دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

چگونه انگیزه کارکنان را افزایش دهیم؟ چند پیشنهاد کاربردی
معمولاً بسیاری از مدیران دوست دارند سازمانی را ایجاد کنند که در آن کارکنان با انگیزه باشند، اما همواره بر سر این موضوع صحبت می کنند که این کارها هزینه بر است و توان مالی اجرای آن را ندارند.

گاهاً مدیران اینگونه می اندیشند که ایجاد انگیزه حتماً باید با منابع مالی بالا باشد. اما ما در این مطلب که برگرفته از دوره اخلاق در مدیریت است چند کار ساده را برای شما می گوییم که می تواند انگیزه کارکنانتان را بالا ببرد و روحیه آن ها برای انجام بهتر کارها را دوچندان کند.

هر هفته دقایقی را صرف قدم زدن در محیط کارتان کنید و با کارکنان خودتان خوش و بش و صحبت کنید:

اینکار در روحیه و انگیزه آن ها فوق العاده اثیر دارد. در بسیاری از سازمان ها دیده ام که کارکنان از اینکه مدیران اصلا برای آن ها وقت نمی گذارند گلایه دارند.

با گروه های مختلف از کارکنان خودتان جلسه های دوره ای بگذارید:

به عنوان مثال می تواند هر ماه یک جلسه یک ساعته گفتگو با یک گروه داشته باشید. گروه ها می تواند مانند گروه کارشناس ها، اپراتورها ،سرپرست ها و ... باشد. دراین جلسه سعی کنید اجازه بدهید بیشتر آن ها صحبت کنند، نه اینکه از ابتدا تا انتها خودتان سخنرانی کنید. بهتر است در این جلسه از آن ها پذیرایی هم بکنید، پذیرایی با شیرینی و چای، میوه یا بستنی و یا هر چیز دیگری. (شاید تنها هزینه ریالی این کار همین پذیرایی باشد، که آن هم خیلی زیاد نمی شود. می توانید کم هزینه آن را برگزار کنید.)

به گروه ها هدیه بدهید:

می تواند هر چند وقت یکبار به گروهی از افراد که بهتر کار گروهی انجام داده اند هدیه و یا لوح تقدیر بدهید، این گروه حتی می تواند دو نفره باشد، شاید باورتان نشود، دادن یک لوح تقدیر آن هم در جمع به یک کارمند یا اپراتور، چقدر می تواند لذت بخش باشد، من این کار را انجام داده ام و برق خوشحالی را در چشمان کارکنان دیدم، حال اگر همراه این لوح یک هدیه مادی هم بدهید بسیار عالی می شود (هدیه مادی حتماً نباید سکه یا پول باشد، حتی می تواند یک گلدان کوچک گل باشد که هزینه زیادی ندارد و خیلی چیزهای دیگر. به عنوان مثال می توانید با یک رستوران تفاهمی بکنید و از آن ها تعدای بلیط غذا با تخفیف خریداری نمایید و کارکنانتان را بهمراه خانواده به یک شام خوب مهمان کنید.)

در شرکت خودتان یک پاتوق ایجاد کنید:

محلی برای استراحت و تفریح کارکنان. در برنامه ای شنیدم که شرکت حلوای عقاب اتاق ورزش برای کارکنان خودش تهیه کرده است، اتاقی که در آن فوتبال دستی، میز پینگ پنگ و ... وجود دارد و کارکنان در زمان استراحت می توانند آنجا تفریح کنند. این ایده فوق العاده ای است. حتی می توانید مکانی را فراهم کنید که در زمان استراحت عصرگاهی یا نیم چاشت، آنجا چای و بیسکوییت میل کنند. نظافت و زیبایی این اتاق هم مهم است، معمولاً می بینم در بسیاری از سازمان ها ، آبدارخانه و چای خوری شرکت ها اصلاً محیط جذاب و لذت بخشی نیست.

شما هم می توانید گاهاً نهارتان را با کارکنانتان صرف کنید:

این کار هم در انگیزه آن ها تاثیرگذار است، آن ها با خودشان می گویند، مدیر ما مردی خوب و افتاده ای است. اینطور احترام بیشتر ی برای خودتان می خرید.

جشن های سالانه یا دوره ای داشته باشید:

می توانید کیکی تهیه کنید و یک مهمانی و جشن کوتاه با کارکنانتان داشته باشید، چقدر بهتر می شود که خانواده آن ها هم دعوت باشند یا اگر نمی شود، برای خانواده ها هم کیک بفرستید.

برای کارکنانتان دست نوشته بفرستید:

باور کنید هیچ چیز جای یک دست نوشته تشکر را نمی گیرد، درست است که همه در فضای مجازی هستند، همه موبایل دارند، خیلی راحت می شود در چند دقیقه، کلی برگه را پرینت گرفت، اما زمان بگذارید و در مراسم ها با دست نوشته خودتان، متنی را برای تبریک بنویسید و به کارکنانتان بدهید.

مرخصی تشویقی هم می تواند گزینه خوبی باشد:

به کسی که خیلی خوب کار می کند، یا به عبارتی بیشتر از پولی که می گیرد کار می کند، مرخصی با حقوق بدهید، به یک روز را استراحت بدهید، مثلاً اگر این روز شنبه باشد، او بسیار خوشحال خواهد شد، اگر در این مرخصی از گزینه های قبلی استفاده کنید و او و خانواده اش را به یک رستوران و یک وعده ناهار یا شام هم مهمان کنید، بسیار بهتر خواهد بود.

در مناسبت ها از خانواده کارکنانتان غافل نشوید:

خانواده ها می توانند نقش انگیزشی خوبی داشته باشند، به شرطی که بتوانند خوبی های مدیران سازمان همسرشان را درک کنند. زمانی که شما هدیه ای هر چند کوچک برای خانواده فرد، می فرستید، این مسئولیت پذیری شما احساس می شود، به عنوان مثال می تواند در شروع ما مهر و بازگشایی مدارس، به کسانی که کودک مدرسه ای دارند، چند جلد دفتر، خودکار و مداد هدیه بدهید.

زمانی که این اتفاق بیافتد اگر کارمندشما از کارش ناراضی باشد، اولین فردی که با او مقابله می کند و انرژی او را باز می گرداند، خانواده اوست. در این مواقع خانواده ها از این عبارت ها استفاده می کنند: " شرکت به این خوبی حیف نیست؟ چه مدیر خوب و با انصافی داری؟ همین چند وقت پیش برای پسرمان هدیه فرستاد، تو باید بهتر هم کار کنی تا جبران این خوبی ها بشود."

نکات بالا هر کدام به تنهایی می تواند در روحیه و ایجاد انگیزه کارکنان شما تاثیر گذار باشد، بسته به بودجه مالی خودتان از آن ها استفاده کنید و نتایج فوق العاده آن بر بهره وری کارتان را مشاهده کنید.

منبع

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟