دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

اطلاعات ارزی صادرکنندگان در اختیار بانک مرکزی است
در سامانه‌ای که بانک مرکزی به همین منظور تدارک دیده هر صادرکننده دارای اکانتی است که در آن اطلاعات مرتبط با میزان صادرات، میزان ارز صادراتی مورد مصرف در واردات توسط خود، میزان ارز واگذار شده برای واردات ثالث و امثال آن وجود دارد و...

به گزارش ویکی پلاست، یک مقام مسئول در بانک مرکزی به مهر گفت: بانک مرکزی به دقت در قالب سامانه‌ای جامع، میزان ارز حاصل از صادرات هر فرد صادرکننده را در دست دارد؛ به این معنا که این سامانه متصل به سامانه‌های گمرک است و تمام اطلاعات مرتبط با صادرات یک صادرکننده در آن مشخص است؛ بنابراین بانک مرکزی به خوبی می‌داند که هر صادرکننده، چه میزان کالا صادر کرده، چه میزان از ارز حاصل از صادرات را بازگردانده یا چه میزان از آن را بازنگردانده است.

وی افزود: همچنین در قالب این سامانه کاملاً مشخص است که یک صادرکننده چه میزان از ارز حاصل از صادرات خود را برای واردات کالاهای مورد نیاز تولید خود وارد کرده و چه میزان از آن را به واردکننده دیگری مطابق با ضوابط وزارت صنعت و بانک مرکزی واگذار کرده است. بنابراین همه چیز مشخص است و بانک مرکزی می‌تواند کاملاً این فهرست را در اختیار داشته باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سامانه‌ای که بانک مرکزی به همین منظور تدارک دیده هر صادرکننده دارای اکانتی است که در آن اطلاعات مرتبط با میزان صادرات، میزان ارز صادراتی مورد مصرف در واردات توسط خود، میزان ارز واگذار شده برای واردات ثالث و امثال آن وجود دارد و در واقع میزان بدهی ناشی از تعهد ارزی او در آن سیستم ثبت شده است.

یکسال است که بانک مرکزی موضوع بازگشت ارز صادرات را مطرح و صادرکنندگان را ملزم کرده است که ارز حاصل از صادرات خود را به روش‌هایی که برای آنها تعیین شده، به کشور باز گردانند؛ اما هنوز آماری به صورت رسمی و البته به تفکیک منتشر نکرده تا مشخص شود چند درصد از ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان دولتی، خصوصی و البته خصولتی به کشور بازگشته است و چه کسانی هنوز ارز خود را به کشور بازنگردانده و رفع تعهد نکرده‌اند.

با توجه به اینکه ٤٥ درصد صادرات غیرنفتی را پتروشیمی‌ها، ١٥ تا ٢٠ درصد را فولادی‌ها و فلزات رنگین به خود اختصاص داده و بیشتر صادرکنندگان این بخش‌ها را دولتی‌ها و خصولتی ها در برمی گیرند، هنوز آمار مشخصی از درصد بازگشت ارز حاصل از صادرات آنها منتشر نشده تا مشخص شود سهم صادرکنندگان دولتی، خصوصی و خصولتی از میزان بازگشت ارز چه میزان بوده است.

بازگشت ارز حاصل از صادرات در شرایط کنونی اقتصاد کشور که فروش نفت با محدودیت‌های جدی مواجه است، می‌تواند محلی برای تأمین درآمدهای ارزی کشور باشد و در این راستا نباید هیچ‌گونه اغماضی با متخلفان صورت گیرد.

منبع

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟