کالا از سال 94 الی 98 نشان می دهد جدول ذیل:


 
1- تقاضای کاذب
2- عرضه متناسب
3-معاملات انجام شده کمتر از عرضه ها میباشد

چنانچه تحلیل علمی و اقتصادی روی جدول شماره یک صورت پذیرد، نتیجه مطالب ذیل خواهد بود.

حدود ۷۵ درصد عرضه مواد از سال 94 لغایت پایان اردبیهشت سال جاری خریداری شده است.

جمع عرضه مواد 2/666/707 تن
جمع تقاضا مواد 4/933/385 تن
جمع معامله مواد1/975/926 تن

حال بررسی بفرمایید چرا تقاضای کاذب قادر به خرید کل عرضه مواد نشده و فقط حدود 75 درصد انرا خریداری نموده است؟ به این نتیجه می رسیم که برای فروش قیمت مواد اولیه به نرخ های بالاتر تا 30 درصد قیمت پایه، نیاز به ایجاد رقابت، تحمیل تقاضای مصنوعی و ایجاد جو روانی کمبود مواد هست، و این عمل مهندسی فروش را می توان بوسیله عوامل پتروشیمی ها، عوامل بورس و کارگزاری و نهایتا وزارت صمت برای خریداران بوجود اورد.

حال در این مهندسی گران فروشی که فرم قانونی هم دارد چه اتفاق می افتد؟

تمام آحاد ملت و دولت در این عمل زیان خواهند کرد ،چرا که اقتصاد ایران یک اقتصاد دولتی است و دولت عمده مصرف کننده کالا می‌باشد، وقتی دولت کالای مورد نیاز خود را گران میخرد، نهایتا قیمت محصولات و خدمات خود را گران خواهد فروخت و در آخر به مصرف کننده نهایی که مردم هستند تحمیل خواهد شد.

از آنجاییکه نحوه عمل کرد آقایان در بورس کالا خارج از عرف تجاری است ،بهترین راه شکایت به قوه قضاییه و یا دیوان عدالت اداری است، ‌آگاه کردن انان از این اعمال خلاف قانون، توسط انجمن ملی پلاستیک و انجمن های صنفی خواهد بود.

موادی اولیه ای که طبق آمار خود بورس 75 درصد عرضه خریداری می‌شود، نیازی به سهمیه بندی ندارد چطور برای آن بازار سیاه و رقابت بوجود می‌آید، سوالی است که می‌توان روی آن اقدام قانونی کرد، چرا که گران فروشی دولتی پشت آن نهفته است.

تمامی تلاش فعالان صنعت پلاستیک برای جلو گیری از حیف و میل منابع و جلوگیری از رانت و سو استفاده های صنفی می‌باشد، ‌جای دارد دست اندر کاران و انجمن ملی و انجمن های صنفی به این نتیجه برسند که آیا با آمار ارایه شده از طرف بورس نیازی به این روش خرید هست، یا آنکه باید راه کار های جدیدی ارایه شود که جلوی دست سو استفاده کننده‌گان گرفته شود.

هدفم از نگارش این متن، این است که توسط شما به عنوان کانالی که مخاطب فراوان دارد مسایل بورس روشن گری شده ، و با استفاده از منطق و برهان و با ارایه آمار و ارقام نتایج بهتری گرفت و تولید کنندگان را از این حالت بیچارگی و دربدری برای تامین مواد اولیه نجات داد.

نگارنده: محفوظ

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 80%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
رضا چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
مسخره ترین نوع فروش کالا
تولید کننده واقعی نمیتواند کنترل واقعی بر تولید وقیمت داشته باشد.کجای دنیا چه چیزی در مورد pvcتغیر کرده که یهویی قیمت باید پنجاه درصد بالا بره؟!
جمع کنید این دلال بازی را بگذارید تولید کننده واقعی به pvcدسترسی داشته باشه.
حیف از زمان وسرمایه ای که اقلا من صرف این مملکت میکنم.
بجای اوردن سرمایه باید یک نمایندگی میگرفتم ودلالی میکردم. ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟