شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

ابهام در اعلام قیمت های پایه و عرضه های هفته دوم فروردین
ربیعی، سخنگوی دولت، دیروز (چهارشنبه 6 فروردین 1399) اعلام کرد: "به دستور رئیس جمهور ادارات دولتی به غیر از موارد حساس و مرتبط با زندگی روزمره مردم ، تا 15 فروردین تعطیل هستند."

به گزارش ویکی پلاست، بر اساس دستور رییس جمهور، مراکز خدماتی مهم و ضروری مانند بانک ها و ... با حداقل نیرو و با نظر مدیران ذیربط برای پاسخ به نیاز زندگی روزمره مردم دایر خواهند بود.

ستاد ملی مدیریت کرونا در بند 10 مصوبه مورخ 5 فروردین 1399 که به تایید رییس جمهوری رسیده، آورده است: با توجه به ضرورت تداوم ارائه خدمات عمومی در عین کاهش تردد و تجمع، با تشخیص وزرا، روسای سازمان‌ها و مدیران در کلیه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها و بیمه‌ها به گونه‌ای عمل شود که حداقل یک سوم نیروها به طریق شیفت‌بندی تا 15 فروردین در محل کار حضور یابند و بقیه به صورت دورکاری به خدمات خود ادامه دهند یا به آنان مرخصی اعطا شود.

با توجه به تصمیمات اخیر ستاد ملی کرونا، چند سؤال مهم مطرح است. نخست اینکه در صورت تعطیل بودن هفته آینده، شرکت ملی پتروشیمی نیز تعطیل خواهد بود و در روز 10 فروردین، قیمت های پایه اعلام نخواهد شد؟

دوم اما، عرضه های هفته آینده است؛ تا کنون سازمان بورس، اظهار نظر خاصی در مورد اینکه آیا شامل تعطیلی های اعلام شده هفته دوم فروردین خواهد بود یا نه، نکرده، اما در صورت باز بودن بانک‌ها، آیا عرضه ها، طبق برنامه جدید شرکت بورس کالا انجام می شود؟

شرکت بورس کالای ایران که در پایان سال گذشته اعلام کرده بود عرضه‌ای در هفته اول فروردین انجام نخواهد شد و برنامه هفته دوم را هم منوط به اطلاع رسانی بعدی کرده بود، دیروز (چهارشنبه 6 فروردین 1399) از انجام نخستین عرضه کالاها در هفته دوم فروردین خبر داد.

بر اساس برنامه اعلام شده بورس کالا، نخستین عرضه پلیمری سال 1399، یکشنبه 10 فروردین انجام می شود، اما آیا در صورت عرضه، قیمت های پایه، آخرین قیمت های پایه سال 1398 خواهد بود؟

با شروع سال 1399، دلار نیمایی باز هم پا را در مسیر صعود گذاشته و اختلاف آخرین دلار نیمایی قیمت های پایه با میانگین هفتگی اعلام شده امروز (پنجشنبه 7 فروردین 1399) به 107 تومان رسیده است.

بسیاری تولیدکنندگان منتظر اثرگذاری ریزش بی سابقه قیمت نفت و متعاقبا نفتا و قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، روی قیمت های پایه هستند.

باید منتظر ماند و دید آیا با توجه به تعطیلی هفته آینده، قیمت های پایه اعلام می شوند و در صورت اعلام، تا چه حد ریزش قیمت های جهانی، می تواند صعود دلار نیمایی را خنثی کرده، و قیمت های پایه، کاهشی شوند؟! هنوز پاسخ روشنی برای این سؤالات، وجود ندارد.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟