پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

تولیدکننده صنعت پلاستیک ایرانی مبهوت در معادلات چند مجهولی
اصطلاحی در خصوص نحوه عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا، بین تولیدکنندگان وجود دارد به نام «مهندسی گریدها». البته مهندسی کردن کار بسیار خوب و تحسین شده ایست اما شاید این اصطلاح «مهندسی گریدها» از آن افعال معکوس باشد که در آن سریال معروف، مورد استفاده قرار می گرفت.

یعنی سوءمهندسی گریدها!! سوءمهندسی گرید چیست؟ یعنی وقتی بازار در اوج مصرف یک گروه محصولی یا یک گرید مشخص قرار دارد، همه چیز ناگهان طوری اتفاق می افتد که آن گرید یا کم عرضه می شود، یا پتروشیمی به اورهال می رود، یا همه بار عرضه شده در بورس کالا توسط کدهایی خریداری می شود که عملا تولیدکننده نیستند!

با چنین سابقه ای در ذهن تولیدکنندگان که دیگر به امری متداول در بازار ایران تبدیل شده، در نظر بگیرید که یک پتروشیمی با نرخ فعلی دلار 4200 تومان، دست به صادرات بزند. سعی کنیم همه سوابق مهندسی گریدها و هر نوع شائبه ای را هم از ذهن مان دور کنیم و به این فکر کنیم که قرار است یک صادرات به نفع ارزآوری کشور انجام شود.

در بخشنامه های ارزی جدید، دولت صادرکنندگان را مکلف به بازگشت ارز ناشی از صادرات خود کرده و برای این بازگشت نیز از اهرم معافیت مالیاتی (25 درصدی) استفاده کرده است.

ولی برای شرکت هایی که در مناطق آزاد و ویژه حضور دارند و قوانین مالیاتی حاکم بر این مناطق، معافیت هایی برای آن ها لحاظ کرده، قانون به چه شکل عمل می کند؟

حتی اگر شرکت صادرکننده محصولات پتروشیمی، تن به جریمه ارزش افزوده بدهد، باز مابه التفاوت ارز صادراتی با قیمتی که باید به دولت بفروشد به حدی است که میلی برای بازگشت ارز به ایران نداشته باشد.

در چنین شرایطی تکلیف تولیدکننده ایرانی چیست؟ تولیدکننده صنعت پلاستیک ایرانی، چطور این معادلات چند مجهولی را حل کند؟ هم در تأمین مواد اولیه از بازار داخل! هم در صادرات با این شکل قوانین جدید! هم بازگشت ارز به کشور!

در حالی که تغییر مبنای محاسبه قیمت گذاری محصولات پتروشیمی با نرخ ارز بانکی، از دغدغه ها و خواسته های صنعت پلاستیک بود و بعد از تک نرخی شدن ارز، یکشنبه هفته قبل، قیمت های پایه با دلار 4200 تومان محاسبه و اعلام شد، در کمال ناباوری، قیمت های بازار افزایشی شد.

برخی اورهال مارون و برخی تصمیم هماهنگ واسطه ها را دلیل افزایش قیمت ها می دانند. شما چه فکر می کنید؟ به عنوان تولیدکننده، شرایط را چگونه تحلیل می کنید؟ آیا واقعا در سال حمایت از کالای ایرانی، تولیدکنندگان صنعت پلاستیک کشورمان مورد حمایت قرار گرفته اند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
محسنی یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
حقیقت اینه که بازار بار ضرری زیاد دارن و طبیعیه که مقاومت کنند از طرفی تا انجایی که من اطلاع دارم بیشتر پتروشیمی ها با دلار مبادله ای خوراک دریافت میکردن و الان مبادله ای 400 ال 500 تومان گران تر شده حاشیه سود را کاهش داده و همچنین صادرات محصولات پتروشیمی را دچار اختلال کرده و منتظرن تا اتفاقی در بخش دلار مبادله صورت گیرد ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟