پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

مخالفت رئیس کل بانک مرکزی با استرداد مالیات برارزش افزوده صادرکنندگان
لاهوتی از مخالفت رئیس کل بانک مرکزی با استرداد مالیات برارزش افزوده صادرکنندگان در جلسه با رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از تسنیم، محمد لاهوتی عضو کمیته ارزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در پیامی درباره جلسه فعالان اقتصادی با رئیس جمهور در روز اول ماه رمضان نوشت: طبق روال هر ساله رئیس جمهور محترم اولین نشست ماه مبارک رمضان خود را، با فعالان اقتصادی شروع نمود.

در این جلسه مشکل استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان را مطرح و خواستار حل مشکل از طریق شورای عالی اقتصادی شدم که متاسفانه مجدداً با مخالفت رئیس کل بانک مرکزی روبه رو شد.


پیش از این حمید زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، از توافق با بانک مرکزی برای تعیین تکلیف دستورالعمل رفع تعهد ارزی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات سال 98  خبر داده و گفته بود: هر صادرکننده، تنها تا پایان تیرماه سال 99 فرصت خواهد داشت تا برای برخورداری از معافیت مالیاتی و استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات خود، ارز حاصل از صادرات را به کشور برگرداند.

وی تأکید کرد که در غیر این صورت، حتی اگر بعد از این تاریخ هم رفع تعهد ارزی نماید، اما خبری از دریافت مالیات بر ارزش افزوده پرداختی نخواهد بود.

هرچند هنوز بانک مرکزی دستورالعمل رفع تعهد ارزی سال 98 را ابلاغ نکرده ولی آنطور که این مقام مسئول گفته، صادرکنندگان باید 50 درصد از ارز حاصل از صادرات خود را در سامانه نیما عرضه کرده، 20 درصد را به صورت اسکناس بیاورند و در نهایت 30 درصد مابقی را واردات در مقابل صادرات خود داشته و کوتاژهای صادراتی خود را در اختیار واردکنندگان بگذارند.

محمد لاهوتی نیز در این خصوص قبلاً گفته بود: آخرین مهلت برگشت ارز سال 98، تا 31 تیرماه 99 تعیین شده و اعلام رسمی آن برای فعالان اقتصادی مهم است و نکته بعدی که حائز اهمیت است، آن است که با توجه به عدم تعیین تکلیف برگشت ارز سال 98، تا کنون عملاً صادرکنندگان از دریافت مالیات بر ارزش افزوده تمام صادرات سال 98 که مبالغ هنگفتی از منابع واحدهای تولیدی را تشکیل می‌دهد، محروم شده‌اند؛ چراکه استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات به رفع تعهد ارزی صادرکنندگان گره خورده است؛ بنابراین تا زمانی که بانک مرکزی دستورالعمل رفع تعهد ارزی و فهرست صادرکنندگان رفع تعهد شده را اعلام نکند، سازمان امور مالیاتی قادر به بازگشت مالیات صادرکنندگان نیست.

گفتنی است، سازمان امور مالیاتی در این میان به دلیل منع قانونی، اجازه استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات را ندارند تا اینکه دستورالعمل بانک مرکزی برای رفع تعهد ارزی صادر شده و تکلیف منابع پرداختی صادرکنندگان و رفع تعهد ارزی آنها از سوی بانک مرکزی به این سازمان اعلام شود.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟