یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

13 تفاوت انسان‌های خلاق و منفعل در اصلاح یک سیستم معیوب
افراد منقعل و خلاق در مواجهه با سیستم معیوب سازمان خود، رفتارهای متفاوتی بروز می دهند. این پست 13 برخورد متفاوت این افراد با یک سیستم معیوب را نشان می دهند.

۱. انسان خلاق: در یک سیستم معیوب؛ سعی کنید «درست حرف زدن» را تمرین کنید! این تمرین در میزان رشد شما و سازمان شما بسیار موثر است.

۱. انسان منفعل: در یك سیستم معیوب؛ سعی كنید «لال بودن» را تمرین كنید! این تمرین در میزان عزیز بودن شما بسیار موثر است.

۲. انسان خلاق: در یک سیستم معیوب؛ هیچگاه کارمندان را با یکدیگر مقایسه نکنید؛ بلکه سعی کنید با نشان دادن خلاقیت هایی ویژه از خود توانایی های خود را اثبات کنید.

۲. انسان منفعل: در یك سیستم معیوب؛ هیچگاه كارمندان را با یكدیگر مقایسه نكنید؛ چون قطعا شاهد تبعیض خواهید بود.

۳. انسان خلاق: در یک سیستم معیوب؛ اگر مدیرتان ۳ یا ۴ ایراد دارد انتظار رفتنش را نکشید، سعی کنید بسیار محترمانه و در یک فضای مناسب نکات رو به او متذکر شوید تا شما نیز باعث رشد مدیر خود شوید.

۳. انسان منفعل: در یك سیستم معیوب؛ اگر مدیرتان 3 یا 4 ایراد دارد انتظار رفتنش را نكشید، چون قطعا نفر بعدی او 43 ایراد دارد!

۴. انسان خلاق: در یک سیستم معیوب؛ می توانید با کارهای درست کم و کوچک، خودی نشان دهید اما باید به فکر تحول های عظیم و انجام کارهای بزرگ باشید. اما یادتون باشه زمان همه چیز رو اثبات می کند.

۴. انسان منفعل: در یك سیستم معیوب؛ می توانید با كارهای كم و كوچك، محبوبیت فراوانی به دست آورید؛ فقط كافی است «زبان» خود را تقویت كنید!

۵. انسان خلاق: در یک سیستم معیوب؛ هر چه بیشتر کار و تلاش مستمر با اندیشه بالا داشته باشید احتمال موفقیتتان بیشتر است. بزرگی می گوید موفقیت حاصل کسری است که صورت آن تلاش و مخرج آن توقع است، حال اگه مخرج به سمت صفر میل کند حاصل کسر به سمت بی نهایت خواهد رفت.
 
۵. انسان منفعل: در یك سیستم معیوب؛ ممكن است كه هر چه بیشتر كار كنید، بیشتر خوار و خفیف باشید.

۶. انسان خلاق: در یک سیستم معیوب؛ با اشکالات سازمانتان نسازید و همیشه آنها را با مدیرتان در میان بگذارید؛ حتی اگر در این صورت یک مشکل دیگر به سازمان اضافه شود و آن مشکل، شما باشید، باز هم شما در عمرتان مفید بوده اید مانند یک بوته میوه نه مانند یک علف هرز که فقط از منابع استفاده می کنه و فایده ایی ندارد.

۶. انسان منفعل: در یك سیستم معیوب؛ با اشكالات سازمانتان بسازید و هرگز آنها را با مدیرتان در میان نگذارید؛ درغیر این صورت یك مشكل دیگر به سازمان اضافه می شود. آن مشكل، شما هستید!

۷. انسان خلاق: در یک سیستم معیوب؛ اشتباهات یک مدیر را هیچگاه به مدیر دیگر نگویید؛ و سعی کنید با کمک همان مدیر مشکلاتش را حل کنید.

۷. انسان منفعل: در یك سیستم معیوب؛ اشتباهات یك مدیر را هیچگاه به مدیر دیگر نگویید؛ در غیر اینصورت بجای یك مدیر، دو مدیر در مقابل شما موضع گیری خواهند كرد.

۸. انسان خلاق: در یک سیستم معیوب؛ با انجام کارهای مختلف و فعالیتهای به موقع، نظم شما تشخیص داده می شود؛ البته باید همیشه میز کارتان را منظم نگه دارید !

۸. انسان منفعل: در یك سیستم معیوب؛ با انجام كارهای مختلف و فعالیتهای به موقع، نظم شما تشخیص داده نمی شود؛ بلكه برای این كار راههای ساده تری هم هست. مثلا فقط كافیست همیشه میز كارتان را منظم نگه دارید!
 
۹. انسان خلاق: در یک سیستم معیوب؛ اضافه بر کارهای معمول همیشه کارهای اضافه تری انجام دهید. بزرگی می گفت اگر یک روز بیشتر از اون مقداری که پول می گیرید کار کنید روزی خواهد رسید که خیلی بیشتر از کاری که می کنید پول بگیرید.

۹. انسان منفعل: در یك سیستم معیوب؛ اضافه بر كارهای معمول كار اضافه ای انجام ندهید؛ در غیر اینصورت انتظار پاداش بیشتری نیز نداشته باشید.
 
۱۰. انسان خلاق: در یک سیستم معیوب؛ همیشه نظرات مدیرتان را بررسی کنید وسعی کنید به او کمک کنید تا تیم را موفق کند.

۱۰. انسان منفعل:  در یك سیستم معیوب؛ همیشه حرفها (فرمایشات) مدیرتان را تایید كنید، حتی اگر از نظر او «ماست، سیاه باشد!»

۱۱. انسان خلاق: در یک سیستم معیوب؛ یکی از کارهایی که واجب است سریع انجام دهید، کاری است که مدیر شما شخصا از شما خواسته است.

۱۱. انسان منفعل: در یك سیستم معیوب؛ تنها كاری كه واجب است سریع انجام دهید، كاری است كه مدیر شما شخصا از شما خواسته است.

۱۲. انسان خلاق: در یک سیستم معیوب؛ تنها انگیزه ای که می تواند شما را وادار به کار کند « کسب روزی حلال» نیست بلکه خیلی دلایل دیگر وجود دارد مثل رشد و پیشرفت و ساخت وطن و مفید بودن و...

۱۲. انسان منفعل: در یك سیستم معیوب؛ تنها انگیزه ای كه می تواند شما را وادار به كار كند «كسب روزی حلال» است.
 
۱۳. انسان خلاق: در یک سیستم معیوب؛ خودخواه نباش، سعی کن اگر لازم است خودت را فدا کنی اما یک سیستم رو رشد بدهی.

۱۳. انسان منفعل: در یك سیستم معیوب؛ آسه برو، آسه بیا، كه گربه شاخت نزنه؛ مگر اینكه با گربه نسبتی داشته باشید!

در مجموع اگر من و شما هم بخواهیم در یک سیستم معیوب، منفعل باشیم باید باور داشته باشیم که دچار مرگ خاموش شده ایم.

از کانال هنر مدیریت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 78%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
Jaber شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰
من شدیدا بع میدا این متن نیاز دارم .مال کدوم کتابه و نویسنده برا نویسنده چرچیل گشتم اما نبود لطفا راهنمایی کنید
Jaber0461@gmail.com ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟