پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

اخبار منتخب
۲۵ شهریور ۱۳۹۸ 0 1313

در نشست خبری بهزاد محمدی با رسانه ها

570 شرکت داخلی و 35 شرکت خارجی؛ مشارکت کنندگان ایران پلاست سیزدهم

570 شرکت داخلی و 35 شرکت خارجی؛ مشارکت کنندگان ایران پلاست سیزدهم
بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی در مورد جزئیات نمایشگاه ایران پلاست گفت: 570 شرکت داخلی 35 شرکت خارجی، 12 هیئت از 10 کشور خارجی و 14 کشور به صورت انفرادی شرکت کرده اند و ایران پلاست، کانونی است برای ارتباط تولیدکنندگان صنعت پتروشیمی و بنگاه های تولیدی که بتوانند این ارتباط را برقرار و تقویت کند.

به گزارش ویکی پلاست، محمدی اظهار داشت: 850 هزار نفر اشتغال در 15 هزار بنگاه فعال در صنایع پایین دست داریم که ایجاد رونق را افزایش می دهد. در ایران پلاست با توجه وزارت نفت از شرکت های دانش بنیان داشته با شرکت های استارتاپی خواهیم داشت و این شرکت ها به عنوان بازوی کمکی می دانیم  وامیدواریم در صنعت کشور و پتروشیمی داشته باشیم.

وی افزود: نکته مهم دیگر، همایش اکوپلاست است که با تدبیر وزارت نفت به نمایشگاه اضافه شده و در حاشیه نمایشگاه از 11 وزیر نفت و انرژی کشورهای همسایه دعوت داشته ایم که از نمایشگاه بازدید کرده و در جلسه ای با وزیر نفت کشورمان، حضور خواهند داشت.

بهزادی ادامه داد: صنعت پتروشیمی به لحاظ اهمیت در اقتصاد از اهمیت به سزایی برخوردار است و تأثیر آن در اقتصاد کشور امری تأکیدی است.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی با تأکید بر نقش پتروشیمی ها در اقتصاد کشور گفت: در یک نگاه کلان، باید گفت که صنعت پتروشیمی یک بنگاه اقتصادی یا تجمیعی از بنگاه های اقتصادی نیست بلکه یک نظام اقتصادی است که روز به روز به نقش آن افزوده می شود و در سال های آتی با بهره برداری از طرح ها، ما این نقش را پر رنگ تر خواهیم دید.

ظرفیت 68 میلیون تنی 56 پتروشیمی

معاون وزیر نفت با ارائه آماری از میزان خوراک و تولیدات پتروشیمی ها گفت: در یک نگاه کلان، صنعت پتروشیمی نزدیک به 33 میلیون تن خوراک را از پروژه ها دریافت می کند که 25 میلیون تن آن خوراک مستقیم صنعت است و 8 میلیون تن مربوط به سوختی است ک در صنعت به کار گرفته می شود. 650 هزار بشکه نفت، معادل خوراک هایی است که پتروشیمی ها است. 56 مجتمع پتروشیمی داریم، 54 مجتمع تولیدی و 2 پتروشیمی وظیفه تولید یوتولیتی را دارد. ظرفیت صنعت پتروشیمی در حال حاضر 68.1 میلیون تن است که در سال 97، 57 میلیون تن بوده است.

بهزادی افزود: 31 میلیون تن محصول نهایی در صنعت تولید می کنیم از 25 میلیون تن خوراکی که دریافت می کنیم. 22 تا 22.5 میلیون تن را صادر می کنیم و 8.5 میلیون تن را در داخل به مصرف می رسانیم و 5 میلیون تن در بورس عرضه می شود، 2 میلیون تن به وزارت کشاورزی تحویل می دهیم و بخشی در خود صنعت نفت، به مصرف می رسد.

مدیرعامل NPC در مورد میزان درآمد پتروشیمی ها گفت: مجموع درآمد صنعت پتروشیمی در حال حاضر 17 میلیارد دلار است که در سال های آتی، در افق 1404 به عدد قابل توجهی خواهد رسید و حاکی از افزایش نقش پتروشیمی در اقتصاد کلان کشورمان است.

بهزادی در مورد میزان اشتغال ایجاد شده مستقیم از طریق پتروشیمی ها گفت: در پتروشیمی ها 108 هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده اند که در سال 1400 این عدد به 123 هزار نفر خواهد رسید. وی افزود: اشتغال غیر مستقیم بیش از این عدد است که شرکت ها و بنگاه ها ارتباط دارند.

350 گرید؛ تولید مجتمع های پتروشیمی ایران

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی در مورد تنوع تولیدات پتروشیمی ها گفت: در بخش محصولات تولیدی، در صنعت پتروشیمی 44 نوع محصول شیمیایی و 18 نوع پلیمری (300 گرید) را که مجموع آن حدود 350 نوع محصول است را در صنعت پتروشیمی تولید می کنیم.

وی افزود: نکته قابل توجه، بحث پژوهش و فناوری است که شرکت های مختلفی در این حوزه مشغول فعالیت هستند و شرکت ملی پتروشیمی نیز از گذشته با شرکت پژوهش و فناوری در این بخش فعال است. در بحث پژوهش در دو حوزه دست یافتن به دانش فنی محصولات و در بخش دوم، در کاتالیست های پرمصرف، فعالیت داریم.

بهزادی افزود: در بحث کاتالیست، مجموعا، 40 نوع گروه کاتالیستی داریم که از این 40 نوع، 16 گروهش، بومی شده و در حال تولید است و 9 گروه آن در حال بومی سازی و تجاری سازی هستیم که تا سال 1400 به انجام می رسد و تا 1400 25 گروه از 40 گروه را بومی سازی خواهیم کرد و 15 گروه باقی مانده در بخش پژوهش و توسعه هستند که بعد از 1400 به دنبال تولید 40 گروه کاتالیستی در داخل کشور هستیم.

برنامه های آتی پتروشیمی

بهزادی محمدی در تشریح اهداف جهش دوم شرکت ملی پتروشیمی گفت: هدف جهش دوم پتروشیمی که از سال 1392 آغاز شد، تحقق 100 میلیون تن در صنعت پتروشیمی است که در سال 1400 محقق خواهد شد. ظرفیت فعلی 66 میلیون تن است. رسیدن به هدف 100 میلیون تن با بهره برداری از طرح ها محقق می شود و به 25 میلیارد دلار افزایش درآمد دست خواهیم یافت.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی اظهار داشت در سال 99، 16 طرح را با قطعیت بالا بهره برداری خواهیم کرد و در سال 1400، 7 طرح را به بهره برداری خواهیم رسید و جمعا تا پایان 1400، 27 طرح به بهره برداری خواهد رسید و مجتمع های تولیدی از 58 به 83 افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر نفت در تشریح جهش سوم پتروشیمی اظهار داشت: پروژه های جهش سوم، در گروه جهش سوم بعد از 1400 به بهره برداری خواهد رسید. 26 طرح داریم که برخی از آن ها تا 45 درصد پیشرفت هم دارند و طوری برنامه ریزی شده که 26 طرح را از 1401 تا 1404 به بهره برداری برسانیم و ظرفیت صنعت را به 133 میلیون تن در سال 1404 تن افزایش برسانیم و این منجر به درآمد کلان به 37 میلیارد دلار می رسد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 88%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟