شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

ماجرای معافیت مالیاتی که در بودجه لحاظ می‌شود اما مودیان پیگیر آن نیستند
معافیت مالیات عمکلرد اشخاص حقیقی همه ساله در قانون بودجه لحاظ می‌شود اما به نظر می‌رسد بسیاری از صاحبان کسب و کار معمولا اطلاعی از آن ندارند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از تسنیم، در تبصره 6 قانون بودجه معمولا در کنار بحث معافیت مالیاتی حقوق به  موضوع معافیت مالیات بر عمکلرد اشخاص حقیقی نیز پرداخته میشود که معمولا این بخش مورد توجه رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد.

در فصل بودجه یکی از اخباری که به شدت در رسانه‌ها و مجلس شورای اسلامی در مورد آن بحث می‌شود موضوع معافیت مالیات حقوق است که بعد از تعیین سطح آن مالیاتی از 10 تا 20 درصد برای حقوق بگیران وضع می‌شود.

اما در ادامه تبصره 6 لایحه و قانون بودجه موضوع معافیت مالیات اشخاص حقیقی ذکر می‌شود، برای سال 98 درحالی این سقف 21 میلیون و 600 هزار تومان درج شده که معمولا توجه چندانی به آن نمی‌شود.

در واقع هر شخص حقیقی به عنوان مودی سازمان مالیاتی کشور از این معافیت قانونی برخوردار است و با توجه به این معافیت بسیاری از صنوف کشور که از درامدهای پایین تری برخوردار هستند می‌توانند با ارائه اظهارنامه جز مودیانی قرار گیرند که در صف فرار مالیاتی قرار نگرفته و دچار مشکلات مالیات علی الراس که مدتهاست وعده حذف آن داده شده نشوند.

در ادامه جدول تعیین مالیات بعد از کسر معافیت مذکور قابل مشاهده است. بر اساس ماده 131 قانن مالیاتهای مستقیم، تا درامد 50 ملیون تومان مشمول مالیات سالیانه 15 درصد خواهد بود. با توجه به معافیت 21 میلیون تومانی عملا در سقف درآمد 50 میلیون تومان مالیاتی، مالیات با پایه درامدی 29 میلیون تومان محاسبه خواهد شد.

در واقع اگر شخصی نزدیک به 50 میلیون تومان درامد داشته باشد با توجه به معافیت مذکور در تبصره 6 و ماده 131 قانون مالیاتهای مستقیم نزدیک به 4 میلیون تومان مالیات پرداخت خواهد کرد.

 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟