سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

کاهش مجدد قیمت PET در بازارهای آسیا، اروپا و مدیترانه
در پی کاهش تقاضا از نیمه دوم ماه آوریل، قیمت PET در بازارهای جهانی روندی نزولی در پیش گرفت و بسیاری از بازارها هفته گذشته به پایین‌ترین حد خود رسیده‌اند...

گروه ترجمه ویکی پلاست: چین به دلیل کاهش شدید قیمت هزینه‌های بالادستی و همچنین جو نامناسب ناشی از جنگ تجاری با آمریکا از محرکان اصلی این روند نزولی بوده است.  

سقوط قیمت PET چین تا زیر 1000 دلار

پس از آغاز روند نزولی در ماه آوریل هفته گذشته میانگین قیمت هفتگی PET صادراتی چین برای اولین بار از اکتبر 2017، به زیر 1000 دلار در هر تن سقوط کرد.

با کاهش قیمت اخیر، مجموع کاهش قیمت PET در چین به حدود 150 دلار در هر تن رسیده است.

کاهش قیمت‌ PET در کره جنوبی در اثر کاهش هزینه‌های بالادست

داده‌های  شاخص قیمت ChemOrbis نشان می‌دهد قیمتPET  صادراتی کره جنوبی در اوایل ماه مه 2019 برای اولین بار از ژانویه 2018 تا زیر 1100دلار در هر تن سقوط کرد.

تولید کنندگان دلیل اصلی این کاهش قیمت را کاهش هزینه‌های بالادست و تداوم محدودیت تقاضا در بازار می‌دانند.

قیمت واردات در ویتنام و تایلند به کمترین میزان خود در 21 ماه گذشته رسید

روند نزولی بازار PET در چین بر آسیای جنوب شرقی تأثیر منفی گذاشته و بازارهای واردات این منطقه برای شش هفته متوالی روندی نزولی را طی کرده‌اند.

داده‌های شاخص قیمت ChemOrbis نشان می‌دهد این هفته قیمت گرید بطری  PETوارداتی در تایلند و ویتنام به پایین‌ترین سطح خود  از اوت 2017 رسیده است.

ادامه کاهش قیمت مونومر

بهای آنی مونومر به دلیل تیرگی روابط تجاری میان آمریکا و چین و همچنین کاهش تقاضا در حال سقوط است.

پیش بینی می‌شود قیمت ترفتالیک اسید PTA نسبت به هفته‌های گذشته کاهش پیدا کند و بازارمونو اتیلن گلایکول MEG همچنان ضعیف است.

با وجود نوسانات ناگهانی هفته گذشته، افزایش ظرفیت تولید در منطقه و همچنین کاهش بهای  نفت خام منجر به کاهش قیمت بهای آنی پارازایلین PX در آسیا شده است.

طبق نتایج به دست آمده از شاخص قیمت ChemOrbis، میانگین هفتگی قیمت پارازایلین پس از رسیدن به بالاترین سطح خود  در ماه مارس 2019، بیش از 20 درصد کاهش یافته است.

عدم تمایل برای خرید PET در اروپا

بازار PET اروپا از ژانویه 2018 در پایین‌ترین سطح خود باقی مانده است. کاهش هزینه خوراک در آسیا و همچنین به تعویق افتادن شروع فصل گرم در اروپا بر بازار اروپا تاثیر منفی گذاشته است.  

به گفته یک واحد تبدیلی در آلمان فعالیت در بازار آب معدنی و نوشیدنی های دیگر ضعیف و بسیار پایین‌تر از سطح سال گذشته است، این در حالیست که انتظار می‌رود تقاضا در ماه ژوئن بهبود یابد.

همزمان قراردادهای مونواتیلن گلایکول ماه مه با کاهش 20 نسبت به ماه آوریل بسته شد و کاهش 70 یورویی قراردادهای ماهانه پارازایلین منعکس کننده کاهش بهای آنی این ماده است.

پایین‌ترین قیمت بازار PET وارداتی ترکیه در دو سال اخیر

بازارPET  وارداتی ترکیه تحت فشار منفی ناشی از کاهش هزینه‌های مواد اولیه و عدم تمایل برای خرید در ماه رمضان قرار دارد.

از هفته گذشته، قیمت PET واردات در ترکیه تا کمتر از آستانه 1000 دلار در هر تن کاهش یافت و کاهش تجمعی از ابتدای ماه مه تا کنون به 100 دلار در هر تن رسید.

بازار واردات مصر به پایین ترین سطح خود از اکتبر 2017 رسیده است

روند نزولی قیمت PET در مصر از ماه آوریل آغاز شد. با شروع ماه رمضان به دلیل کاهش تقاضا این روند نزولی ادامه یافت و فعالیت تجاری عمومی با نزدیک شدن تعطیلات عید فطر که از سوم ماه ژوئن آغاز می شود دچار رکود شده است.

به گفته منابع بازار انتظار می‌رود به رغم فرا رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف بطری، سطح قیمت‌ها در روزهای آخر ماه رمضان به دلیل عدم تمایل به خرید در بازار پایین باقی بمانند.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟