دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

عرضه پلمب‌های هوشمند یکبارمصرف برای ردیابی کانتینرها و کالاهای انبار شده
در راستای جلوگیری از قاچاق کالا محققان یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از تگ‌های RFID پلمب‌های هوشمندی را عرضه کردند که به گفته آنها این پلمب‌ها علاوه بر آنکه امکان ردیابی خودرو را برای اپراتور فراهم می‌کند، از قابلیت رصد ورود و خروج کالا از انبار نیز برخوردار است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از ایسنا، محمد جماعت مجری طرح ، تولید پلمب‌های هوشنمند به منظور جلوگیری از قاچاق کالا را از محصولات دانش بنیان تولید شده ذکر کرد و گفت: این پلمب‌های  تولید شده، پلمب‌های یک بار مصرف کانتینری هستند که با اضافه کردن فناوری RFID به صورت هوشمند تولید شده‌اند.

وی با اشاره به ویژگی‌های فناوری "سامانه شناسایی امواج رادیویی" (Radio Frequency Identification) یا RFID توضیح داد: سامانه شناسایی امواج رادیویی سامانه شناسایی بی‌سیم و غیر دید مستقیم است که قادر به تبادل داده‌ها به وسیله برقرار اطلاعات بین "تگ"های (Tag) نصب شده بر روی کالا، کارت و یا خودرو و غیره است.

جماعت ادامه داد: هر تگ RFID به صورت انحصاری به یک کالا، خودرو، شخص و غیره تعلق دارد و ایجاد کپی برداری تگ به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

مجری طرح با بیان اینکه پلمب|‌های هوشمند تولید شده به صورت یک بار مصرف است، یادآور شد: از این پلمب‌ها می‌توان برای تایید اصالت پلمب‌های نصب شده به وسیله تگ‌های متصل شده روی پلمب‌ در هر زمان و مکان به وسیله افراد و سازمان‌های مختلف از جمله اپراتورهای گمرک، سازمان حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راه، اداره مبارزه با قاچاق کالا و هر شخص و ارگان مورد نظر به شرط داشتن دستگاه بازخوان (Reder)  استفاده کرد.

وی شمارش و انبارش پلمب‌های تولید شده را از دیگر کاربردهای این پلمب‌های هوشمند نام برد و یادآور شد: پس از تولید پلمب‌ به صورت انبوه نیاز به انبار کردن آنها در جای امن و مورد تایید سازمان‌های کاربر است.

در این حالت باید آمار ورود و خروج تک تک پلمب‌های تولید و خریداری شده به انبار در یک سیستم ثبت شود و به دلیل تعدد بالای کالا، شمارش آنها زمانبر است ولی با استفاده از فناوری RFID این امر با سهولت و اطمینان بیشتری انجام می‌شود.

به گفته این محقق، هنگام ورود پک‌های کالا، پلمب‌ها به انبار در کسری از ثانیه تعداد و حتی نام اختصاصی آنها در سیستم انبارش و شمارش ثبت می‌شود و همچنین به هنگام خروج کالا از انبار نیز این قابلیت مورد اجرا است.

جماعت با بیان اینکه از این محصول می‌توان برای ردیابی خودروهایی که این پلمب‌ها بر روی آن نصب شده است، استفاده کرد، ادامه داد: کنترل جاده‌ای و مسیرهای رفت و آمد کانتینرهای حامل کالای وارداتی و صادراتی از نظر استراتژیکی بسیار با اهمیت است و همیشه ارگان‌های مختلف از جمله گمرکات، پلیس راه و اداره مبارزه با قاچاق کالا درگیر این موضوع هستند که با استفاده از این فناوری می‌توان این نیاز را برطرف کرد.

مجری طرح با اشاره به مکانیزم عمل این پلمب‌ها یادآور شد: هنگام ورود کانتینر از مرز،پلمب هوشمند بر روی آنها نصب می‌شود و پس از ثبت اطلاعات خودرو، مالک کالا، مشخصات راننده از سوی اپراتور مستقر در گمرک، مسیر  مجاز قابل تردد یا "مسیر سبز (Green Way) تا رسیدن به مقصد مورد نظر راننده، تعریف می‌شود ضمن آنکه مسیرهای عبوری تریلر در مقصد به صورت سیستماتیک و یکپارچه قابل بررسی است.

وی تولید کیف‌های کارتابلی امنیتی را از دیگر محصولات این شرکت نام برد و گفت: این محصول علاوه بر استفاده در کانتینرها برای پرونده‌ها و اسناد، انواع هارد و حافظه‌های جانبی، کارتابل و همچنین CD و DVD قابل استفاده است.

جماعت همچنین از کیف‌های هوشمند حمل پول بانکی خبر داد و افزود: این کیف‌ها دارای GPS و برزنت آن دوجداره مقاوم است و امکان نصب دو قفل رمزی یا پلمب برای امنیت بیشتر برای آن فراهم شده است.


 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟