دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

کارشناسان و کاربران ویکی پلاست در مورد تداوم دلار 12.950 تومانی چه گفتند؟
امروز (شنبه 10 فروردین 1397) هم سامانه سنا، میانگین هفتگی دلار نیمایی را با قیمت های بسیار بالا اعلام کرد. میانگین هفتگی فروش: 12.950 تومان و میانگین هفتگی خرید: 115.733.

این نکته مهم را نباید از خاطر ببریم که قیمت های پایه 18 فروردین ماه، بر اساس میانگین هفتگی دلار نیمایی که پنجشنبه 8 فروردین، شنبه و یکشنبه 10 و 11 فروردین و شنبه و یکشنبه 17 و 18 فروردین ماه، اعلام می شود، تعیین خواهد شد.

یعنی هر چه موارد تکرار قیمت هایی مانند قیمت دلار نیمایی پنجشنبه 8 فروردین و امروز (شنبه 10 فروردین) تکرار شود، احتمالا افزایش شوک آور به قیمت های پایه بیشتر می شود.

پس از انتشار جدول قیمت دلار نیمایی، نظرات زیر توسط کاربران و کارشناسان برای ویکی پلاست ارسال شد:

1-
با توجه به اینکه نرخ میانگین هفتگی دلار هفته آینده یعنی 18 فروردین ماه را دلار روزانه اعلامی امروز، فردا و پنج شنبه مشخص می‌کند بنابراین نرخ های اعلام شده طی دور روز گذشته بی اثر خواهد ماند.

از دلایل اصلی افزایش نرخ نیما تعطیلی های پی در پی به مناسب عید نوروز بوده که به دلیل عدم عرضه مناسب (نهادهای دولتی و دستوری) و افزایش تقاضا در سامانه نیما این نرخ ها برای دلار ثبت شده است. لذا هرچه جلوتر میرویم این نرخ تعدیل می شود.

البته ما حتما به دلیل همین عرضه و تقاضای دلار در سامانه نیما افزایش نرخ نسبت به پنجم فروردین ماه خواهیم داشت ولی نه به میزان نرخی که الان میبینیم و این موضوع فقط برای هفته بعد است. چه بسا پیش بینی می شود در تاریخ 25 فروردین ماه نرخ هفتگی دلار کاملا تعدیل شده و قیمت ها نسبت به 18 ام کاهشی شود. بر این اساس برندگان رقابت های هیجانی امروز در تالار بازندگان دو هفته آینده خواهند بود.


2-
دوستمون داخل پیامشون علت افزایش دلار رو ناشی از تعطیلی عید و عدم عرضه از طرف پتروشیمی ها و پالایشگاهها و نهادهای دستوری عنوان کردن و به اشتباه فرمودن با افزایش تقاضا روبرو بودیم در این تعطیلیها.در صورتی که تمامیه صرافی‌های بانکی و غیر بانکی هیچکدام در ایام عید فعال نبودن و تقاضایی از طرف اونا ثبت نشده در سامانه نیما.

افزایش نرخ نیما از چندین روز قبل از عید کلید خورد و شما از هر واردکننده ای بپرسید به شما خواهند گفت که صرافیهای بانکی هیچکدام قبول پرفرما نمیکردند از ۱۰ ۱۵ اسفند شما رو حواله میدادن به بعد از ۲۰ فروردین جهت انجام حواله ولی نرخ ارز نیمارو اون نرخی میگفتن که داخل sanarate اعلام میشد. اما کاری انجام نمیدادن.

صرافیهای غیر بانکی هم بطور محدود و انگشت شمار حواله میزدن با دلار ۱۱.۹۰۰ تومان.
 در کل سیاست بانک مرکزی نزدیک کردن هرچه بیشتر نرخ نیما به نرخ سنا هست. طبق گفته آقای همتی که قبل از عید گفتن نیما هیچ سقفی برای افزایش نداره...

3-
دکتر میثم باقری کوپایی
عضو هیئت مدیره کارگزاری بانک مسکن

باتوجه به تعطیلی سامانه نیما که از تاریخ ۶ فروردین ماه، این سامانه مستقیما نرخی را برای یورو اعلام نکرده، نرخ یورو در سایت "سناریت" هم آپدیت نشده است.

به نظر می رسد معاملات دلاری پتروشیمی ها هم در سامانه انجام نشده است و این دو نرخ، نرخ های دلاری معاملاتی بین سایر ذینفعان در سامانه سنا است.

البته چون قیمت ها در تاریخ ۱۸ اعلام خواهد شد. مشخص نیست که با سه قیمت ۱۱ و ۱۷ و ۱۸ نرخ ها را  اعلام خواهند کرد یا نرخ امروز سامانه را هم در نظر خواهند گرفت. به هرحال در کل نرخ اعلامی فردا مطمئنا روی قیمت های تاثیر مطمئن تری داشته و داده قابل اتکاتری خواهد بود تا داده امروز.

در کل نیز حتی ممکن است با تک داده ۱۸ فروردین اگر پایین باشد قیمتگذاری را انجام دهند چون رویکرد کلی تصمیم گیرندگان، بیشتر کاهش قیمت های پایه است تا افزایش آن.

نکته بعدی اینکه در حال حاضر شرایط کشور به گونه ای است که هرگونه تحریک دلار نیمایی ممکن است اثر شدیدی را روی دلار آزاد به همراه داشته باشد و افزایش دلار نیمایی بنظر در شرایط فعلی کشور، عاقلانه و منطقی نمی رسد.


 

نظر شما چیست؟

در بخش نظرات همین پست، دیدگاه خودتان را درج کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
حسین غیاثی مرادی یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
به نظر من این نوسانات هرچقدر بیشتر باشه تولید کنندگان پخته تر میشوند و آخر هم انقدر می پزند تا می سوزند خیال سیاستگذار و بازار ساز و صراف راحت میشه ارسال پاسخ
مهدی الیاسی شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
سلام
به نظر من سیاست بانک مرکزی نزدیک کردن نرخ ارز نیمایی به بازار ازاده
با توجه به افت درامدهای ارزی ، مبنای بودجه دلار ۵۳۰۰ تومانی شده ، یعنی افزایش ۲۷ درصدی نرخ ارزی که برای واردات اقلام اساسی مردم ، بدیهی است که این افزایش در قیمت ارز نیمایی هم اعمال خواهد شد . ارسال پاسخ
عليقاسمي شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
تدابير وسياستهاي مربوط ب نزديك كردن قيمتهاي نيمايي به أرز ازاد تنها مسير صحيح در اين شرايط است شفاف سازي وافزايش درامدهاي قانوني دولت أورا پاسخگو خواهد نمودتنها دليل ممانعت بخش غير پاسخگو از شفافيت ووجود بازارهاي مختلف ارزي در اين نكته مستتر است ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟